اماکن جذاب و دیدنی تورستی شهر دبی

اماکن جذاب و دیدنی تورستی شهر دبی

همانگونه که می دانید دبی از جمله قطب های توریستی خاورمیانه و همچنین تمام جهان می باشد که اماکن توریستی گوناگون و زیادی را دارد. این شهر کوچک یکی از با اهمیت ترین شهرها در امارات متحده عربی بوده که در آن بلندترین برج دنیا و خیلی از ساختمان ها و آسمان خراش های جهان وجود دارند. چنانچه تصمیم به مسافرت به شهر دبی را دارید باید اماکن توریستی آن را نیز بشناسید.

اماکن جذاب و دیدنی توریستی شهر دبی به قرار زیر می باشند:

  • دریاچه عشق

این دریاچه زیبا ظاهری همچون قلب دارد و در میان صحرای بی آب احداث شده است. محیط آن با آب و درخت پوشیده شده و و به علت زیبایی و سرسبزی خود موجب جذب توریست ها به سمت خود خواهد شد. خیلی از جوانان عاشق به این مکان توریستی زیبا در شهر دبی می روند و با گرفتن تصاویر عاشقانه در آنجا لحظات شگفت انگیزی را ثبت می کنند.

  • سوق مدینه جمیرا

مدینه جمیرا که معنی آن شهر زیبا میشود از جمله شگفت انگیز ترین نواحی ساحلی و یک محیط تفریحی لاکچری در شهر دبی می باشد. این مکان شامل روستاهای سنتی عربی محسوب می شود که حالت مدرن به خود گرفته اند. این مکان همچنین دارای سوق یعنی بازار، آبراهه‌های در زیر سایه نخل‌ها، هتل‌ها و ویلاهای رنگارنگ بیابانی و بادگیرها می باشد.

  • دریاچه ماه

خوب است بدانید که دریاچه هلال ماه دبی از اماکن توریستی جذاب و جدید در شهر دبی می باشد که در میان صحرا وجود دارد. این دریاچه زیبا با درخت ها و فضای سبزی نیز احاطه شده که زیبایی آن را چند برابر کرده است. اگر به شهر دبی می وید این جاذبه توریستی را از دست ندهید.

  • منطقه حتا

حتا شهری قدیمی می باشد که مقیاس که موقعیت آن در جنوب شرقی شهر دبی می باشد. این مکان دارای کوه های بلندی می باشد که به هم وصل شده اند و از جمله اماکن توریستی شهر دبی به شمار می رود. اگر به شهر دبی رفته اید با سپری کردن مسافتی به میزان یک ساعت و نیم می توانید به شهر زیبا و خوش آب و هوای حتا بروید. همچنین یکی از مناطق زیبای این شهر قلعه‌های تاریخی و معروف آن می باشد.

  •  آکواریوم تالار گمشده

این آکواریوم از جمله معروف ترین و هیجان انگیزترین اماکن تفریحی دبی می باشد و از روی شهر گمشده ی آتلانتیس الهام گرفته است. این آکواریوم در هتل آتلانتیس موجود می باشد. چنانچه به دبی رفته اید، حتما از این مکان توریستی دیدن نمایید. این آکواریم تعداد ده تالار بزرگ با چند نمایشگاه شگفت انگیز دارد. در این آکواریوم هم موجودات دریاییی و هم ویرانه های شهر گمشده ی آتلانتیس وجود دارند.

  • باغ معجزه یا میراکل شهر دبی

خوب است بدانید که مساحت این باغ به اندازه ۷۲۰۰۰ متر مربع و بالای ۱۰۹ میلیون نوع گل در آن پرورش داده شده است. برای همین این باغ بزرگترین باغ گل دنیا به شمار می رود. باغ گل دبی به نام باغ معجزه در جهان شناخته شده و مکان بسیار خوبی برای سفر می باشد. اگر به دبی سفر کرده اید این مکان را از دست ندهید.

  • پارک کروکدیل های دبی

پارک کروکودیل دبی یک مکان توریستی بسیار زیبا با مساحت 20000 متر مربع که هم شامل زمین و هم آب می باشد. این مکان محل نگهداری بالای 250 تمساح نیل می باشد. این پارک مکانی بسیار شگفت انگیز برای نگهداری این حیوانات است و زیستگاهی امن راحت برای آنان به ارمغان آورده است. چنانچه به دبی سفر کردید این مکان توریستی را از دست ندهید.

  • موزه آینده

موزه آینده موجود در ناحیه تجاری دبی در امارات متحده عربی، از سه قسمت تشکیل شده است که شامل تپه سبز، ساختمان و فضای خالی آن می باشد. این موزه توسط بنیاد آینده دبی تاسیس شده و در تاریخ ۲۲ فوریه سال ۲۰۲۲ از آن رونمایی به عمل آمد. چنانچه به دبی سفر کردید از این مکان نیز دیدن نمایید.

  • سیاره سبز

سیاره سبز شهر دبی یا the green planet dubai جهت گسترش و مراقبت از محیط زیست در ناحیه خاورمیانه احداث شده است. این سیاره های سبز که نوعی جنگل‌های بارانی استوایی به حساب می آیند به منظور مراقبت از محیط زیست و بهتر شدن شیوه زندگی ساکنین شهر دبی ساخته شده است. به علاوه این جاذبه توریستی در خود گونه‌های گیاهی و جانوری در حال انقراض را نیز پوشش می دهد.

  • ویو آسمان

ویو آسمان و یا اسکای ویو در شهر دبی از جمله اماکن توریستی این شهر به شمار می آید. توریست هایی که برای تعطیلات به دبی سفر می کنند، حتما به این مکان خواهند رفت. این مکان توریستی چشم انداز خیلی قشنگی از شهر دبی تقدیم شما خواهد کرد. از این ویو انگار کل شهر زیر پای شما قرار می گیرد و شما می توانید از آسمان این شهر شگفت انگیز را ببینید.

  • ریورلند دبی

در یک شبه جزیره به نام ریورلند در شهر دبی اماکنی ساخته شده اند که آن جا را به یک مکان توریستی مبدل کرده اند. در این شبه جزیره یک دهکده فرانسوی طبق معماری شهری قرون وسطایی در فرانسه، دهکده‌ای همانند بورد واک در آمریکای دهه ۱۹۵۰، دروازه هند با شیوه آسیایی و میدانی به سبک قرن نوزده ساخته شده است. خوب است بدانید که این مکان گردشگری برای توریست ها کاملا مجانی می باشد.

  • ال سیف

خیابان ال سیف در شهر دبی از جمله معروف ترین مکان های گردشگری برای توریست ها می باشد. باید بدانید که طول این خیابان 1.8 کیلومتر بوده و واقع در کنار خور دبی می باشد. این خیابان با محیطی زیبا و شگفت انگیز ریشه در فرهنگ و میراث دبی دارد. ترکیب نواحی قدیمی به همراه چشم انداز های مدرن و معاصر در خیابان ال سیف، نشان دهنده ی توجه دبی به گذشته، امروز و آینده آن به طور همزمان می باشد.

  • قاب دبی

قاب دبی یا با نام عربی برواز دبي جادبه ای معمارانه در بوستان زعبیل شهر دبی می باشد. این بنا همانطور که روزنامه گاردین بیان کرده بزرگ‌ترین قاب عکس روی زمین نا برده شده است. به علاوه لقب دیگر آن بزرگ‌ترین ساختمان دزدیده شده تمام زمان ها نیز می باشد. به دبی رفته و از این مکان توریستی دیدن نمایید.

  • دبی کریک

خوب است بدانید که برج خور دوبی یا دوبی کریک به عنوان یک برج در حال احداث دیدبانی موجود در دبی واقع در امارات متحده عربی به حساب می آید. ساخت این بنا در ماه اکتبر سال ۲۰۱۶ آغاز شده است. این ساختمان توسط معماری به نام سانتیاگو کالاتراوا ساخته شده است. اگر به دبی رفتید دیدن این مکان را از دست ندهید.

  • ورلد ایسلند

این جزایر واقع در شهر دبی مکانی توریستی بوده که خیلی از گردشگران را به خود جذب کرده است. این جاذبه در دبی دارای 300 جزیره مصنوعی بوده و همچون نقشه جهان دربردارنده ی کشورهای مختلفی می باشد. نوع معماری و بنای این جزیره مصنوعی آن را تبدیل به یکی از اماکن شگفت انگیز توریستی در جهان کرده است. که با دیدن آن مغزتان سوت خواهید کشید و در هیچ جای دیگری مشابهش را نخواهید یافت. شما می توانید توسط کشتی و یا هلیکوپتر بین این جزایر رفت و آمد نمایید. چنانچه به دبی رفته اید حتما به دیدن این جزایر بروید.

  • جزیره پالم

باید بدانید که پالم جمیرا یک جزیره در سواحل نیلگون خلیج فارس واقع در امارات متحده عربی و شهر دبی می باشد. این جزیره دارای ظاهری همانند درخت نخل می باشد. دبی برای احداث این جزیره جذاب و دیدنی بسیار هزینه کرده است. این جزیره به عنوان هفتمین جزیره مصنوعی جهان به معروفیت رسیده است. به دبی رفته و این مکان توریستی را از دست ندهید.

  • برج خلیفه

همانگونه که بیشتر شما شنیده اید، برج خلیفه یا برج دبی یک آسمان‌خراش در شهر دبی می باشد که دارای۱۶۳ طبقه و  طول ۸۲۸ متر می باشد. خوب است بدانید که این برج به عنوان بلندترین ساختمان دنیا به حساب می آید. ساخت و ساز این برج در تاریخ ۶ ژانویه سال ۲۰۰۴ شروع شده و در تاریخ چهارم ژانویه سال ۲۰۱۰ افتتاح شده است. برج خلیفه از نظر هنر معماری بسیار شگفت انگیز می باشد. این ساختمان توصیف شده به عنوان یک شهر عمودی دارای صدها آپارتمان مسکونی، هتل، سالن بدن‌سازی بزرگ، استخر، رستوران‌های بسیار و حتی مسجد می باشد. اگر به دبی رفته اید این جاذبه توریستی شگفت انگیز را از دست ندهید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. Ela :
    7 ماه پیش

    چقدر زیبا و دیدنی رقص نورش خیلی قشنگه 😍

  2. ماهور :
    7 ماه پیش

    چه جاهای دیدنی زیبایی داره دبی واقعا با خوندن این مطلب دلم خواست یک سفر دبی برم خیلی خلاصه و مفید توضیح دادین من که خوشم اومد.

  3. فرزاد :
    7 ماه پیش

    واقعا دبی جاذبه های گردشگری زیبایی دارد پیشنهاد میکند امارات جزو لیست کشورهای گردشگریتون بزارید

  4. علی رضا جانی قلاعی :
    7 ماه پیش

    دبی بهترین شهر و دنیا بسیار زیبا

  5. علی رضا جانی قلاعی :
    7 ماه پیش

    دبی بهترین شهر دنیا و بسیار زیبا