رفتن به زیباترین دریاچه مازندران در سال جدید

رفتن به زیباترین دریاچه مازندران در سال جدید

خوب است بدانید که دریاچه الیمالات در شهر نور مازندران ازجمله زیباترین مناطق توریستی شمال کشور به شمار می رود و همچون تکه ای از بهشت می باشد. در میان جنگل های نور مازندران و چمستان می بایست به دیدن دریاچه های کوچک و بزرگ الیمالات هم بروید. با ما همراه باشید تا در این مقاله موقعیت جغرافیایی، بهترین زمان بازدید و جاده زیبا دریاچه الیمالات را شرح دهیم.

موقعیت جغرافیایی دریاچه الیمالات در نقشه

قبل از سفر به این منطقه شمالی، می بایست تا موقعیت آن در نقشه را بدانید. دریاچه الیمالات یا همان سد خاکی الیمالات، در میان جنگل سرسبز کَشپِل می باشد. این جنگل از شمال به دریای خزر و از جنوب به پارک جنگلی لار راه دارد. الیمالات واقع در استان مازندران و در محدوده‌ی شهرستان نور می باشد. همچنین مسیر فرعی این دریاچه و جنگل سرسبز آن، پس از فاصله ای در حدود ۱۴ کیلومتر از نور، در جاده‌ی منتهی به چمستان، قابل مشاهده خواهد بود.

جاده زیبا در ابتدای مسیر الیمالات

جذابیت دریاچه الیمالات و جنگل کَشپِل، کم کم خود را نشان می‌دهد و جذابیت آن با ورود به جاده‌ی فرعی آغاز می‌شود.

در این جاده آهسته رانندگی کنید و جهت رسیدن عجله نکنید. قسمت بزرگی از زیبایی الیمالات، برای جاده زیبایش می باشد.

درختان زیبا و بلند در هر دو سمت جاده، دیواری سبز ایجاد کرده اند و مثل یک دالان شما را به مقصد خواهند رساند. همچنین نور خورشید از بین شاخه و برگ درختان عبور کرده و بسیار دیدنی است.

چنانچه در این مسیر توقف کنید می توانید در سکوت جنگل صدای چکیدن قطره‌های آب را هم بشنوید.

با جلوتر رفتن در مسیر هوای تازه‌تری به مشامتان می رسد و اکسیژن و عطر جنگل شما را سرحال خواهد کرد.

در انتهای جاده به درگاه ورودی و اصلی جنگل می رسید که باید از آن جا به بعد را پیاده روی کنید.

رسیدن به دریاچه الیمالات

پس از سپری کردن دالان درختان سرسبز، به دریاچه زیبای الیمانات خواهید رسید. دریاچه الیمالات در پشت سد خاکی الیمالات در میان درختان و بوته‌های سرسبز بسیار قرار گرفته است.

قایق سواری در دریاچه زیبا الیمالات

شما در این این دریاچه جنگلی، می توانید با قایق به دل آب بروید و گشت و گذاری داشته باشید. دریاچه الیمالات زیبایی‌‌های خاصی دارد که تنها با قایق‌سواری قابل کشف می باشند.

به علاوه چنانچه به ماهیگیری علاقه دارید، می توانید از این دریاچه یک شکار خوشمزه نیز داشته باشید.

شما می توانید در کنار این دریاچه چادر زده و زمانی را در کنار این همه زیبایی اقامت داشته باشید.

در این جنگل قادر می باشید تا با هماهنگی و پرداخت هزینه، کمپینگ را تجربه کرده و تا صبح آن جا بمانید. شب ماندن در جنگل یک تجربه ی خاص می باشد که می توانید از آن لذت ببرید.

را رفتن و وقت گذراندن در طبیعت زیبای جنگل الیمالات

شما می توانید با پیاده روی در این جنگل زیبا و در کنار دریاچه بسیار لذت ببرید. از آرامش بی نظیر این منطقه دور از صداهای شلوغ شهری و صدای طبیعت جنگلی استفاده کنید. ترکیب دریاچه آب و سرسبزی درختان منظره ی بسیار جذابی را ایجاد کرده است. در این منطقه بکر و زیبا حتما عکس های بسیار خوبی می توانید ثبت کنید پس از این مورد نیز غافل نشوید.

بهترین وقت جهت سفر به دریاچه الیمالات مازندران

در فصل بهار زیباترین قاب جنگلی الیمالات را می بنید. هوای خنک روزهای اول سال و باران ریز شمالی، دریاچه الیمالات را به یکی از بهترین مکان های توریستی تبدیل کرده است.

اگر چهره ی زیبای دیگر این دریاچه را می خواهید باید در فصل پاییز به آن حا بروید و از رنگ های بی نظیر درختان در ان جا لذت ببرید.

سعی کنید تا در فصل زمستان به این منطقه سفر نمکید چراکه بارش برف موجب خطرناک شدن وضعیت جاده ها خواهد شد.

در فص تابستان نیز آب و هوای این منطقه گرم و شرجی می باشد و باید قبل از رفتن به آن جا وسایلی نظیر کلاه آفتاب‌گیر، عینک، کرم ضد آفتاب، بطری‌های خنک آب و لباس خنک با خود ببرید.

اگر تا بحال بهاین منطقه بکر و زیبا سفری داشته اید و در آن جا کمپ زده اید، تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا انتهای مقاله با ما همراه بودید سپاسگزاریم.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه