مقایسه کارواش صنعتی و خانگی

مقایسه کارواش صنعتی و خانگی

چنانچه تا این زمان نامی از کارواش‌ خانگی یا صنعتی به گوشتان خورده باشد، باید به اختلاف بین این دو نیز پی ببرید. در این مقاله هدف ما این است تا اختلاف بین کارواش صنعتی و خانگی را برایتان شرح دهیم. پس با ما همراه باشید تا این مفاهیم را برایتان توضیح دهیم. باید بگوییم که کارواش صنعتی دارای دستگاهی می باشد که قادر است تا آب را با فشار بسیار و با کمک یک نازل بر سطوح مختلف و همچنین سطح ماشین پاشیده و موجب تمیزی و پاکیزه شدن سطوح و ماشین در بهترین و بهینه ترین شکل ممکن خواهد شد. ولی این نوع دستگاه ها تنها صنعتی نمی باشند و گونه به صرفه تری از آن ها جهت استفاده شخصی هم وجود دارد. خوب است بدانید که کارواش های خانگی همان گونه کوچک و به صرفه تر کارواش های صنعتی بزرگ می باشنذ که جهت استفاده خانگی، نظیر شستن فضا و در حیاط منازل، شستن اتومبیل، شستن ساختمان و نرده ها مورد استفاده قرار می گیرد. ولی فرق بین کارواش خانگی و صنعتی فقط همین موارد نمی باشد بلکه در حقیقت اختلاف میان این دو مدل در قطعه های موجود درون این دستگاه ها می باشد. با ما همراه باشید تا این موارد را بریتان در این مقاله شرح دهید.

موتور موجود در دستگاه کارواش خانگی و صنعتی

از جمله با اهمیت ترین عامل ها در انتخاب نوع دستگاه، ابزار های برقی مورد استفاده در موتور آن ها می باشد. فرق اساسی میان دستگاه کارواش خانگی و صنعتی هم در ابزارهای موتور آن ها می باشد.

نوع موتور مورد استفاده در دستگاه کارواش خانگی و صنعتی

باید بدانید که موتور کلکتوری نوع موتور موجود در دستگاه کارواش خانگی می باشد و می بایست تا زیاد از آن استفاده نشود، زیرا اگر به آن زیادتر از توانش فشار وارد شود، موتور آن خیلی داغ شده و صدمه می بیند. ولی در مقایسه موتور القایی، نوع موتور به کار برده شده در دستگاه های کارواش صنعتی می باشد و می توان به صورت بلند مدت و همیشگی جهت شستشو از آن ها استفاده کرد.

مورد با اهمیت دیگر در این دستگاه ها، جنس موتور آن ها می باشد. قطعه های موجود در دستگاه های کارواش خانگی اصولا دارای جنسی از برنج یا آلمینیوم می باشند و همچنین کیفیت میانه و رو به پایینی دارند. در مقابل کارواش های صنعتی دارای یک سرسیلندر از جنس برنج با کیفیت زیادی می باشند.

موارد دیگری که موجب فرق بین کارواش خانگی و صنعتی می شود، مواد موجود در پیستون های آن ها می باشد. باید بگوییم که جنس پیستون در دستگاه های کارواش صنعتی سرامیک بوده و به همین جهت در زمان برخورد با آب ساییده نمی شود.

به طور کلی می توانیم بگوییم که گونه موتور و مواد موجود در دستگاه های کارواش صنعتی و خانگی، بر اساس ویژگی های آن ها در برطرف شدن احتیاجات هر مکانی متغیر می باشد. به همین خاطر می باشد که دستگاه کارواش خانگی به دلیل استفاده برای کارهای مختص به خانه عملکرد ضعیف تری دارد. همچنین در مقابل دستگاه کارواش صنعتی به دلیل استفاده های بیشتر و در سطح بزرگ تر می بایست توان قوی تری داشته باشد.

شلنگ موجود در دستگاه کارواش خانگی و صنعتی

باید بدانید که فرق دیگر بین این دو نوع کارواش در جنس شلنگ آها می باشد. در حالی که در هر دو نوع دستگاه کارواش یک شلنگ فشار قوی به کار برده شده است ولی شلنگ موجود در دستگاه های کارواش صنعتی دارای بافت فولادی می باشد و قادر است تا جریان آب را با فشار بسیاری عبور دهد. در مقابل شلنگ‌های موجود در دستگاه های کارواش‌ خانگی دارای جنس فولادی نمی باشند اما می توانند تا جریان آب را با فشار خوبی منتقل کنند. خوب است بدانید که بافت فولادی موجود در شلنگ کارواش صنعتی موجب می شود تا در زمان گذشتن اتومبیل ها و ماشین های سنگین از روی آن، صدمه ندیده و جریان آب را قطع نکند.

وزن و امکان حمل در دستگاه کارواش خانگی و صنعتی

از سوی دیگر فاکتور وزن، از جمله دیگر فاکتورهای فرق بین دستگاه کارواش صنعتی و خانگی می باشد. وزن کارواش صنعتی به خاطر کاربردی که دارد، از وزن کارواش خانگی بیشتر می باشد. کمترین میزان وزن دستگاه های کارواش صنعتی به اندازه 19 کیلوگرم می باشد در مقابل وزن دستگاه های کارواش خانگی کمتر و به اندازه ۵ کیلوگرم می باشد. در نتیجه دستگاه کارواش خانگی را خیلی آسان تر می توان حمل کرد.

شاسی در دستگاه کارواش خانگی و صنعتی

خوب است بدانید که شاسی موجود در دستگاه های کارواش صنعتی اصولا قوی تر بوده و فلز می باشند و در مقابل جنس شاسی دستگاه های کارواش خانگی پلاستیکی می باشد. در نتیجه دستگاه های کارواش‌ صنعتی کاربرد بیشتری در فضاهای سنگین دارند.

تنظیم فشار در دستگاه کارواش خانگی و صنعتی

باید بدانید که دستگاه های کارواش صنعتی در مقایسه با دستگاه کارواش خانگی دارای گیج فشار می باشند که قابلیت این را دارند تا آن ها را کنترل کرد و به علاوه میزان فشار آن ها را کم و زیاد کرد. در حقیقت باید بگوییم که میزان فشار خروجی آب در نازل دستگاه کارواش خانگی واقعی نمی باشد، ولی در دستگاه کارواش صنعتی به خاطر وجود گیج فشار قادر می باشید تا آن را کنترل کرده و همچنین تنظیم نمایید. به علاوه در دستگاه کارواش صنعتی هرچقدر که فشار افزایش یابد، به همان میزان دبی خروجی آب هم زیاد می شود. شما قادر می باشید که از یک سه راه در دستگاه های کارواش صنعتی استفاده نمایید و به صورت یکجا دو نازل در آن‌ها را به کار بگیرید. ولی در مقابل هیچ کدام از این امکانات در دستگاه های کارواش‌ خانگی دیده نمی شود.

– فرق میان جنس بدنه دستگاه های کارواش خانگی و صنعتی چه می باشد؟

باید بگوییم که جنس بدنه در دستگاه کارواش خانگی پلاستیکی و در دستگاه کارواش صنعتی فلزی می‌باشد.

– نحوه انتخاب دستگاه کارواش متناسب با نوع کار چگونه می باشد؟

اگر می خواهید در طول یک هفته چندین بار از یک دستگاه کارواش به صورت محدود استفاده نمایید، باید از دستگاه کارواش‌های خانگی استفاده نمایید. ولی چنانچه می خواهید از یک دستگاه کارواش بیشتر در طول یک هفته مانند چهار یا پنج روز استفاده نمایید، پیشنهاد ما به شما دستگاه کارواش صنعتی می باشد.

نتیجه گیری

به طور کلی در این مقاله در مورد فرق بین دستگاه های کارواش خانگی و صنعتی صحبت کردیم. همانگونه که گفتیم دستگاه کارواش خانگی برای کارهایی نظیر شستن فضای خانگی و در حیاط منزل، شستن اتومبیل، شستن فضای بیرونی ساختمان و نرده ها برای زمان کوتاه و دفعات کم به علت قدرت کم آن، مورد استفاده قرار می گیرد. این در حالی است که دستگاه کارواش صنعتی جهت شستن قطعه های سنگین و سخت و فضا های بزرگ در صنعت نظیر ساخت و ساز، خودروسازی، حمل و نقل، صنایع تولیدی و خدمات غذایی به کار برده می شود.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. MOFiD ARBABi :
    7 ماه پیش

    مطلبی بسیار زیبا و مفید بود از اونجا که بنده در هفته چندین بار از دستگاه کارواش استفاده میکنم به نکات خیلی خوبی اشاره کردید و ممنون

  2. MOFiD ARBABi :
    7 ماه پیش

    مطلب مفیدی بود ممنون