اقدامات و نکات لازم جهت خرید بلیط آنلاین هواپیما

اقدامات و نکات لازم جهت خرید بلیط آنلاین هواپیما

همانگونه که می دانید اگر بلیط هواپیما خود را به شکل آنلاین بخرید خیالتان بسیار آسوده خواهد بود. ولی جهت خرید بلیط هواپیما باید مواردی را رعایت کنید و بدانید که چه موقع آن را بخرید. چنانچه تصمیم به این کار دارید در این مقاله از سایت هشتیا همراه ما باشید.

نکات لازم جهت خرید بلیط آنلاین هواپیما

چنانچه قصد دارید تا به صورت آنلاین بلیط هواپیما خریداری کنید می بایست تا نکات بیان شده در ادامه را مدنظر داشته تا خریدی مطمئن و مناسب داشته باشید.

  • مقایسه قیمت

هنگام خرید بلیط هواپیما، می بایست تا قیمت ها را در سایت های گوناگون با هم چک کنید. با این کار خوش قیمت ترین بلیط را انتخاب خواهید کرد. جهت مقایسه قیمت، قادر می باشید تا از سایت های گوناگونی نظیر سایت های خرید بلیط هواپیما، سایت های مقایسه قیمت بلیط پرواز و یا سایت های مسافرتی استفاده نمایید؛ با این کار می توانید خرید درستی داشته باشید.

  • چک کردن تاریخچه قیمت

بعضی از سایت های خرید بلیط، تاریخچه قیمت ها را هم در برمی گیرند. این تاریخچه ها را ببینید و بهترین زمان جهت خرید بلیط هواپیما را بیابید؛ برای نمونه احتمالا قیمت بلیط در روز‌های ویژه ای از هفته یا در زمان های خاصی از سال کم می شود. این اطلاعات را چک کنید تا بهترین زمان خرید را پیدا کنید.

  • نحوه کنسل کردن بلیط هواپیما

قبل از خرید کردن بلیط پرواز، می بایست نحوه کنسل کردن آن را نیز چک کنید. اگر برنامه شما تغییر کند می توانید با کنسل کردن به موقع بلیط خود در اسرع وقت با کمترین جریمه پول خود را پس بگیرید. بعضی از سایت های خرید بلیط هواپیما، نحوه کنسل کردن را به روشنی توضیح داده اند. پیشنهاد می کنیم در صورت خریذ بلیط هواپیما این شرایط را نیز چک کنید.

  • درج درست تاریخ پرواز

در زمان خرید آنلاین تاریخ پرواز را به درستی چک کرده و مطمئن شوید که تاریخ و ساعت پرواز با برنامه شما سازگاری داشته باشد. اگر این تاریخ به درستی وارد نشود با مشکل روبرو خواهید شد و حتی بلیط شما کنسل خواهد شد. در نتیجه آن را به صورت دقیق چک نمایید.

  • صحت اطلاعات مسافر

مطمئن شوید که اطلاعات مسافران به درستی و به طور کامل درج شده باشد. به علاوه چنانچه خدمات ویژه ای نظیر صندلی نوزاد می خواهید، آن را در زمان خرید درج نمایید. وگرنه در زمان پرواز حتما به مشکل برمی خورید.

  • چک کردن وضعیت بیمه

دقت کنید که بعضی از سایت های خرید بلیط هواپیما، ارائه دهنده ی بیمه مسافرت را ارند. چنانچه تصمیم خرید بیمه دارید، شرایط و قیمت ها را دقیق چک کنید. عضی از بیمه ها احتمالا پوشش های گوناگونی دارند. در نتیجه بهتر است پیش از خرید بیمه، شرایط را به خوبی مطالعه نمایید.

  • انتخاب شرکت هواپیمایی مناسب

از جمله با اهمیت ترین موارد در زمان خرید بلیط آنلاین، انتخاب شرکت هواپیمایی درست می باشد. بعضی از شرکت های هواپیمایی برترین خدمات را ارائه می دهند و بعضی دیگر شرکت های ارزان تری می باشند. چنانچه خدمات رفاهی برایتان اهمیت دارد، می بایست تا شرکت های درستی را انتخاب کنید.

  • خرید بلیط هواپیما در لحظات پایانی پرواز

چنلنچه در سفر خود محدودیت های مالی دارید و بلیطی کم هزینه می خواهید تلاش کنید تا لحظه آخر بلیط بخرید. در این لحظات تخفیفاتی بر روی بلیط ها اعمال خواهد شد.

  • دقت کردن به محدودیت های بار

در هنگام خرید بلیط به صورت آنلاین، به محدودیت های بار دقت کنید. بعضی از شرکت های هواپیمایی، محدودیت هایی را برای وزن و تعداد بار های مسافران مشخص می کنند. چنانچه نیاز به جمل بار بیشتری دارید، حتما در هنگام خرید این مورد را بررسی کنید.

  • انتخاب صندلی مناسب

مورد پایانی در مورد خرید بلیط مربوط به صندلی شما می باشد. در بعضی از شرکت های هواپیمایی، می توانید صندلی خود را انتخاب نمایید. چنانچه به دنبال صندلی مخصوصی می باشید، باید در هنگام خرید، این کار را انجام دهید. به علاوه، چنانچه می خواهید در نزدیکی پنجره یا در کنار راه خروج اضطراری باشید، باید در زمان خرید این مورد را با شرکت هواپیمایی چک کنید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه