شهرهای آسیایی معروف و شگفت انگیز برای سفر

شهرهای آسیایی معروف و شگفت انگیز برای سفر

قاره آسیا بزرگ ترین قاره دنیا بوده و شهرها و کشورهای گوناگونی را ر خود جای داده است که هر کدام جاذبه های گردشگری بسیاری دارند. این قاره شامل مکان های تاریخی، طبیعی و مدرن امروزی می باشد که هر کدام جذابیت مختص به خود را دارند. برای نمونه در کشور مالدیو جزایر دیدنی و طبیعت بکری وجود دارد، در مقابل در کشوری همچون امارات و شهر دبی، جاذبه های مدرن امروزی بیشتر دیده می شود.

برترین شهرهای گردگشگری قاره آسیا

  • شهر توکیو

توکیو پایتخت کشور ژاپن از معروغ ترین شهرهای گردگشگری قاره آسیا می باشد. درست است که شهر توکیو خیلی مدرن می باشد و آسمان‌خراش هی بسیاری دارد، ولی در مرکز آن و در حومه‌اش آن مکان‌های طبیعی بسیاری وجود دارند. معماری سنتی ژاپن در معابد توکیو قابل مشاهده می باشند، بمخصوصا معبد سنسوجی که کهن ترین معبد در کل کشور ژاپن به شمار می رود.

  • شهر کوالالامپور

خوب است بدانید که کوالالامپور پایتخت کشور مالزی‌ می باشد و تقریباً وضعیتی نظیر توکیو دارد. در کوالالامپور هم با وجود آسمان‌خراش های بسیار، در مرکز و در حومه‌ی آن جاهای طبیعی و تفریحات خاصی وجود دارد.

ارتفاعات گنتینگ و تامان نگارا دو تا از جذاب ترین جاذبه های طبیعی کل کشور مالزی می باشد که در نزدیکی کوالالامپور قرار دارند. برای رفتن به هر کدام از این مناطق تفریحی باید بیش از یک هفته زمان بگذارید.

  • شهر دبی

شهر دبی تا حدود 80 سال پیش شهری بادیه‌نشین بود و اهالی آن هیچوقت فکر نمی کردند که روزی این شهر یکی از بهترین شهرهای گردگشری آسیا خواهد شد.

شهر دبی مکان‌های طبیعی بکر ندارد، ولی به قدری به آن رسیده اند که حتی اگر یک ماه هم در آن بگردید باز هم مکان های گردشگری جهت بازدید و گردش در آن خواهید دید.

از مکان های گردشگری آن می توان به دبی مارینا، برج العرب، برج خلیفه، بازار طلا، مرکز خرید دبی مال، باغ گل معجزه، ساحل جمیرا و کلی جاذبه‌ی گردشگری دیگر اشاره کرد.

  • شهر بانکوک

بر اساس آمار مشخص شده که شهر بانکوک در چند سال گذشته پرگردشگرترین شهر در کل قاره‌ی آسیا بوده است. بانکوک پایتخت کشور تایلند می باشد و از معروف ترین شهرها در میان توریست های آمریکایی، اروپایی و آسیایی می باشد. این شهر زیبا مکان های گردشگری سنتی، مدرن و غربی بسیاری دارد.

از مکان های گردشگری آن می توان به معبد وات آرون، معبد وات فو، گرند پالاس، بازارهای شناور و کلی جاذبه‌ی گردشگری دیگر اشاره کرد که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به تایلند و بانکوک می کشاند. ایرانیان نیز به این شهر علاقه دارند و هر ساله درصد بسیاری از گردشگرانی که خارج از ایران را به‌عنوان مقصد گردشگری‌شان انتخاب می‌کنند، به طرف بانکوک می‌روند.

  • استان بالی

بالی یک استان به شمار می رود و از نظر گردشگری بسیار محبوب و معروف می باشد به گونه ای که همه اسم آن را شنیده اند. جزیره‌ی بالی جزیره‌ای در کشور اندونزی‌ می باشد. این جزیره را بهشت آسیا می گویند. بالی برای توریستانی مناسب می باشد که به طبیعت‌گردی و تاریخ‌گردی علاقه دارند.

طبیعت بالی بسیار زیبا می باشد و دارای چند منطقه‌ی ساحلی و جنگلی است که گردش در هر یک از آن‌ها به صورت کامل می‌تواند یک هفته طول بکشد. سانور و اوبود دو شهر محبوب بالی به شمار می روند. این دو شهر هم مناطقی ساحلی و هم جنگلی دارند که می توانید از هر دو آن ها لذت ببرید.

  • شهر پوکت

شهر پوکت جزیره‌ای در جنوب تایلند محسوب می شود و نظیر بالی طبیعتی بکر دارد. توریست هایی که پوکت را به‌ عنوان مقصد توریستی خود برمی گزینند، به‌دنبال لذت بردن از طبیعت و تفریحات ساحلی و آبی می باشند.

در پوکت انواع تفریحات ساحلی نظیر قایق‌سواری، جت‌اسکی‌سواری، آفتاب‌گرفتن، والیبال‎بازی‌کردن و پاراسیلینگ وجود دارند. ساحل پاتونگ معروف ترین منطقه‌ی ساحلی در پوکت می باشد و بسیاری امکانات برای تفریح کردن دارد.

منطقه‌ی معروف دیگر در پوکت منطقه ای شامل چند جزیره با نام جزیره‌های فی فی می باشد. این جزایر فی فی بسیار شگفت و انگیز و زیبا می باشند. در فی فی می‌توان هفته‌ها اقامت داشت و هر روز از جاهای جدید و جذاب دیدن کرد و از تفریحات بهره برد.

  • شهر دهلی

شهر دهلی کلان‌شهری در نیمه‌ی شمالی کشور هند می باشد و شهر دهلی نو پایتخت هند در آن قرار دارد. دهلی مملو از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و هنری می باشد.

این شهر برای مدت‌زمانی بسیاری در نزد حکومت گورکانیان در هند مورد اهمیت بود و به همین دلیل بناهای تاریخی بسیاری در آن وجود دارند. از طرف دیگر، دهلی همچون یکی از شهرهای مهم در دین هندوئیسم، پر از معابد ریز و درشت و تاریخی می باشد.

در این شهر زیبا و شلوغ معابدی نظیر معبد لوتوس و معبد آکشاردام وجود دارند و بسیار از لحاظ معماری زیبا می باشند. همچنین گردشگران می توانند به بناهای تاریخی این شهر نظیر قلعه‌ی قدیمی، مقبره‌ی همایون‌شاه، Lodhi Gardens و کلیسای قلب مقدس بروند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه