موارد ایمنی پیش از پرواز با هواپیما

موارد ایمنی پیش از پرواز با هواپیما

همانگونه که می دانید در سفر با هواپیما با می بایست موارد ایمنی گوناگونی را رعایت نمایید. درست است که بر اساس آمار سفر با هواپیما جز امن ترین نوع سفر به شمار می رود ولی می بایست تا موارد ایمنی گوناگونی را رعایت کنید تا مشکلی برایتان پیش نیاید. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا این موارد ایمنی را بیان کنیم.

موارد ایمنی در پرواز با هواپیما

این موارد را رعایت کنید تا سفری آسوده خاطر داشته باشید.

  • بستن کمربند ایمنی

تمامی مهمانداران در حین پرواز توصیه می کنند تا همه مسافران کمربند ایمنی خود را ببندند و در فضای هواپیما رفت و آمد نکنند. علت این توصیه میز آسیب های گوناگونی می باشد که ممکن است مسافران در چاله های هوایی با آن روبرو شوند. اگر این تکان ها شدید باشد احتمالا موجب شکستی یا خونریزی اندام های بدن شما خواهند شد. دقت کنید که این تکان ها بدون هشدار قبلی و ناگهانی اتفاق می افتند.

  • خواندن کارت ایمنی پرواز

کارت ایمنی هواپیما کارتی می باشد که در پشتی صندلی جلویی شما قرار دارد. این کارت را حتما بخوانید. در این کارت ها دستورالعمل های نحوه بستن کمربند ایمنی، به کار بردن ماسک های تنفسی در مواقع بحرانی، نحوه دسترسی به درهای خروجی و خروج اضطراری از هواپیما در وضعیت های گوناگون شرح داده شده است.

  • به کار بردن ماسک اکسیژن در مواقع اضطراری

در همه هواپیما ها ماسک های اکسیژنی وجود دارند که فقط در مواقع بحرانی قابل استفاده می باشند. این ماسک ها در هنگام کم شدن فشار درون کابین به صورت اتوماتیک از محفظه بالای سر باز شده م مسافرین می توانند از آن ها استفاده کنند. نحوه استفاده از این ماسک ها به وسیله مهمانداران آموزش داده خواهد شد. چنانچه با شخصی مسن یا کودکی سفر می کنید، در زمان های بحرانی آن ها را در این باره کمک کنید.

  • یافتن در خروج بحرانی

در های گوناگونی در هواپیما وجود دارند که برخی از آن ها درهای اضطراری می باشند. ولی همه افراد نمی توانند در صندلی های کنار به این درها بنشینند و اشخاصی جهت نشستن در کنار این درهای اضطراری به وسیله مهمانداران انتخاب می شوند که قابلیت باز کردن آن در مواقع بحرانی را داشته باشند. مهمانداران اصولا چگونگی باز کردن در را پیش از آغاز پرواز به این افراد آموزش می دهند.

  • دقت به ایمنی کودکان

چنانچه با کودک یا نوزاد خود سفر می کنید، باید صندلی های انتهایی را انتخاب نمایید تا نزدیک به سرویس بهداشتی باشید. برای کودک زیر دو سال خود بلیط هواپیما به صورت جداگانه بخرید اما به شرکت هواپیمایی اطلاع دهید تا صندلی مختص به کودکان را برای شما در نظر بگیرد.

  • سرعت در هنگام تخلیه اضطراری

چنانچه حادثه ناگهانی اتفاق بیفتد و وضعیت اضطراری شود، مسافران می بایست تا همه وسایل شخصی، کیف، موبایل، ساک دستی و دیگر موارد را ول کنند و سریعا از هواپیما بیرون روند. در این مواقع درنگ نکنید زیرا جانتان در خطر است و باید سریعا خارج شوید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه