معرفی انواع بهترین کابینت آشپزخانه در تهران

معرفی انواع بهترین کابینت آشپزخانه در تهران

انتخاب بهترین کابینت آشپزخانه، موضوعی حساس و گاهی دشوار است؛ چرا که انواع مختلفی از کابینت با استفاده از متریال مختلف و در طرح، رنگ و سبک‌های متنوعی تولید می‌شوند. درحالی‌که برای بسیاری از افراد قیمت کابینت در اولویت قرار دارد، بعضی دیگر ممکن است بدون توجه به هزینه اجرا، به کیفیت یا مدرن بودن اهمیت بیشتری بدهند. به هر حال، هنگام انتخاب و سفارش کابینت، گزینه‌های فراوانی پیش روی شماست. در این مطلب بهترین و جدید‌ترین کابینت‌های آشپزخانه در تهران را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا شما را در انتخاب گزینه مناسب برای دکوراسیونی شیک و به‌صرفه در آشپزخانه راهنمایی کنیم.

بهترین کابینت‌های آشپزخانه کدام‌اند؟

در گذر زمان، متریال‌های مختلفی برای ساخت کابینت‌ آشپزخانه به‌کار برده شده است که هرکدام مزایا و معایب مختص به خود را دارند. رایج‌ترین متریال مورد استفاده برای کابینت در دو دسته‌بندی اصلی کابینت چوبی و کابینت فلزی قرار می‌گیرند. البته بسیاری از کابینت‌های جدید را به‌صورت ترکیبی از ام‌دی‌اف و روکش‌های متنوعی مانند PVC، High Glass یا پوشش‌های رنگی پلی اورتان و پولیش اجرا می‌کنند. گاهی نیز با ترکیب چند متریال چوب و شیشه یا فلز و شیشه، طرح‌های بسیار زیبا و نابی خلق خواهد شد.

ویژگی‌های هرکدام از متریال‌های مذکور در کارایی، ظرافت و همخوانی کابینت‌ها با سبک معماری محیط تأثیر زیادی دارند. از طرفی قیمت کابینت با هرکدام از این متریال متفاوت است. سبک طراحی نیز در انتخاب بهترین کابینت‌های آشپزخانه موثر است. انواع کابینت بسته به مد روز در سبک‌های کابینت مدرن، کلاسیک و کابینت نئوکلاسیک طراحی و اجرا می‌شوند. بهترین کابینت آشپزخانه بسته‌به سلیقه، بودجه، سبک معماری و چیدمان هر خانه و آشپزخانه‌ای متفاوت است. توصیه می‌کنیم حتما ویژگی‌های هرکدام از متریال و سبک‌های کابینت موجود و مزایا و معایب هرکدام را بشناسید تا بهترین و مناسب‌ترین جنس و طرح را انتخاب کنید.

کابینت های گلاس از دسته کابینت مدرن

کابینت‌ مدرن همواره جزو پرطرفدارترین کابینت‌ها در دنیاست که یکی از زیرمجموعه‌های جذاب آن، کابینت های گلاس هستند. های‌گلاس ترکیبی از چوب MDF و روکش‌های پلاستیکی براق است که درنهایت به‌صورت سطحی براق و شبیه به شیشه درمی‌آید و ظاهری شیک و مدرن به آشپزخانه می‌بخشد؛ به‌همین دلیل اغلب طراحی‌های کابینت مدرن با استفاده از این متریال اجرا می‌شود. کابینت‌های های‌گلاس مزایا و معایبی به شرح زیر دارند.

مزایای کابینت‌ های گلاس

مهم‌ترین مزایای کابینت آشپزخانه های‌گلاس، علاوه‌بر ظاهر شیک و مدرن، مقاومت در برابر رطوبت، تمیزکاری آسان و رنگ‌بندی متنوع است. کابینت‌های ها‌یگلاس با استفاده از روکش پلکسی‌گلاس، باعث می‌شود مقاومت چوب ام‌دی‌اف در برابر رطوبت بیشتر شود؛ برهمین اساس نصب کابینت‌های های‌گلاس در آشپزخانه مشکلی ایجاد نمی‌کند. همچنین سطح براق و صاف آ‌ها، باعث می‌شود که تمیزکاری و پاک کردن چربی‌ها و سایر لکه‌های موجود به آسانی انجام گیرد. این متریال در رنگ‌بندی‌ و طرح‌های متنوعی قابل تولید هستند و می‌توان باتوجه‌به سلیقه و تناسب با دکوراسیون منزل، رنگ دلخواه را انتخاب کرد.

معایب کابینت‌های های‌گلاس

در کنار شرح مزایای کابینت high Glass نباید، معایب این متریال را نادیده بگیریم. بهتر است بدانید جنس هایگلاس به خراش حساس است و به‌همین دلیل کابینت آشپزخانه ساخته شده با این متریال، حتی در برخوردهای ضعیف اجسام تیز خراشیده می‌شوند و خراش‌های آن‌ها قابل تعمیر نیست. در نتیجه به مراقبت و توجه بیشتری نیاز دارند.

جنس های‌گلاس، اثر انگشت را به سرعت نشان می‌دهد و از این روی باید به‌صورت مکرر پاک شود. در آخر نیز باید به قیمت کابینت های گلاس به‌عنوان یکی از معایب آن اشاره کنیم. این چوب‌ها به‌دلیل ترکیبی از ام‌دی‌اف و پلکسی‌گلاس، هزینه تولید و اجرای کابینت‌ها را بالا می‌برند.

لازم به ذکر است که کابینت‌های هایگلاس، در رنگ‌بندی‌های بسیار متنوع و ترکیبات مختلفی تولید می‌شوند که ممکن است مواد به‌کار رفته، مزایا و معایب این متریال را تحت‌تأثیر قرار دهد؛ بنابراین پیش از انتخاب نهایی، حتما با تولیدکننده و تکنسین باتجربه و متخصص در این زمینه مشورت کنید تا در مورد متریالی که استفاده می‌شود، اطلاعات دقیق‌تری در اختیارتان بگذارد.

کابینت‌ پی وی سی ساده از دسته کابینت‌های چوبی

پی وی سی از دسته‌های کابینت آشپزخانه چوبی است که از ترکیب چوب و ورق‌های PVC ساخته می‌شود. PVC مخفف Poly Vinyl Chloride یک نوع پلاستیک پرکاربرد و یکی از ارزشمندترین محصولات صنعت پتروشیمی است. کابینت‌های ساخته‌شده با این متریال مزایا و معایبی به شرح زیر دارند.

مزایای کابینت پی وی سی

پلی وینیل کلراید یا همان پی‌وی‌سی در برابر رطوبت و آب بسیار مقاوم است؛ برهمین اساس کابینت‌های پی‌وی‌سی بهترین گزینه برای محیط‌های در معرض رطوبت همچون آشپزخانه و حتی حمام هستند. از دیگر مزایای این کابینت‌ها، تمیزکاری آسان آن‌هاست. ظاهر صاف و بدون درز پی‌وی‌سی باعث می‌شود که حتی لکه‌های سخت چربی به آسانی از کابینت‌ها پاک شوند. تنوع رنگ و طرح PVC، انتخاب کابینت متناسب با سلیقه و هارمونی با سایر اجزای معماری داخلی منزل را به سادگی فراهم می‌کند.

درباره کابینت پی وی سی یا کابینت ضدآب بیشتر بخوانید.

 معایب کابینت‌های پی وی سی

به‌دلیل حساسیت ماده PVC به حرارت و تغییر شکل دادن آن در برابر دمای بالا، باید در نگهداری و مراقبت از کابینت آشپزخانه ساخته شده با این متریال بسیار دقت کنید. از دیگر معایب کابینت‌های جنس پی‌وی‌سی این است که در برابر ضربه و خراش بسیار حساس هستند؛ بنابراین، برای جلوگیری از آسیب دیدن ظاهر کابینت، اشیاء تیز و سنگین را از آن‌ها دور کنید.

کابینت ممبران Membrane

واژه ممبران به معنی پوسته و غشاست و کابینت‌های ممبران در دسته کابینت چوبی قرار می‌گیرند و به‌صورت ترکیبی از چوب و یک نوع فویل پلیمری هستند. به بیانی دیگر، ورق‌های ممبران از طریق فرآیند حرارتی روی چوب یا ام‌دی‌اف تولید می‌شود. قیمت کابینت ممبران معمولا بالاست؛ به همین دلیل از این ورق‌ها اغلب برای درب کابینت استفاده می‌کنند و بدنه آن‌ها را با متریال ارزان‌تری می‌پوشانند.

کابینت ممبران را بیشتر بشناسید و عکس های جدید آن را از دست ندهید.

مهم‌ترین ویژگی کابینت‌های ممبران، حکاکی‌هایی است که روی سطح آن انجام می‌شود و درواقع تفاوت آن با کابینت‌های پی‌وی‌سی معمولی نیز در همین کنده‌کاری‌هاست که حالتی کلاسیک به‌ کار می‌دهند. این کابینت‌ها، نقش و نگار حکاکی، رنگ و طرح روکش متنوعی دارند. در اغلب موارد از چوب ممبران برای ساخت کابینت کلاسیک استفاده می‌کنند؛ اما از آنجایی که امکان هر میزان کنده‌کاری و نقش‌ونگاری روی این چوب‌ها میسر است، اجرای کابینت‌ آشپزخانه مدرن و نئوکلاسیک نیز با این متریال جلوه زیبایی خواهد داشت.

مزایای کابینت‌های‌ ممبران

کابینت‌های ممبران به‌دلیل روکش پی‌وی‌سی، خاصیتی ضد آب دارند و به‌همین دلیل بهترین کارایی را در محیط آشپزخانه خواهند داشت و دیگر نگران آسیب دیدن و زشت شدن ظاهر کابینت‌های خود نخواهید بود. از طرفی، تنوع بالای طرح و رنگ کابینت‌های ممبران، با هر نوع سلیقه و سبک معماری داخلی تناسب دارد. کابینت‌های ممبران بسیار ساده تمیز می‌شوند. همچنین قیمت کابینت ممبران نسبت‌به کابینت‌های چوبی دیگر ارزان‌تر است. اگر بخواهیم از لحاظ زیست محیطی صحبت کنیم، هیچ‌کدام از روکش‌های پی‌وی‌سی و تخته‌ MDF ضرری برای طبیعت ندارند و به محیط زیست آسیبی نمی‌رسانند.

معایب کابینت‌های ممبران

باتوجه‌به این‌که ممبران نیز یک روکش پلاستیکی است، کابینت‌های ساخته‌شده با این متریال در برابر حرارت بسیار آسیب‌پذیر هستند و اگر در معرض دمای بالا قرار گیرند، به سرعت تغییرشکل‌ می‌دهند. در برخی موارد تعمیر خراش کابینت آشپزخانه ممبران غیرممکن می‌شود و باید قطعه آسیب‌دیده تعویض شود که در این صورت باید هزینه و زمان زیادی را صرف کنید.

از دیگر معایب کابینت‌ ممبران این است که طرح و رنگ پوشش، قبل از نصب مشخص می‌شود؛ بنابراین، اگر بعدها بخواهید تغییری در دکوراسیون آشپزخانه خود ایجاد کنید، با وجود کابینت‌های ممبران این کار دشوار خواهد بود.

یکی دیگر از سبک های کابینت آشپزخانه در تهران که شرکت نوین کابین در ساخت و اجرای آن تبحر عالی دارد کابینت نئوکلاسیک است که جزو ترندترین سبک های کابینت سالهای اخیر شناخته شده است. با کابینت نئوکلاسیک و مزایا و معایب آن بیشتر آشنا شوید و عکس های کابینت نئوکلاسیک اجرا شده رو ببینید.

کابینت‌های شیشه‌ای

شیشه یک متریال بسیار قدیمی در ساخت المان‌های خانگی ازجمله کابینت است. این کابینت‌ها ممکن است به‌صورت تمام شیشه، یعنی بدون فریم یا شیشه همراه با فریم اجرا شوند. کابینت‌های شیشه‌ای نیز مزایا و معایبی به شرح زیر دارند.

مزایای کابینت‌های شیشه‌ای

ظاهر کابینت‌های شیشه‌ای، زیبا و مدرن است و برای ایجاد دکوراسیون سبک مدرن در آشپزخانه، گزینه مناسبی خواهد بود. این کابینت‌ها نور را در محیط پخش می‌کنند و قدرت انتقال نور و دید از داخل به خارج را دارند؛ به‌همین دلیل شفافیت، فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهند. متریال شیشه‌ای را می‌توان بهترین جنس کابینت آشپزخانه کوچک به‌شمار آورد.

از دیگر مزایای کابینت‌های شیشه‌ای، تمیزکاری و نگهداری آسان است. این متریال به آسانی با یک محلول شیشه‌شوی عادی تمیز خواهد شد و لکه‌های چربی روی آن ماندگار نمی‌شود. شیشه‌ها همچنین در مقابل رطوبت مقاوم هستند و درجه حرارت بیشتری را تحمل می‌کنند.

معایب کابینت‌های شیشه‌ای

شیشه‌ها در مقابل خراش و ضربه بسیار حساس هستند، هر نوع برخورد اجسام تیز و سنگین منجر به خراشیدگی و حتی شکستن شیشه می‌شود و هزینه‌های تعمیر و تعویض شیشه را به شما متحمل می‌کند. از طرفی شیشه‌ها لکه و به‌ویژه اثرانگشت را به وضوح نشان می‌دهند؛ بنابراین، برای زیبایی و جلوه خوشایند آشپزخانه، باید به‌صورت مکرر تمیزکاری شوند.

از دیگر معایب کابینت‌های شیشه‌ای، نداشتن حریم خصوصی است. این کابینت‌ها محتوای داخلی را به وضوح نشان می‌دهند؛ بنابراین، اگر نمی‌خواهید محتوای داخل کابینت قابل مشاهده باشد، به سراغ سایر متریال موجود بروید. البته می‌توانید با استفاده از روکش‌ها یا برچسب‌های مخصوص، شیشه‌ها را مات کنید که در این صورت هزینه‌های دیگری بر هزینه کابینت آشپزخانه اضافه خواهد شد.

کابینت فلزی

فلز نیز از متریال رایج برای تولید کابینت است. کابینت‌های فلزی را با استفاده آلومینیوم، استیل و فولاد ضدزنگ تولید می‌کنند. این متریال نیز به‌دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص، مزایا و معایبی را به همراه دارند.

مزایای کابینت‌های فلزی

مهم‌ترین مزیت کابینت‌های فلزی و استیل، مقاومت بالای آن‌ها در برابر رطوبت، آب و حتی ضربه است؛ بنابراین، با وجود این متریال، هزینه بسیار پایینی را برای نگهداری و تعمیر کابینت‌ها متحمل خواهید شد. از طرفی سطح صاف و صیقلی کابینت‌های فلزی، امکان تمیزکاری آسان آن‌ها را فراهم می‌کند. متریال فلز به‌دلیل سادگی، برای اجرای کابینت مدرن و ایجاد ظاهری شیک و امروزی در آشپزخانه، گزینه‌ای ایده‌آل است.

فلز‌ها، به‌دلیل استحکام، پایداری، مقاومت در برابر دما و بخار، همچنین امکان سازگاری با هر سبک معماری، گزینه‌ای عالی برای اجرای کابینت آشپزخانه‌های صنعتی هستند.

معایب کابینت‌های فلزی

کابینت‌های فلزی در برابر خراشیدگی حساس هستند؛ البته می‌توان با اعمال پوشش‌های ضدخراش، این مسئله را به میزان زیادی رفع کرد. فلز‌ها همچنین می‌توانند حرارت را به خوبی منتقل کنند؛ به‌همین خاطرکابینت‌های فلزی در صورت قرار گرفتن در معرض حرارت زیاد، به سرعت داغ می‌شوند. بالا بودن قیمت کابینت فلزی و استیل نسبت‌به متریال‌های دیگر نیز از دیگر معایب آن‌هاست.

انتخاب بهترین و مناسب‌ترین نوع کابینت براساس سبک طراحی

مدرن، کلاسیک و نئوکلاسیک سه سبک اصلی در صنعت کابینت‌سازی هستند. هرکدام از این سبک‌های طراحی با استفاده از متریال معمول چوب، فلز، پی‌‌وی‌سی و … اجرا خواهد شد. در ادامه به‌طور مفصل راجع‌به ویژگی‌های هرکدام صحبت کرده‌ایم.

کابینت سبک کلاسیک

در دنیایی که اغلب طرح‌ها، رنگ‌ها و معماری‌ها به سبک سادگی و مینیمالیست گرایش دارد، هنوز هم بسیاری از افراد طرفدار سبک‌های شلوغ، تجملی و اشرافی هستند که در اصطلاح عامیانه سلطنتی نامیده می‌شود. کابینت کلاسیک یکی از لوکس‌ترین کابینت آشپزخانه به‌شمار می‌رود.

کابینت‌های کلاسیک، تزئینات خاص و سنتی و پر از حکاکی و کنده‌کاری دارند، آن‌ها بهترین کابینت برای آشپزخانه‌های بزرگ و جادار محسوب می‌شوند و اغلب فضای بزرگ و جاداری برای قرار دادن وسایل تزئینی دارند. مدل‌های کابینت سلطنتی عموما دارای طرح‌های معرق‌ و منبت‌کاری شده هستند. اکسسوری‌های کابینت‌های سبک کلاسیک نیز پرزرق و برق و اشرافی است.

اگر طرفدار سادگی و در عین حال جذابیت و تنوع رنگ هستید، بهترین انتخاب ممکن برای شما اجرای کابینت مدرن است که در نقطه مقابل طرح‌های کابینت کلاسیک و سلطنتی قرار می‌گیرد.

کابینت سبک مدرن

بسیاری از آشپزخانه‌های مدرن امروزی به پیروی از سبک طراحی مینیمال، ساده و بدون تجمل دکور می‌شوند و برهمین اساس کابینت‌هایی به سبک مدرن برای آن‌ها مناسب هستند. سبک مدرن یک نوع طراحی مد روز است که در محیط‌های مختلفی خانگی، اداری و .. قابل اجراست.

کابینت آشپزخانه سبک طراحی مدرن با سبک‌های کلاسیک و نئوکلاسیک کاملا تفاوت دارد. در این سبک طراحی، نه‌تنها خبری از درب‌ و کشوهای منبت‌کاری شده نیست، بلکه پاخور و تاج‌های ضخیم هم از کار حذف می‌شود. این کابینت‌ها حتی بدون دستگیره هستند.

کابینت سبک نئوکلاسیک

امروزه با ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک، کابینت نئوکلاسیک نیز تولید و اجرا می‌شود. این طرح‌‌ها نه به اندازه سبک‌ مدرن ساده هستند و نه زرق و برق و تجملات سبک‌های کلاسیک در آن‌ها پیاده می‌شود.

انواع کابینت‌ نئوکلاسیک اغلب با رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، سفید یا کرمی اجرا می‌شوند. این مدل‌ها طرح‌های منبت‌کاری نسبتا ساده‌تری دارند. کابینت سبک نئوکلاسیک نیز دارای لبه، تاج و ستون است؛ اما اجرای آن‌ها بسیار ساده‌تر از سبک کلاسیک صورت می‌گیرد. ارتفاع این کابینت‌ها غالبا بلند است و تا سقف کشیده می‌شود. همچنین فضای کافی و جادار برای قراردادن هر نوع وسیله‌ای را دارند.

انتخاب بهترین کابینت‌های آشپزخانه براساس قیمت

در مطالب بالا، انواع جنس کابینت آشپزخانه و همچنین انواع سبک‌های طراحی را معرفی کردیم. همانطوری که اشاره هم کردیم، هرکدام از این موارد بر قیمت و هزینه اجرای کابینت‌ها تأثیر می‌گذارد. برای سفارش تولید کابینت ارزان‌قیمت برخی گزینه‌های زیر پیش رویتان قرار دارد.

قیمت کابینت آشپزخانه را مستقیم از تولیدی کابینت نوین کابین بخواهید.

  • کابینت‌های MDF جزو متریال پرطرفدار با قابلیت اجرا در سبک‌های مختلف هستند که قیمت مناسبی هم دارند.

  • کابینت‌های PVC با قیمت مناسب و مقاومت نسبتا خوب، گزینه‌ای مناسب برای افراد با بودجه محدود هستند.

قیمت اجرای کابینت، علاوه‌بر جنس متریال و سبک طراحی، بسته‌به متراژ آشپزخانه و سفارشی‌سازی شخصی متغیر است. شما می‌توانید با مراجعه به تولیدکننده‌های مرجع و بزرگ، پیش از سفارش، اطلاعات کاملی در خصوص تمامی موارد و نکات اجرا و هزینه تمام‌شده کابینت را به‌دست بیاورید.

چرا خرید کابینت از نوین کابین

نوین کابین مجموعه‌ای متشکل از تکنسین‌ها، کارشناسان، مشاوران و طراحان باتجربه در زمینه تولید انواع کابینت چوبی، فلزی و شیشه‌ای در ایران است. این مجموعه با 20 سال سابقه در زمینه طراحی، ساخت و اجرای کابینت آشپزخانه در سبک‌های مختلف توانسته است نیاز تمامی افراد با هر سلیقه و بودجه‌ای را پوشش دهد. در صورت سفارش تولید کابینت از نوین کابین به مزایای زیر دست خواهید یافت.

مشاهده مراحل تولید کابینت از نزدیک

مجموعه نوین کابین با فراهم کردن نمایشگاه در محل کارخانه، تمامی مراحل تولید کار قبل از نصب را در معرض دید مشتری قرار می‌دهد. بدین ترتیب شما می‌توانید به نمایشگاه نوین کابین مراجعه کنید و مراحل اجرای کابینت‌هایی که سفارش داده‌اید را از نزدیک ببیند.

به‌دست آوردن بالاترین کیفیت با صرف کمترین بودجه

برخلاف باور رایج که همیشه باکیفیت‌ترین‌ها با صرف بیشترین هزینه به‌دست می‌آید؛ نوین کابین با فراهم کردن شرایط تولید به مصرف، هزینه‌های اضافی واسطه‌ها را حذف می‌کند و شما می‌توانید بهترین و گران‌ترین کابینت آشپزخانه را با قیمت مقرون‌به‌صرفه خریداری کنید.

امنیت و آرامش خاطر از خریدی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه

نوین کابین همچنین با ارائه گارانتی 3 ساله و تضمین خدمات پس‌ازفروش به مدت 5 سال، امنیت و آرامش‌خاطر بیشتری را برای مشتریان خود فراهم می‌کند.

با انواع جنس و طرح انواع کابینت آشپزخانه در تهران آشنا شدید!

انواع کابینت‌های رایج عصر کنونی، در سبک‌های مدرن ساده، کلاسیک پرزرق و برق و نئوکلاسیک میانجی طراحی می‌شود. اجرای این کابینت‌ها با استفاده از متریال مختلفی صورت می‌گیرد که در میان آن‌ها کابینت چوبی به‌دلیل تنوع رنگ و طرح، همچنین قابلیت اجرا در هر سبک معماری داخلی، طرفداران بسیاری دارد. کابینت‌های فلزی و شیشه‌ای نیز باتوجه‌به ویژگی‌های خاص خود مورد توجه برخی از افراد و سلایق هستند. به‌دلیل تنوع فوق‌ العاده در طرح و رنگ متریال‌های موجود، بهتر است پیش از انتخاب، اطلاعات دقیق و کامل را از تکنسین‌های باتجربه تولید و اجرای کابینت دریافت کنید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه