ثبت شدن بنای یخچال طبیعی بغروبند در شهر گیلان به صورت ملی

ثبت شدن بنای یخچال طبیعی بغروبند در شهر گیلان به صورت ملی

خوب است بدانید که بنای یخچالی بغروبند و نواحی اطراف آن در محدوده غرب استان گیلان و اطرف شهرستان تالش به صورت ملی ثبت شد. بنای یخچالی بغروبند واقع در شهرستان تالش در قسمت مرکزی شهر هشتپر در دهستان کوهستانی تالش به نام روستای قلعه بین بعد از سپری شدن مراسمات قانونی با شماره ۱۱۶۴ در لیست آثار طبیعی کشور به صورت ملی به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان یعنی آقای جهانی فرمودند که این میراث ثبتی در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تاسیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور که در دی ماه ۱۳۸۲ مصوب شده و همچنین آئین نامه اجرایی آن که در چهارم مرداد ۱۳۸۴ مصوب شده، در لیست آثار طبیعی ملی کشور ثبت شده است.

ایشان همچنین بیان کردند که حقوق مالکانه میراث یخچالی بغروبند، با نظارت و حمایت مستقیم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع رعایت خواهد شد. به علاوه مدیرکل در ادامه صحبت خود فرمودند که وزارت عهده دار تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این میراث طبیعی می باشد و چنانچه هر شخص و سازمانی به دخل و تصرف آن پرداخته و یا با کار و عملیاتی موجب خراب شدن یا تغییر اصالت این میراث شود، مطابق قوانین با ایشان برخورد خواهد شد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه