کاربرد دستگاه پرکن مایعات در صنایع مختلف

کاربرد دستگاه پرکن مایعات در صنایع مختلف

همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، به منظور دسته بندی و پرکردن ظروف از محصولات تولید شده مورد استفاده قرار می گیرد.

دستگاه پرکن مایعات چیست

با استفاده از دستگاه پرکن شما می توانید حجم یا وزن مشخصی از تولیدات خود را درون ظروف های مختلف ریخته و بسته بندی نمایید. دستگاه پرکن مایعات و مواد جامد از انواع این دستگاه ها می باشد. انتخاب نوع دستگاه پرکن به مجموعه شما بستگی دارد.

حالت مواد تولید شده، چگالی و ویسکوزیته از مهم ترین مواردی می باشند که باید هنگام خرید به آن توجه کنید. یکی از مهم ترین مزایای استفاده از پرکن مواد، افزایش سرعت بسته بندی و کاهش دور ریز و هدر رفت تولیدات مجموعه شما است. این دستگاه ها با سرعت بالا و دقت زیاد کار بسته بندی را انجام می دهند.

انتخاب یک دستگاه مناسب برای مایعات مختلف با غلظت، چگالی و ویسکوزیته متفاوت بسیار دشوار است؛ به همین دلیل توصیه می شود قبل از اقدام به خرید اطلاعات کاملی از این دستگاه را بدست آورید.

دستگاه پرکن مایعات نیمه اتوماتیک

برای پرکردن کمتر از 6000 ظرف در روز

  • کمترین هزینه با بالاترین خروجی را دارد اما قابل ارتقا نیست.
  • کمترین هزینه با بالاترین خروجی اما قابل ارتقا نیست.
  • برای کار کردن با دستگاه پرکن مایعات یا کار با بطری به هر دو دست نیاز است.
  • پرشدن به طور کامل توسط اپراتور انجام می شود.

پرکننده چهارنازل با کنترل کننده های پرکن طیف وسیعی از ویسکویته ها را از آب گرفته تا روغن های ویسکوزیته متوسط و صابون های مایع را پر می کند. پیکربندی نازل های پرکن مخصوصا  در کار با محصولات بسیار کف کننده بسیار  ماهرانه انجام می شود. این واحد بسیار برای موادهای خطرناک مناسب است زیرا زیر نازل ها سیستم برقی وجود ندارد.

ویژگی های منحصر به فرد دستگاه پرکن مایعات:

  • با امکان افزودن نازل های پرکننده در آینده دیگر نیازی به کارخانه تولید کننده ندارید.
  • پر شدن چند مرحله ای، چرخه پرکردن دو مرحله است، اول پرکردن و بعد سکون که با توجه به مقدار کف کنندگی مواد می توان سرعت پمپ را تنظیم کرد.

ویژگی های استاندارد دستگاه پرکن مایعات:

  • دو اهرم در این دستگاه وجود دارد، یکی کنترل پایین و بالا کردن نازل ها را بر عهده دارد و دیگری خاموش و روشن کردن پمپ
  • در صورت نیاز به شستشو دستگاه از قطعات الومینیوم و استیل استفاده شده است.
  • سینی چکه گیر برای جلوگیری از کثیف شدن بطری
  • برای منظم کردن نازل ها نیاز به ابزار خاصی نیست.

دستگاه پرکن چند مرحله ای

به عنوان بخشی از پرکردن هر محصول می توان پی ال سی را در سه مرحله برنامه ریزی کرد. مرحله اول کندتر برای کاهش ایجاد کف، مرحله دوم پرکردن سریع، مرحله سوم مرحله خاموش کردن پمپ که اجازه خواهد داد کف و محصول اضافه به داخل مخزن راه پیدا می کند. پرکننده نیمه اتوماتیک را در آینده می توان در هر زمان به پرکن مایعات اتوماتیک ارتقا داد. نوار نقاله و میز گردان ما برای بروزرسانی فوری مستقیما به جعبه کنترل موجود متصل خواهد شد.

 

مشکلات خط تولید شوینده و نحوه رفع آنها

  • سرمایه لازم برای خط تولید مواد شوینده

سرمایه اولیه و سرمایه در گردش هر دو برای

 راه اندازی خط تولید شوینده مانند خط تولید مایع دستشویی و سایر شوینده اهمیت بسیار زیادی دارد. وقتی که شما قصد راه اندازی یک کاراگاه کوچک را دارید مخصوصا با یک بودجه محدود انتخاب نوع محصول و تعیین مقیاس تولید بسیار مهم می باشد. مقدار دقیق یک سرمایه اولیه برای راه اندازی یک خط تولید مواد شوینده بستگی به اندازه و محیط کارگاه، نوع دستگاه و تجهیزات مورد نیاز، هزینه های مواد اولیه، هزینه های اجاره مکان و هزینه های نیروی کار را دارد.

 با توجه به اینکه شما شاید قصد دارید یک کارگاه کوچک راه اندازی کنید و تولید یک نوع محصول را آغاز کنید نیاز به یک سرمایه اولیه متوسطی خواهید داشت که معمولا شامل هزینه های تجهیزات، ماشین آلات و خرید مواد اولیه است.

علاوه بر سرمایه اولیه، سرمایه در گردش برای پشتیبانی از فعالیت روزانه و رفع روبه رویی با نوسانات قیمت مواد اولیه بسیار مهم است. برای تولید مواد شوینده که قیمت اولیه آن تحت تاثیر متغیرهای مختلف می باشد، نیاز به سرمایه در گردش بیشتر است.

 این سرمایه برای خرید مواد اولیه، پرداخت به نیروهای کاری و تغییرات ناگهانی در بازار مواد اولیه استفاده خواهد شد. برای مدیریت بی ثباتی قیمت مواد اولیه استفاده از روش های مختلف مثل تعیین قراردادهای ثابت با تامین کنندگان یا استفاده از مواد جایگزین می تواند بسیار مفید باشد، همچنین روابط خوب و موثر با تامین کنندگان و پیش بینی نوسانات قیمت ها نیز بسیار کمک کننده می باشد.

  • تامین مواد اولیه یکی از مشکلات تولید مواد شوینده

تامین موادهای اولیه یکی از مشکلات خط تولید شوینده می باشد. این صنعت وابستگی زیادی به مواد اولیه خارجی دارد. بسیاری از موادهای اولیه موردنیاز برای تولید مواد شوینده مثل رایج ترین سطوح تنظیم کننده ها، برخی از امولسیفایرها و ترکیبات شیمیایی از منابع خارجی تامین خواهند شد. این وابستگی می تواند زمانی که واردات با مشکلات گمرکی، مسائل پولی و ارزی یا محدودیت های حمل و نقل رو به رو باشند باعث کاهش توانایی تولید کنندگان می شود.

بعضی از مواقع مشکلات ممکن است مشکلات وارداتی رخ دهد و مواد اولیه وارد شده به دلیل مسائل کیفیتی یا مشکلات فنی باعث مشکلات در فرآیند تولید مواد شوینده شود. این مشکلات می توانند به توقف خطوط تولید، ضایعات مواد و یا کاهش کیفیت محصولات منجر خواهد شد؛ همچنین تغییرات قیمتی و ارزی در بازار جهانی می تواند بر تامین مواد اولیه تاثیرگذار باشد.

 افزایش قیمت موادهای اولیه می تواند به افزایش هزینه های تولید در نهایت قیمت محصولات منجر شود. به دلیل نوسانات و مشکلاتی که گاهی ممکن است در تامین مواد اولیه رخ دهد، بعضی از تولید کنندگان مجبور به انبار کردن مواد اولیه می شوند تا در صورت بروز مشکلات تولید مواد شوینده در آینده بتوانند به تولید بدون قطعی ادامه دهند.

اما بدانید از : دستگاه پرکن مایعات چند نوع هستند

چالش فروش و درآمد خط تولید شوینده با توجه به مشکلات آن

فروش و درآمد مواد شوینده می تواند یکی از مواد مهم برای راه اندازی خط تولید شوینده باشد. این صنعت معمولا دارای تقاضای قوی و پایداری می باشد، اما به دلیل رقابت شدید در این بازار بهبود استراتژی های فروش و ایجاد امتیازات برای محصول بسیار مهم است.

اولین گام برای موفقعیت در فروش مواد شوینده شناخت دقیق بازار و مشتریان است. فهمیدن نیازها و تمایلات مخاطبان و ارائه محصولاتی که به این نیازها پاسخ دهند می تواند به شما کمک کند تا در بازار موفقعیت بیشری را کسب کنید. ایجاد یک برند قوی بسیار مهم است. استفاده از استراتژی های تبلیغاتی مناسب به همراه تاکید روی کیفیت و مزایای محصول نقش بسیار مهمی در جذب مشتریان و ایجاد بازار هدف خواهد داشت.

امتیازات و ویژگی های منحصر به فردی که به محصول اضافه می کنید می تواند بازاریابی و فروش شما را تقویت کند. این امتیازات می تواند ویژگی های بهداشتی، بوی خاص، عملکرد برتر، مواد طبیعی یا هر ویژگی دیگری باشند که محصول شما را از دیگر رقبا متمایز خواهد کرد.

خرید تجهیزات و راه اندازی خط تولید شوینده

خرید تجهیزات برای راه اندازی یک خط تولید شوینده یکی از مهم ترین مراحل است که انتخاب صحیح تجهیزات و ارائه دهنده مناسب می تواند تاثیر زیادی روی کیفیت تولید و پشتیبانی آینده داشته باشد و از مشکلات تولید مواد شوینده در آینده جلوگیری کند. بهتر است قبل از خرید هر تجهیزاتی در مورد دستگاه مورد نیاز و مشخصات فنی را بررسی نمایید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه