دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای در موبایل های هوشمند تا آینده ای نزدیک

دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای در موبایل های هوشمند تا آینده ای نزدیک

خوب است بدانید که شرکت اسپیس ایکس گروهی دیگر از ماهواره های اینترنتی استارلینک را عازم فضا کرد. این پروژه از جمله اولین ماموریت این شرکت در سال ۲۰۲۴ میلادی بوده و به علاوه موشکی شامل اولین محموله ماهواره هایی دارای ویژگی Direct to Cell می باشد.

دسترسی موبایل های هوشمند به اینترنت ماهواره‌ای در آینده ای نزدیک

در این پروژه، موشک فالکون ۹ که شامل ۲۱ ماهواره استارلینک بود در ساعت ۳:۱۳ دقیقه از ستاد نیروی فضایی آمریکا در وندربرگ کالیفرنیا به وقت گرینویچ به سمت فضا در مدار زمین فرستاده شد. در میان این ماهواره ها تعداد 6 عدد از آن ها دارای ویژگی Direct to Cell می باشند و قابلیت جهانی فرستادن پیامک و تماس گرفتن برای موبایل های هوشمند را دارند.

شرکت اسپیس ایکس درباره این پروژه بیان کرد که این موشک دارای ۶ ماهواره اسپیس ایکس با ویژگی Direct to Cell می باشد که به اپراتورهای شبکه گوشی های هوشمند در تمام دنیا اجازه می دهد تا به صورت غیرملموس سرویس های فرستادن پیام، تماس گرفتن، سرچ کردن هرچیزی را در هر زمان و در هر جایی، اعم از خشکی، دریاچه یا آب های ساحلی را تجربه کنند و لذت ببرند.

همانگونه که برنامه ریزی شده بود بوستر اول فالکون ۹ در مدت ۸.۵ دقیقه بعد از فرستاده شدن به فضا به زمین برگشت و به صورت عمودی بر روی پهپاد کشتی اسپیس ایکس، که در آب های سواحل کالیفرنیا قرار گرفته، نشست. این اولین پرتاب و فرود بوستر بود. بر اساس برنامه باید ۲۱ ماهواره استارلینک در مدت ۶۲.۵ دقیقه بعد از پرتاب از بوستر دوم فالکون ۹ به مدار زمین فرستاده شوند.

به علاوه شرکت اسپیس ایکس قصدش این است که با فرستادن اولین گروه از ماهواره های دارای ویژگی Direct to Cell این تکنولوژی را تست کند تا قادر باشد در آینده نزدیک گستره عملکرد خود را بیشتر از برج های مخابراتی ببرد.

به طور کلی سرویس فضا به موبایل قابلیت جدیدی است که قرار است به وسیله نسل جدید ماهواره های اینترنتی استارلینک آسان تر شود. فرستادن این ماهواره ها به مدار زمین مدتی زمان خواهد برد چراکه اندازه آن ها به قدری است که نمی توانند روی یک موشک فالکون ۹ قرار بگیرند و جهت فرستادن آن ها می بایست موشک بزرگتر استارشیپ ساخته شود.

قبل تر هم شرکت اسپیس ایکس در تست تماس های Direct to Cell میان ماهواره های استارلینک و گوشی های هوشمند موفق به گرفتن تاییدیه شده بود. در این راستا کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا با تقاضا شرکت اسپیس ایکس جهت تست ماهواره های جدید در حدود ۶ ماه موافقت کرد. خوب است بدانید که در این تست با همکاری شرکت مخابراتی تی موبایل، حدود ۲ هزار دستگاه و ۸۴۰ ماهواره مورد آزمایش قرار گرفتند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه