اقدامات و نکات لازم جهت خرید بلیط هواپیما

اقدامات و نکات لازم جهت خرید بلیط هواپیما

به احتمال زیاد شما هم برای خرید بلیط هواپیما برای نخستین بار دچار استرس شده اید و نمی دانید که چه کاری باید انجام دهید. جهت انجام این کار قادر می باشید تا به شکل حضوری و آنلاین این کار را انجام دهید. در این بین باید بدانید مواردی نظیر بهترین نوع بلیط، نحوه یافتن بهترین بلیط هواپیما و میزان قیمت بلیط هواپیما چگونه تشخیص داده می شوند.

انتخاب بهترین بلیط هواپیما

متداول ترین بلیط های سفرهای هوایی موجود در بازار، بلیط های سیستمی و چارتری می باشند. این دو بلیط با هم دیگر فرق دارند و هر کدام از آن ها برای نوعی از سفر تهیه می شوند.

باید بدانید که بلیط های سیستمی بلیط هایی می باشند که هزینه آن ها مستقیما به وسیله ایرلاین ها مشخص می شود. هزینه این بلیط ها نظیر قیمت تعیین شده به شکل سراسری می باشد. تاریخ پرواز بلیط های سیستمی همیشه ثابت است و خیلی کم ممکن است که ساعت پرواز و تاریخ در آن ها عوض شود. قیمت خرید این گونه از بلیط ها برای کودکان و بزرگسالان مشابه هم می باشد.

بلیط های چارتری فرق زیادی با بلیط های سیستمی دارند. در بلیط های چارتری اغلب قیمت در مقایسه با دیگر گونه های بلیط های هواپیما کم تر می باشد. این بلیط ها به وسیله چارتر کننده ها به بازار عرضه می شوند و احتمالا تاریخ و ساعت پرواز در آن ها تغییر خواهد کرد. قیمت خرید بلیط چارتری برای کودکان در مقایسه با بزرگسالان پایین تر می باشد.

اکنون که گونه های مختلف بلیط های هواپیما را شناختید می بایست موارد بیان شده در ادامه را مدنظر داشته باشید تا در نهایت بلیط مناسبی برای خود خریداری کند.

  • چنانچه برای سفر خود برنامه ریزی ثابت و دقیقی دارید،‌ می بایست تا بلیط های سیستمی را خریداری کرده و تا جایی که می توانید از خرید بلیط های چارتری دوری کنید.
  • چنانچه برنامه ثابتی برای سفر خود ندارید و ممکن است که تغییر کند قادر می باشید بلیط های چارتری خریداری کنید.
  • چنانچه می‌خواهید برای کودکی بلیط بگیرید پیشنهاد ما به شما خرید بلیط‌های چارتری می‌باشد تا هزینه‌هایتان کاهش یابد.
  • چنانچه می خواهید به خارج از کشور سفر کنید می بایست تا به مدت ۴ تا ۵ ماه زودتر بلیط هواپیما سیستمی خود را بخرید.
  • سعی کنید تا بلیط های چارتری را در زمان هایی نظیر عیدهای مذهبی، تعطیلات عید نوروز و دیگر تعطیلات نخرید؛ چراکه احتمال دارد هزینه آن ها بیشتر شود. در صورتی که مجبور شدید در تعطیلات بلیط بخرید سریع تر اقدام کنید چراکه هرچه زمان بگذرد قیمت آن ها بیشتر خواهد شد.

عدم خرید بلیط هواپیما در آخر هفته

گاهی اوقات خرید بلیط هواپیما در آخر هفته ممکن است هزینه بیشتری برای شما داشته باشد؛ چراکه تعداد درخواست کنندگان زیاد می باشد و ایرلاین ها قیمت آن ها را بالا می برند. چنانچه می خواهید این بلیط ها را تهیه کنید، می بایست تا به اندازه دو یا سه هفته زودتر آن ها را بخرید.

خرید بلیط هوایپما در ایام تعطیل

همانگونه که اکثر شما می دانید بیشترین میزان قیمت بلیط هواپیما مختص به اوقاتی نظیر روزهای آخر سال،‌ تعطیلات عید نوروز،‌ روزهای میانی ماه فروردین و دیگر تعطیلات می باشد. اگر قصد خرید دارید در سریع ترین زمان این کار را انجام دهید. قیمت این بلیط ها در روزهای آخر نزدیک پرواز خیلی زیاد می شود. شما می بایست این کار را دو تا سه ماه زودتر انجام دهید.

عوض کردن فرودگاه مقصد

چنانچه می خواهید بلیط های کم قیمتی بخرید،‌ باید به گونه ای باشد که فرودگاه مقصد شما، اندکی فاصله از شهر داشته باشد. هزینه این بلیط ها در مقایسه بادیگر پروازها پایین تر می باشد و با این کار می توانید هزینه های سفر خود را کم کنید. شما این کار را در شهرهایی می توانید انجام دهید که دارای دو فرودگاه فعال باشند.

بررسی کردن بلیط ایرلاین های گوناگون

ازجمله بهترین شیوه های انتخاب درست بلیط هواپیما، گشتن در میان ایرلاین های گوناگون می باشد. خرید بلیط برای شهرهایی نظیر تهران، مشهد، ‌اصفهان و شیراز راحت است چراکه ایرلاین های گوناگونی در این فرودگاه ها پرواز دارند؛ بنابراین راحت تر می توانید بلیط خود را خریداری کنید. با گشتن در میان ایرلاین های گوناگون قادر می باشید تا بلیط های خوش قیمتی تهیه کنید.

تهیه بلیط رفت و برگشت هواپیما باهم

اگر بلیط رفت و برگشت هواپیما را با هم خریداری کنید هزینه آن ها برایتان به صرفه تر از زمانی خواهد بود که به طور جداگانه این کار را انجام دهید؛ با این کار همچنین با خیال آسوده تری از سفر خود لذت خواهید برد.

خرید عاقلانه بلیط های پرواز

در این مطلب بیان شد که از جمله راه های خرید بلیط هوایپیما با قیمت مناسب، گشتن در میان پرواز ایرلاین های گوناگون می باشد. شما قادر می باشید تا کلیه پروازهای موجود در تاریخ سفرتان را در سایت های گوناگون دیده و پس از بررسی آن ها،‌ خرید خود را انجام دهید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه