آیین ها و رسومات شگفت آور کریسمس در نقاط گوناگون دنیا

آیین ها و رسومات شگفت آور کریسمس در نقاط گوناگون دنیا

همانگونه که می دانید جشن کریسمس از جمله با اهمیت ترین جشن های مسیحیان در دنیا می باشد که در هر کشور آن را با آیین های گوناگونی گرامی می دارند و جشن می گیرند. بعضی از این آیین ها و رسومات شگفت آور را در ادامه شرح خواهیم داد.

بابانوئل ترسناک در اتریش

در بیشتر کشورهای جهان بابانوئل شخصی مهربان می باشد که هر ساله هدیه هایی برای بچه ها می آورد، ولی باید بگوییم که در اتریش بابانوئل شخص خوفناکی می باشد که همچون جشن هالووین با گریم ترسناک به ترساندن مردم می پردازد.

خیار مسیح در آلمان

در کلیه شهرها و کشورهای جهان شیوه های جالبی جهت تزیین کردن درخت کریسمس به مار برده می شوند، ولی در آلمان خیار بسیار مهم بوده و ملقب به خیار مسیح نیز می باشد! آلمانی ها خیار مسیح را روی درخت کریسمس می آویزند چون اعتقاد آن ها براین است که موجب زیاد شدن خیر و برکت خواهد شد.

مخفی کردن جارو در نروژ

خوب است بدانید که مردم در نروژ مردم جاروهای خود را دو هفته مخفی می کنند زیرا اعتقاد آن ها بر این است که جادوگرها شهر را با جارو خواهند گرفت.

پرتاب کردن کفش در جمهوری چک

همانگونه که مردم ایران در سیزده بدر سبزه گره می زنند، دخترهای مجرد در جمهوری چک کفش های خود را به طرف در پرتاب می کنند و چنانچه کفش هایشان از طرف پاشنه به در بخورد به معنای مجرد ماندن آن دختر در سال جدید می باشد و چنانچه کفش آن ها با پنجه به در بخورد به معنای ازدواج با مرد رویاهایشان می باشد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه