ورود کامیون‌های خودران به بازار خودرو در آینده ای نزدیک

ورود کامیون‌های خودران به بازار خودرو در آینده ای نزدیک

خوب است بدانید که قرار است تا کامیون‌های Aurora driver با سیستم خودران و بدون هیچ گونه راننده ای، توسط شرکت معروف آلمانی continental تا افق ۲۰۲۷ به صورت انبوه تولید شده و به فروش برسند.

همانگونه که شرکت ورج، تولید کننده تکنولوژی های خودران Aurora Innovation گزارش داده است، کار طراحی، معماری و سیستم سخت‌افزاری خودران این نوع کامیون‌ها انجام گرفته اند و تصمیم بر آن است که تا آخر سال ۲۰۲۴ میلادی تعداد کمی از این کامیون های بدون راننده وارد بازار شوند.

قرار است تا کامیون‌های Aurora driver با سیستم خودران و بدون هیچ گونه راننده ای، توسط شرکت معروف آلمانی continental تا افق ۲۰۲۷ به صورت انبوه تولید شده و به فروش برسند.

به علاوه شرکت Aurora که به وسیله فارغ‌التحصیلان تسلا، اوبر و Waymo در سال ۲۰۱۷ میلادی شکل گرفت، بیان کرد که تصمیم ان ها بر این است که تا آخر سال ۲۰۲۴ میلادی به اندازه ۲۰ عدد کامیون با سیستم خودران را تولید کند و برای سال ۲۰۲۵ میلادی هم این عدد را به اندازه ۱۰۰ کامیون برساند و در پایان نیز آن‌ها را به شرکت‌های دیگر به فروش برساند.

همچنین شرکت Aurora نه تنها با شرکت آلمانی سازنده قطعه های اتومبیل continental قرار داد بسته بلکه با شرکت های Volvo و Paccar هم قراردادی به امضا رسانده تا تکنولوژی خودران خود را در کامیون‌های این شرکت‌ها هم اعمال کند.

علاوه بر این در سال های اخیر شرکت‌های تسلا و کروز Cruise تمرکز زیادی بر روی گسترش تکنولوژی خودران داشته‌اند، ولی این پروژه تاکنون موفقیت آمیز نبوده و بیشتر اوقات مسائل امنیتی برای عابرین پیاده ایجاد کرده است.

شرکت Aurora در تلاش است تا در کارخانه‌های تگزاس خود با راهکاری صحیح و درست با کمک شرکت آلمانی Continental، به تولید و تست نخستین کامیون های تولید شده خود بپردازد تا در این راه موفقیت لازم را کسب کند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه