با تحصیل فرزند خود به هلند مهاجرت کنید

با تحصیل فرزند خود به هلند مهاجرت کنید

با درنظر گرفتن سیستم تحصیلی و آموزشی دانشگاه ها و مدرسه های کشور هلند، تعداد بسیار زیادی از افراد قصد مهاجرت تحصیلی به این کشور را دارند و می خواهند تا شیوه گرفتن پذیرش تحصیلی در هلند را بدانند. در حال حاضر خانواده های بسیاری وجود دارند که می خواهند فرزندشان در کشورهای خارجی خصوصا کشورهای اروپایی نظیر هلند تحصیل کنند. خوب است بدانید که والدین ازین جهت می توانند خودشان نیز به کشور تحصیلی فرزند خود مهاجرت کنند.

مزایای تحصیل در کشور هلند

خوب است بدانید که تحصیل کردن در کشور هلند فواید بسیاری دارد که در ادامه آن ها را بیان خواهیم کرد:

  • کیفیت آموزش از مزایای تحصیل در هلند

سیستم تحصیلی کشور هلند در جهان خیلی به نام و معروف می باشد. دانشگاه ‌های هلندی در طبقه بندی جهانی جایگاه ویژه ای دارند و در رشته‌های گوناگون علوم پایه، مهندسی، علوم اجتماعی، هنر و طراحی و حقوق مطرح می باشند.

  • رشته های تحصیلی گوناگون از مزایای تحصیل در هلند

کشور هلند جهت تحصیل در رشته های بسیاری در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا مناسب می باشد. برای مثال دانشگاه‌های کلاسیک، موسسات تحصیلات عالی تخصصی دارای رشته های گوناگونی جهت تحصیل می باشند.

  • زبان انگلیسی از مزایای تحصیل در هلند

اکثر رشته ها و مقطع های تحصیلی در کشور هلند زبان انگلیسی را ساپورت می کنند. بنابراین دانشجویان بین‌المللی می توانند تا بدون احتیاج به یاد گرفتن زبان هلندی، در دانشگاه های این کشور تحصیل کنند.

  • مخارج تحصیل به صرفه از مزایای تحصیل در هلند

کشور هلند نسبت به دیگر کشورهای اروپایی، مخارج تحصیل بهتری دارد. همچنین دانشجویان بین‌المللی قادر می باشند تا از بورس‌ها و تسهیلات مالی دانشگاه‌ها و سازمان‌های دیگر استفاده نمایند.

  • جمع دوستانه و چندفرهنگی دانشجویان از مزایای تحصیل در هلند

کشور هلند یک جامعه دوستانه و چندفرهنگی می باشد که در آن دانشجویان بین‌المللی به راحتی می توانند به تحصیل بپردازند. گوناگونی فرهنگی و زندگی شهری سرشار از قابلیت ها و فعالیت‌های فرهنگی و تفریحی در هلند بسیار جذب کننده می باشد.

  • فرصت‌های شغلی از مزایای تحصیل در هلند

کشور هلند یک بازار کار بین‌المللی فعال می باشد. فارغ‌التحصیلان در هلند تخصص‌های زیاد و توانمندی دارند. همچنین این کشور دارای فرصت‌های شغلی زیادی در قسمت های گوناگون نظیر حوزه های فناوری، علوم، حقوق، کسب و کار و مهندسی می باشد.

با در نظر گرفتن این فواید، تحصیل در کشور هلند فرصت بسیار خوبی جهت دسترسی به تحصیلات عالی، تجربه زندگی بین‌المللی و رشد شغلی می باشد.

شیوه مهاجرت والدین به کشور هلند به وسیله تحصیل فرزند

خوب است بدانید که والدین می توانند توسط ویزای تحصیلی فرزند خود به هلند مهاجرت کنند ولی شرایط و فرآیند مرتبط به این موضوع بستگی به وضعیت هر شخص و شیوه اقامت او دارد.

در این وضعیت والدین می بایست تا ویزای همراه با دانشجو را بگیرند. در این بین مسائلی باید ثابت شود تا تقاضا ویزا بدین صورت به راحتی صورت بگیرد.

مهم ترین شرط در این بین موضوع تمکن مالی والدین می باشد. والدینی که می خواهند اقامت هلند را به وسیله تحصیل فرزند بگیرند می بایست دست کم بتوانند برای یک سال تمام همه هزینه های خودشان و فرزندشان را بدون کار کردن متقبل شوند.

شروط همراهی والدین در ویزای تحصیلی کشور هلند

جهت اقامت همراه با دانشجو برای والدین در کشور هلند باید شرط هایی را مدنظر داشته باشید:

  • ثابت کردن تمکن مالی جهت گرفتن ویزا همراه والدین

والدین می بایست مشخص کنند که توانایی فراهم کردن مخارج زندگی و تحصیلی خود و فرزندان خود را دارند. آن ها دست کم برای یک سال می بایست هزینه مشخصی را در حساب بانکی خود داشته باشند یا تأییدیه از مدارس یا مؤسسات مالی بگیرند.

  • بیمه سلامت جهت گرفتن ویزا همراه والدین

والدین می بایست بیمه سلامت مناسبی در کشور هلند برای خود داشته باشند. آن ها قادر می باشند تا بیمه خصوصی یا بیمه ملی هلند Zorgverzekeringswet را استفاده نمایند تا مشمول این شرط شوند.

  • ارتباط خانوادگی جهت گرفتن ویزا همراه والدین

شخص دانشجو می بایست وابستگی قوی و ارتباط نزدیکی با والدین داشته باشد و احتیاج به همراهی آنان داشته باشد. احتمالا بعضی مدرسه ها تقاضایی جهت دادن مدارک مختص به این ارتباط خانوادگی دارند.

  • داشتن شناسنامه و سند تولد جهت گرفتن ویزا همراه والدین

جهت اثبات کردن رابطه خانوادگی، احتمالا داده ها و اسنادی نظیر گواهی تولد، سند ازدواج و اسناد نظیر این نیاز می باشند.

  • سند پذیرش شخص دانشجو جهت گرفتن ویزا همراه والدین

شما می بایست توسط مدرسه یا دانشگاه مورد نظر سند پذیرش شخص دانشجو را نشان دهید. این سند می بایست ثابت کند که شخص دانشجو در حال تحصیل در یک دانشگاه با اعتبار در کشور هلند می باشد.

  • اسناد مهاجرتی برای دریافت ویزا همراه والدین

والدین می بایست همه اسناد لازم جهت تقاضا اقامت همراه با دانشجو را فراهم کرده و با خود جهت ارائه داشته باشند. از میان این اسناد می توان به تقاضا درخواست رسمی، فرم‌های مهاجرتی، اسناد هویتی، عکس‌های رنگی و دیگر اسناد اشار کرد.

دقت کنید که این موارد تنها بعضی از شرط های عمومی ویزای همراه دانشجو می باشند و برای هر کدام احتیاجات و مدارک لازم که به وسیله سازمان مهاجرت هلند یا IND تصویب می شود احتمالا با هم فرق دارند.

صادر شدن ویزای همراه والدین برای تحصیل فرزند در کشور هلند

پدر و مادر دانشجو در کشور هلند، باید ویزای همراه با دانشجو یا همان ویزای MVV را داشته باشند و برایشان صادر شود. این ویزا باعث می شود تا پدر و مادر همراه با فرزند خود در کشور هلند اقامت داشته و در کنرش زندگی کنند.

گاهی اوقات این ویزا با ویزای تحصیلی دانشجو یا دانش آموز برای والدین صادر می شود. در کشور هلند، برای بعضی از کشورها، ویزای کوتاه مدت یا MVV در کنار اقامت تحصیلی صادر خواهد شد. این مدل ویزا با مدت کم می باشد که به شما امکان وارد شدن به کشور هلند و آغاز فرآیند تقاضا اقامت تحصیلی را خواهد داد.

با گرفتن این ویزا دانشجو یا دانش آموز قادر می باشد به کشور هلند وارد شده و در ادامه تقاضا اقامت تحصیلی خود بکند. بعد از گرفتن اقامت تحصیلی هلند دیگر نیازی نیست تا ویزای کوتاه مدت خود را بار دیگر تمدید نمایید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه