سفر زیارتی حج عمره ایرانی ها به تعویق افتاد

سفر زیارتی حج عمره ایرانی ها به تعویق افتاد

به نیمه آذرماه رسیده ایم و همچنان خبری از سفر حج عمره ایرانیان نمی باشد. تصور می شد که امسال عربستان امکانات و شرایط لازم را برای سفر زیارتی حج عمره مفرده ایرانیان فراهم کند. ولی عربستان اعلاک کرده که زیرساخت ها فراهم نبیس و باید این سفر به تعویق بیفتد.

از اول امسال قرار بود با روابط سیاسی بین ایران و عربستان، زیرساخت‌های لازم جهت سفر عمره مفرده بار دیگر انجام شود و حتی مسوولان که سفر عمره در تابستان و بعد از آن در آبان و آذر انجام خواهد گرفت. ولی عربستان در این باره آمادگی نداشته و منبعی مطمئن در این باره بیان کرده که سفر عمره مفرده در پاییز امسال صورت نخواهد گرفت.

به علاوه در جلسه های مسوولان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری، گفته شده که قرار است تا این سفر در ماه رمضان به جای پاییز امسال انجام بگیرد.

گروهی دیگر از مسوولین بیان کرده اند که زائران را در میانه زمستان اعزام خواهند کرد. در این راستا محمدمهدی اسماعیلی وزیر ارشاد اظهار کرد که تا پیش از روزهای حج تمتع، اندازه ۴۰۰ هزار ایرانی به سفر حج عمره خواهند رفت.

خوب است بدانید که تیم کارشناسان موسسه حج و زیارت در عربستان در تلاش اند تا رفاه مورد نیاز جهت سفر حج عمره ایرانیان بعد از هشت سال را تامین نمایند. تا این تاریخ بعضی از قراردادهای مورد نیاز برای این کار بسته شده است و عربستانی ها نیز از سفر زائران به سرزمینشان استقبال کرده اند.

هر روز تعداد دو پرواز به عربستان برای سفر زائران حج عمره

همانطور که برنامه‌ریزی‌ها انجام شده در صورت وجود زیرساخت های لازم، قرار است تا از آخر امسال ایرانیان به سفر عمره رمضانیه بروند. همانگونه که می دانید سفر عمره رمضانیه دوستداران زیادی دارد و عربستان نیز در این جهت قصد دارد تا بعضی از مخارج این سفر را کمتر کند.

باید بگوییم که هزینه کلی این سفر مشخص نشده است. چنانچه هزینه ها مشخص شد قرار است تا در مرحله اول هر هفته تعداد دو پرواز به عربستان انجام شود و با گذشت زمان بیشتر شود.

نزدیک به شش میلیون نفر در صف سفر به حج عمره می باشند و همانگونه که می دانید از سال ۹۴ هیچ گونه سفری در قالب حج عمره صورت نگرفته است.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه