شرایط مسافرت به وان ترکیه در سال 1403

شرایط مسافرت به وان ترکیه در سال 1403

همانگونه که می دانید وان ترکیه همواره شاهد گردشگران بسیار ایرانی بوده است و چون به کشور ما نزدیک است و دارای کالاهای کم هزینه، تورهای کم هزینه، کنسرت های موسیقی و غیره می باشد، ایرانیان بسیاری از سفر به آن استقبال می کنند. شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که مسافرت به وان ترکیه به ویزا نیاز دارد یا نه. با ما همراه باشید تا این مورد پی ببرید.

جهت سفر به وان ترکیه ویزا نیاز است؟

همانگونه که می دانید شهر وان از جمله معروف ترین شهرهای ترکیه جهت سفر می باشد که مردم ایران جهت تفریح، خرید و گشت و گذار به آن سفر می‌کنند. تور وان از جمله تور‌های معروف ترکیه محسوب می شود و مسافران از شهر‌های گوناگون ایران به آن جا می روند. در زمان سفر خارجی یکی از مهم ترین نکات داشتن مدارک لازم نظیر ویزا و پاسپورت جهت سفر می باشد.

در حقیقت ویزا به مسافرین و شهروندان خارجی مجوز ورود به یک کشور را می‌دهد. حال می خواهیم توضیح دهیم که برای رفتن به وان ترکیه نیاز به ویزا می باشد یا خیر. همچنین در مورد این شهر و مکان های گردشگری آن نیز صحبت خواهیم کرد.

درباره شهر وان ترکیه

شهر وان از جمله شهر‌های توریستی ترکیه می باشد که نظیر خیلی از شهر‌های دیگر این ‌کشور دارای مکان های گردشگری بسیاری می باشد. نکته قابل توجه در مورد این شهر، نزدیکی آن به ایران می باشد. شما می توانید در سفر کوتاهی از راه زمینی به این شهر سفر کنید.

به همین دلیل خیلی از ایرانی‌ها، وان را مکان بسیار خوبی برای سفر ارزان خارجی می دانند. تور‌های بسیاری نیز برای سفر بهاین شهر وجود دارند. شما در این شهر می توانید از مراکز خرید بسیاری لذت ببرید. در ادامه مطلب درباره ویزای مورد نیاز برای سفر به وان ترکیه صحبت خواهیم کرد.

ویزا یا روادید

در این مطلب قرار نیست تا در مورد ویزا و روادید توضیحی بدهیم و تنها مختصر شرحی خواهیم داد تا با ان آشنا شوید. موضوع مورد بحث اینجا نیاز ویزا برای سفر به وان یا سفر به ترکیه می باشد. در حقیقت ویزا یک مجوز ورود به خاک کشوری برای شهروندان خارجی می باشد.

اصولا ویزا یا مجوز ورود دارای شرایط ویژه ای می باشد و مدت معینی برای انقضای آن وجود دارد. خوب است بدانید که همیشه جهت ورود به یک کشور احتیاجی به ویزا نمی باشد. اصولا چنانچه دو کشور عهدنامه هایی با هم داشته باشند، می‌توانند احتیاج به اخذ ویزا را برای رفت‌وآمد شهروندان خود حذف نمایند. هر کشور احتمالا دارای شرایط ویژه ای برای صدور ویزا می باشد. در ادامه مطلب قصد داریم تا در مورد نیاز شهروندان ایرانی به اخذ ویزا جهت سفر به شهر وان ترکیه توضیحاتی بدهیم.

نیاز به ویزا جهت سفر به وان ترکیه

در این قسمت قصد داریم تا نیاز به ویزا جهت سفر به ترکیه و خرید پرواز تهران استانبول را بررسی نماییم. باید بدانید که جهت سفر به ترکیه برخی از کشور‌ها نظیر ایران، احتیاجی به گرفتن ویزا ندارد. بنابراین بر اساس شرایط معینی، ایرانی‌ها جهت سفر به ترکیه نیاز نیست تا ویزا بگیرند.

جهت گفتن شرایط این نوع سفر باید بگوویم که شما جهت کار، تحصیل و سکونت طولانی در این‌کشور حتما باید ویزا بگیرید. بنابراین جهت سفر گردشگری به ترکیه، ایرانی‌ها نیازی نیست تا ویزا بگیرند. ویزای ترکیه شمال موارد زیر می باشد:

  • ویزای توریستی یا تجاری ترکیه
  • ویزای تحصیلی ترکیه که خود گونه های متفاوتی دارد.
  • ویزای کار ترکیه
  • ویزای اقامت ترکیه
  • ویزا‌های دیگر نظیر درمان، فیلم‌سازی، باربری و غیره

 

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه