حرف و حدیث نادرست در مورد سفر با هواپیما

حرف و حدیث نادرست در مورد سفر با هواپیما

همانگونه که می دانید سفر با هواپیما از جمله امن ترین سفرها می باشد، ولی خیلی ها هم از آن می ترسند. از جمله علت های ترس از پرواز، حرف و حدیث های نادرست در مورد آن می باشد. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا انواع این حرف و حدیث ها را بیان کرده و در مورد آن ها توضیحاتی بدهیم.

باز شدن درهای هواپیما در حین پرواز

باید بدانید که باز شدن درهای هواپیما در زمان پرواز اشتباه بوده و دروغی بیش نمی باشد. به علن فشار هوای درون کابین، ممکن نیست این در به وسیله انسان باز شود. به بیان دیگر به صورت میانگین در زمان پرواز، فشاری برابر با هشت پوند بر هر اینج مربع به در هواپیما وارد می‌شود و جهت باز کردن آن می بایست قدرت یک ابرقهرمان را داشته باشید و یا جک هیدرولیک به کار ببرید.

زیاد شدن قیمت بلیط پرواز با سرچ پشت سرهم آن

همانگونه که می دانید گوگل با کمک تاریخچه‌ی سرچ کاربران قادر می باشد تا تبلیغات مرتبط با سرچ را به آن‌ها نشان دهد. پس شاید خطوط هوایی نیز از این راه استفاده کرده و هزینه پروازی که شخص چندین باز سرچ کرده را زیاد کند. ولی باید بدانید که زیاد شدن ناگهانی قیمت بلیط هواپیمای خارجی یا داخلی، به خاطر به‌روزرسانی‌های لیست یا اشتباهات ناگهانی سایت آن ها می باشد و مرتبط با تاریخچه ی سرچ شما نیست.

کنترل خودکار هواپیما

خیلی ها فکر می کنند که هواپیماها، اتومبیل هایی کاملا خودکار می باشند و خلبان‌ها فقط نشسته اند و تماشا می کنند تا اگر مشکلی ایجاد شد آن را برطرف کنند. ولی در حقیقت پرواز، نیاز به توجه و هدایت همیشگی خلبانی ماهر و کابینه‌ی آن دارد و اگر خلبان نباشد هواپیما نمی تواند خودکار کاری را انجام دهد. حتی هواپیماهای پیشرفته هم نمی توانند خودکار پروازی داشته باشند.

ایجاد مشکل در سیستم هواپیما با روشن نگه داشتن گوشی همراه

همواره پیش از پرواز از مسافرین درخواست می‌شود تا گوشی‌های همراه و دیگر وسایل الکترونیکی خود را خاموش نمایند یا در حالت پرواز بگذارند. این فرض که امواج گوشی ها موجب ایجاد مشکل در سیستم راهیابی و هدایت هواپیما می شوند، کاملا غلط می باشد. در حقیقت هواپیماها، به گونه ای اخته شده اند که قادرند سیگنال‌های خارجی را نیز تحمل کنند. در نتیجه امواج گوشی ها مشکلی برای هواپیما ایجاد نمی کنند چراکه فرکانس آن‌ها با هم فرق دارد. فقط باید بدانید که در ارتفاع ۳،۰۰۰ متری از سطح زمین اگر تماسی بگیرید، امواج گوشی شما به جای یک مورد، با چندین برج مخابراتیِ ارتباط برقرار می‌کند و این کار موجب مسدود شدن شبکه‌های ارتباطی زمینی خواهد شد. در نتیجه ممنوعیت به کار بردن گوشی های همراه در هواپیما مربوط به کمیسیون ارتباطات فدرال می باشد و ربطی به اداره هوانوردی فدرال ندارد.

کثیف بودن هوای درون کابین

اصولا مردم گمان می‌کنند که هوای درون کابین، کثیف و پر از میکروب می باشد و ممکن است حال آن ها را در حین پرواز خراب کند. ولی در حقیقت هوای درون کابین تمیز بوده و از سیستم‌های فیلتر هوای مخصوصی استفاده می کند که به صورت منظم، هوای درون کابین را فیلتر کرده و با هوای تمیز عوض می کند. با این سیستم، مطمئن باشید که هوای درون کابین هواپیما، خیلی بهتر از مکان های دیگری نظیر اتوبوس یا قطار می باشد. بنابراین این باوری غلط بوده و تنها حرف و حدیث نادرست می باشد.

سقوط هواپیما به علت آب و هوای نابسامان

آب و هوای نابسامان و تکان‌های ناشی از آن، باعث نگرانی مسافران خواهد شد. این شرایط برای کسانی که از پرواز می ترسند بدتر می باشد. باید بدانید که این شرایط در حین پرواز عادی بوده و «پاتریک اسمیت» خلبان در این باره گفته هیچ ترسی نداشته باشید چراکه بدترین بادها و چاله‌های هوایی هم قادر نمی باشند باعث سقوط هواپیما شوند.

بهتر بودن رانندگی در مقایسه با پرواز

در حال حاضر هواپیما، بهترین وسیله نقلیه جهت مسافرت می باشد. پیش از این می گفتند که به خار مصرف بهینه‌ی انرژی، می بایست تا با اتومبیل سفر شود. درست است که هواپیماها مصرف سوخت زیادی دارند؛ ولی به همان میزان نیز مسافران بیشتری را می توان با آن جابه جا کرد. به عبارت دیگر میزان تولید کربن دی‌اکسید به ازای هر مسافر کمتر می شود و بنابراین پرواز راه بهتری برای سفر است.

ریخته شدن پسماند انسانی به زمین در حین پرواز

پیش از زیاد شدن مسافرت با هواپیما، پسماند انسانی را در زمان پرواز و بدون اخطاری به طرف زمین می‌ریختند. ولی هم اکنون دیگر این کار انجام نمی شود و پس از کشیدن سیفون، مدفوع به مخزنی در بسته در پشت هواپیما می رود. پس از فرود هواپیما، پسماندها را از مخزن بیرون آورده و درون شبکه‌های فاضلاب می ریزند.

احتمال گیر کردن در توالت هواپیما

حرف هایی مبنی بر این که ممکن است در توالت هواپیما گیر کنید وجود دارد. نگران نباشید چون که اگر در حالت نشسته هم سیفون را بکشید، باز هم در آن گیر نمی کنید. درگیر شدن با مکش پر قدرت توالت هواپیما، مکان و وضعیتی دقیق را می خواهد و در حالت معمولی هیچ مشکلی به وجود نمی آید.

 

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه