فرق میان ابزارهای دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

فرق میان ابزارهای دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی

خوب است بدانید که ابزارهای دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی دو دستگاه خیلی کاربردی می باشند که در عین شبیه بودن، فرق هایی هم با هم دارند. شما باید برای انتخاب دستگاه متناسب با کار خود با این دو ابزار آشنا شوید و خصوصیات آن ها را بشناسید.

یکی از مشخص ترین تفاوت های میان این دو ابزار این است که دستگاه دریل شارژی جهت سوراخ کاری و دستگاه پیچ گوشتی شارژی جهت باز و بسته کردن پیچ و مهره‌ها به کار برده می شوند. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا تفاوت های دیگر میان این دو ابزار را برایتان شرح دهیم.

تعریف دریل شارژی

ساز و کار دریل شارژی بسیار شبیه به دریل برقی می باشد. منبع تغذیه استفاده شده در این دستگاه باتری می باشد. این دستگاه به علت اینکه به منبع برق احتیاج ندارد در محیط های بسیاری خصوصا جاهایی که به برق شهری دسترسی نیست، به کار برده می شود. دریل شارژی جهت سوراخ کاری و کنده کاری سطح های گوناگون استفاده می شود. در حالت کلی دو گونه دریل شارژی داریم:

  • دریل شارژی براش یا Brush
  • دریل شارژی براشلس یا Brushless

در تولید موتور دریل شارژی براش زغال به کار برده می شود. از طرف دیگر در دریل شارژی براشلس در عوض زغال، آهن‌ربا در سیستم آن استفاده شده است.

تعریف پیچ گوشتی شارژی

خوب است بدانید که یکی از کاربردی ترین دستگاه های شارژی برای افراد فنی، پیچ گوشتی شارژی می باشد. دریل پیچ گوشتی شارژی با کمک قدرت باتری قادر است تا مدل های مختلف پیچ را در ابعاد گوناگون باز و بسته نماید. این ابزار نسبت به مدل دستی آن دقت و سرعت بالاتری دارد. به علاوه این دستگاه در مکان هایی که به برق شهری دسترسی نیست بسیار کاربردی می باشدو

فرق های میان پیچ گوشتی شارژی و دریل شارژی

فرق های مهم میان دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی باعث می شود تا هر کدام کاربرد متفاوتی با هم داشته باشند. قرار است تا در ادامه در مورد فرق های میان این دو ابزار صحبت کنیم.

  • فرق میان پیچ گوشتی شارژی با دریل شارژی به لحاظ توان موتور

خوب است بدانید که اصولا این دو ابزار در قئرت های متفاوتی تولید می شوند. ولی به صورت کلی، سوراخ کردن یا تخریب سطح های گوناگون در مقایسه با باز و بسته کردن یک پیچ، قدرت و انرژی بالاتری احتیاج دارد. در نتیجه باید گفت که دریل‌های شارژی نسبت به پیچ گوشتی شارژی اصولا دارای قدرت موتور بالاتری می باشند.

  • فرق میان پیچ گوشتی شارژی با دریل شارژی به لحاظ ساختار

دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی در نوع طراحی با هم فرق دارند. این دو ابزار گیربکس‌های گوناگونی دارند. پیچ گوشتی شارژی دارای گیربکس تک سرعته می باشد و ترکمتر یعنی مقدار گشتاور اعمال شده در یک نقطه ویژه در آن کم تر می باشد. این خصوصیت موجب شده گشتاور ابزار به آسانی بر اساس مدل پیچ تنظیم شود.

به کار بردن گیربکس دو سرعته در دریل شارژی می تواند این دستگاه را در دو وضعیت سرعتی و قدرتی تنظیم نماید. به علاوه گشتاور این دستگاه توسط حلقه تنظیم گشتاور، تنظیم می‌شود. در حالت کلی با اهمیت ترین فرق ساختار این دو دستگاه طراحی گیربکس آن‌ها می باشد که در پیچ گوشتی شارژی تک سرعته و در دریل شارژی دو سرعته است.

  • فرق میان پیچ گوشتی شارژی با دریل شارژی به لحاظ قیمت

از جمله دیگر فرق های مهم دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی فرق قیمت آن ها می باشد. پیش تر نیز گفتیم که این دو ابزار در طرح، برند و قدرت های گوناگونی تولید می شوند. این دو ابزار قیمت های گوناگونی دارند. همچنین ممکن است گاهی اوقات امکانات جدیدی به این دستگاه ها افزوده شود که در قیمت آن ها تفاوت ایجاد خواهد کرد.

  • فرق میان پیچ گوشتی شارژی با دریل شارژی به لحاظ نوع کاربرد

این دو دستگاه به خاطر فرق در ساختار و قدرت خود کاربردهای گوناگونی دارند. ولی به صورت کلی هر وقت در فعالیت های صنعتی و فنی خواستید تا پیچ‌ و مهره را باز و بسته کنید، از پیچ گوشتی شارژی استفاده نمایید. جهت سوراخ کاری و کنده کاری سطح های مختلف نیز بهترین دستگاه دریل شارژی می باشد.

  • فرق میان پیچ گوشتی شارژی با دریل شارژی به لحاظ ظاهر و ابعاد

پیچ گوشتی شارژی سایز کوچک‌ تر و وزن کم تری در مقایسه با دریل شارژی دارد. پیچ گوشتی شارژی به خاطر طراحی خوب و وزن کم خود، فشار بسیاری به دست وارد نمی کند. شما قادر می باشید تا این ابزار را به دو صورت تفنگی و مستقیم بخرید. فرق میان این دو ابزار در شکل آن ها می باشد.

شما می توانید با دریل شارژی در مدت زیادی کار کنید و چون وزن بسیاری دارد، موجب خستگی دست شما خواهد شود. خوب است بدانید که باتری این ابزار پرکاربرد، به شکل کشویی در بیرون از بدنه اصلی قرار گرفته است. کاربر قادر است تا این بخش را به آسانی از دریل شارژی درآورده و عوض کند.

  • فرق سه نظام میان پیچ گوشتی شارژی با دریل شارژی

از دیگر فرق های دریل شارژی با پیچ گوشتی شارژی در سه نظام آن‌ها می باشد. اصولا بیشتر سه نظام‌های دریل شارژی خودکار می باشند و دارای ظرفیت 10 میلی‌متر تا 13 میلی‎متر هستند. سایز سه نظام دریل پیچ گوشتی شارژی‌ها 0.3 یا 0.5 اینچ می باشد.

کلام اخر

ما در این مطلب فرق میان دریل شارژی و پیچ گوشتی شارژی را به لحاظ عملکرد، قدرت، ساختار، قیمت، کاربرد و شکل آن بیان کردیم. باید بدانید که هر دستگاهی برای کاری ساخته شده است و اگر اشتباه استفاده شود ممکن است خراب شود و یا اتفاق بدی بیفتد. دریل شارژی جهت سوراخ کاری و کنده کاری سطح های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین پیچ گوشتی شارژی جهت باز و بسته کردن پیچ های گوناگون به کار برده می شود. ازینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه