همه چیز درباره انواع رنگ سقف منازل

همه چیز درباره انواع رنگ سقف منازل

اصولا همه شما جهت انتخاب رنگ مناسب سقف منزل خود مدتی به فکر فرو رفته اید. رنگ سقف خانه در جذابیت دکوراسیون داخلی، نورپردازی و آرامش منزل بسیار اثرگذار می باشد. شما می بایست جهت برگزیدن رنگ سقف منزل، فکر کنید و با توجه به عوامل انتخاب رنگ این کار را انجام دهید. اصولا اثری که رنگ سقف منزل بر روی حال و هوای آن دارد، برای افراد خانه ملموس می باشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا تمام نکات مربوط به انتخاب رنگ سقف منزل را بیان کنیم.

انتخاب رنگ سقف منزل و اثر آن بر دکوراسیون درونی

خوب است بدانید که رنگ سقف خانه اثر بسیار زیادی بر دکوراسیون درونی منازل دارد. اصولا اثر رنگ سقف منزل بر حال و هوای افراد آن به خوبی حس می شود. تاثیر رنگ سقف بر محیط در این قسمت بیان خواهد شد. با ما همراه باشید.

  • بلندتر نشان دادن سقف منزل: به کار بردن رنگ‌های تیره برای سقف باعث می شود تا ارتفاع سقف بیشتر حس شود. برخی اوقات هم رنگ های روشن باعث می شوند تا حالت بهتری ایجاد شود و محیط بزرگ تر به نظر بیاید.
  • روشنایی بیشتر در محیط منزل: رنگ سقف اثر بسیار زیادی بر روشنایی محیط خانه خواهد داشت. رنگ‌های تیره نور را به خود می گیرند و محیط های کوچک را کوچک تر خواهند کرد. بنابراین می باییست تا برای محیط های کوچک رنگ سقف مناسبی زده شود. همچنین در مقابل رنگ های روشن با انعکاس نور محیط را بزرگتر نشان می دهند.
  • اثر رنگ بر دکوراسیون منزل: رنگ سقف می بایست تا با رنگ دیوارها، کف، مبلمان و دیگر عناصر دکوراسیون سازگار باشد. انتخاب رنگی که با دیگر المان های دکوراسیون سازگار باشد، باعث می شود تا محیط منزل شما جذاب تر شده و هارمونی ایده آلی داشته باشد.
  • اثر رنگ بر سایز و ابعاد اتاق: رنگ سقف اثر مستقیمی بر اندازه محیط خواهد داشت. سقف قادر است تا محیط منزل را هم کوچک تر و هم بزرگ تر نشان دهد. به آسانی می توانید بر اساس سایز محیط منزل رنگ مناسبی برگزینید.
  • اثر رنگ بر احساسات افراد منزل: رنگ سقف اثر زیادی بر احساسات افراد خواهد گذاشت. رنگ‌های روشن باعث می شود تا احساس آرامش کرده و محیط فوق العاده ا را ایجاد کنید.

نکته های با اهمیت در انتخاب رنگ سقف منزل

شما می بایست تا جهت انتخاب رنگ سقف، باید به عواملی نظیر سایز اتاق، نورپردازی، استایل دکوراسیون و حتی تاثیر رنگ بر محیط دقت نمایید. در ادامه تمام نکات مربوط به انتخاب رنگ سقف منزل را بیان خواهیم کرد.

  • عامل نورپردازی در انتخاب رنگ سقف: رنگ سقف اثر بسیاری در نورپردازی اتاق خواهد داشت. در صورتی که اتاق دارای نور اندکی باشد، باید رنگ سفید یا رنگ ‌های روشن را برگزینید. نور پردازی خوب هم نور را منعکس کرده و هم محیط را جذاب تر نشان خواهد داد.
  • سایز اتاق در انتخاب رنگ سقف: همانگونه که پی تر گفتیم رنگ تیره برای سقف محیط را کوچک تر نشان می دهد و در مقابل رنگ روشن فضای اتاق را بزرگ تر و بازتر نشان می دهد. برای اتاق ‌های کوچک، رنگ ‌های روشن نظیر سفید، بژ یا طوسی روشن بسیار خوب می باشند.
  • رنگ دیوارها جهت انتخاب رنگ سقف: رنگ سقف می بایست تا با رنگ دیوارها سازگار باشد. اصولا به کار بردن رنگ سفید یا رنگ های ملایم برای سقف می تواند با فراهم کردن هارمونی ایده آل، محیط را بسیار مطلوب نماید.
  • استایل دکوراسیون در انتخاب رنگ سقف: استایل دکوراسیون و مبلمان اتاق نیز می بایست با رنگ سقف سازگار باشند. برای دکوراسیون کلاسیک، قادر می باشید تا رنگ های کرم و سفید را برای دکوراسیون کلاسیک برگزینید. برای محیط های جدید هم قادر می باشید تا با انتخاب یک رنگ منحصر به فرد و زیبا برای سقف، محیط جذابی را ایجاد کنید.
  • اثر رنگ بر محیط خانه: دقت کنید که رنگ سقف اثر بسیاری بر سلیز اتاق و ارتفاع اتاق آن دارد. رنگ‌های تیره در سقف فضا را کوچک تر می کنند. ولی رنگ های روشن محیط بزرگی را به نمایش می گذارند.

رنگ مناسب برای رنگ سقف منزل

همانگونه که بیان کردیم رنگ مناسب برای سقف منزل بسیار با اهمیت می باشد. توجه به نکات بیان شده در مقاله باعث می شود تا تا انتخاب درستی داشته باشید. اصولا چگونکی انتخاب رنگ سقف باید بر اساس ابعاد اتاق باشد. درر صوری که اتاق کوچک باشد و باید از رنگ روشن استفاده نمایید. در مقابل نیز برای اتاق‌های بزرگ با سقف بلند می بایست تا رنگ‌های تیره انتخاب نمایید. در زمان انتخاب رنگ سقف، می بایست تا به رنگ دیوارها، کف، مبلمان و دیگر المان های دکوراسیون دقت کنید. رنگ سقف می بایست تا با نورپردازی منزل سازگار باشد. در محیط ها با نور کم به کار بردن رنگ ‌های روشن برای سقف باعث می شود تا نور انعکاس پیدا کرده و محیط روشن تر شود. در صورتی که منزل با آرامش می خواهید باید رنگ های ملایم و آرامش بخش را برگزینید. رنگ های زیبا و روشن، انرژی ایده آلی دارند و نشاط محیط را دو چندان می کنند. جهت برگزیدن رنگ سقف منزل، می بایست تا به ارتفاع سقف دقت نمایید. سقف های کوتاه می بایست رنگ روشنی داشته باشند. سقف های بلند برای انتخاب رنگ محدودیتی ندارند.

خصوصیات مناسب رنگ سقف آشپزخانه در منزل

رنگ سقف آشپزخانه می بایست تا با درنظر گرفتن خصوصیات آن انتخاب شود. با توجه به این که آشپزخانه جایی است که برای طبخ استفاده می‌شود و با بخار، گرد و غبار و روغن مملو می باشد رنگ سقف آن باید دارای جنسی با امکان شستن باشد. همچنین رنگ سقف آشپزخانه می بایست به گونه ای باشد که با سپری شدن زمان و اندکی تغییر رنگ، خیلی تیره نشود. رنگ مات و روشن در این مکان بهترین گزینه می باشد. رنگ سقف آشپزخانه، می بایست روشن باشد که قادر باشید تا به آسانی آن را بشویید. رنگ های سفید، بژ، کرم یا طوسی روشن بسیار مناسب می باشند. به علاوه رنگ های منعکس کننده نور محیط را روشن تر خواهند کرد. رنگ تیره حس فشرده‌تری در آشپزخانه ایجاد خواهد کرد و باعث نامطلوب شدن محیط خواهند شد. بنابراین رنگ های روشن بسیار برای این محیط مناسب می باشند.

خصوصیات مناسب رنگ سقف اتاق خواب در منزل

رنگ سقف اتاق خواب می بایست تا آرامش را در محیط تداعی کند. رنگ های ملایم بهترین انتخاب در این مورد می باشند. اصولا هارمونی رنگ سقف اتاق خواب و دیوارها بسیار مهم می باشد. برای مثال در صورتی که سقف دارای رنگ صورتی روشن باشد، رنگ دیوارها می تواند صورتی تیره باشد. رنگ‌ های ملایم و آرامش بخش نظیر آبی روشن، طوسی، بژ یا سفید اصولا برای سقف اتاق خواب بسیار خوب می باشند. رنگ سفید برای سقف به علت نورپردازی ایده آل و بهتر شدن سایز و روشنایی اتاق، مورد بسیار خوبی می باشد. از سوی دیگر رنگ‌های آبی یا طوسی باعث ایجاد آرامش و آسایش در محیط خواهند شد. همچنین قادر می باشید تا با درنظر گرفتن رنگ دیوارها و دیگر المان های دکوراسیون اتاق و سرویس خواب، رنگ سقف را انتخاب نمایید.

خصوصیات مناسب رنگ سقف پذیرایی در منزل

رنگ سقف اتاق نشیمن و پذیرایی می بایست تا با درنظر گرفتن سایز سالن پذیرایی، نورپردازی و استایل دکوراسیون برگزیده شود. برای این محیط، می بایست تا همه چیز به گونه ای انجام شود که مهمانان حال مناسبی را حس کنند. در سالن پذیرایی اصولا رنگ ‌های روشن و طبیعی نظیر سفید، بژ، طوسی روشن و طوسی تیره را به کار می برند. رنگ سفید از جمله رنگ‌های معروف برای سقف‌ سالن پذیرایی می باشد. این رنگ ها به درستی موجب انعکاس نور شده و محیط را بزرگتر و روشن‌تر نشان خواهد داد. شما قادر می باشید در این محیط احساس بهتری داشته باشید. رنگ بژ از جمله رنگ هایی می باشد که باعث تعادل در دکوراسیون خواهد شد و مانع از تاریکی محیط سالن پذیرایی خواهد شد. شما باید بر اساس سبک دکوراسیون درونی این کار را انجام دهید. دقت کنید که برای رنگ سقف پذیرایی، نورپردازی را هم در نظر داشته باشید. در صورتی که نورپردازی ضعیف باشد، می بایست تا رنگ های روشن برای سقف برگزینید. دقت کنید که رنگ دیوارها با سقف سازگار باشد تا همه چیز به بهترین شکل ممکن باشد.

خصوصیات مناسب رنگ سقف سرویس بهداشتی و حمام در منزل

رنگ سقف سرویس بهداشتی و حمام می بایست تا خصوصیات منحصر به فردی داشته باشد که با وضعیت این محیط سازگار باشد. در خیلی از وقت ها سقف کاذب برای مناسب این محیط می باشد و جنس مواد آن خیلی ویژه می باشد، ولی در هر صورت انتخاب رنگ بر روی هر موادی ممکن می باشد. باید دقت کنید که رنگ انتخابی شما ضدرطوبت باشد. این خصوصیت بسیار اهمیت دارد، چراکه سقف سرویس بهداشتی و حمام مستقیما با آب و رطوبت در ارتباط می باشند. رنگی که برای سقف این محیط ها باید در نظر گرفته شود، خصوصیت ضدرطوبت می باشد تا ریسک خرابی آن و تغییر رنگ کاهش یابد. محیط های سرویس بهداشتی و حمام اصولا محدود می باشند. بنابراین می بایست حتما رنگ های روشن در این مکان ها به کار رود. در صورتی که طراحی خاصی در حمام و سرویس بهداشتی انجام دهید، گزینه هایی نظیر سقف کشسان یا آسمان مجازی هم بسیار مناسب می باشند. طرح و نقش های ملایم و بدون پیچیدگی با روشنایی انتخاب های خیلی خوبی برای این محیط می باشند. شما می بایست تا در انتخاب رنگ برای سقف سرویس بهداشتی و حمام رنگ ‌های روشن نظیر سفید، بژ یا طوسی روشن را انتخاب نمایید. این رنگ‌ها هم باعث تمیزی محیط خواهند شد و هم محیط را روشن تر و بزرگ تر خواهند کرد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه