همه چیز درباره پیرسینگ بینی پس از انجام عمل بینی

همه چیز درباره پیرسینگ بینی پس از انجام عمل بینی

با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا در مورد وقت مناسب، معضلات مربوط به پیرسینگ بینی، جای مناسب پیرسینگ و مراقبت‌های موردنیاز پس از پیرسینگ با شما صحبت کنیم.

همانگونه که می دانید عمل زیبایی بینی، شیوه ای جهت داشتن چهره ای بهتر و زیباتر می باشد ولی در این میان انجام پیرسینگ یا سوراخ کردن بینی بعد از عمل ذهن افراد را به خود مشغول می کند.

وقت مناسب جهت انجام پیرسینگ بینی پس از عمل جراحی بینی

خیلی از افراد تصمیم میگیرند پس از عمل بینی و زیبا شدن بینیشان پیرسینگ بینی هم انجام دهند. ولی باید بدانند که می بایست پس از عمل صبر کنند. به صورت کلی بعد از عمل بینی می بایست به مدت شش ماه تا یک سال جهت انجام پیرسینگ منتظر بمانید.

دلیل منتظر ماندن برای انجام پیرسینگ پس از عمل بینی

بعد از عمل بینی می بایست تا هنگام خوب شدن کامل بینی خود تا شش ماه منتظر بمانید چراکه:

  • پس از عمل، ‌بینی شما ملتهب و متورم خواهد شد. پیرسینگ بینی باعث تورم بیشتر شده و در روند خوب شدن ان مشکل ایجاد می کند.
  • عمل بینی، باعث تغییر در ساختار غضروف‌های بینی خواهد شد. شش ماه باید صبر کنید تا غضروف‌ها کاملا خوب شده تا بتوانند فشار پیرسینگ را تحمل کنند.
  • برخی اوقات عمل بینی باعث ایجاد جای زخم روی بینی خواهد شد. پیرسینگ بینی در این وقت، می تواند روند بازسازی زخم‌ها را کند تر کرده و با مشکل روبرو کند.

برای وقت مناسب پیرسینگ می بایست با جراح خود مشورت نمایید. او می تواند بر اساس وضعیت شما زمان مناسب پیرسینگ را به شما بگوید. شما باید صبر کنید تا ورم بینی شما کاملا از بین برود و سپس این کار را انجام دهید.

موارد با اهمیت جهت انجام پیرسینگ پس از عمل بینی

اگر می خواهید بعد از عمل بینی پیرسینگ انجام دهید باید موارد زیر را رعایت نمایید.

  • جای مناسب جهت انجام پیرسینگ

انتخاب محل مناسب برای پیرسینگ بینی بعد از عمل بینی، اهمیت بالایی دارد؛ برخی از قسمت‌های بینی، به دلیل رگ‌های خونی بیشتر، غضروف ضعیف‌تر یا نزدیکی به محل عمل، خطرات و عوارض بیشتری هنگام پیرسینگ دارند.

پره بینی عروق خونی کمتر و غضروف ضخیم‌تر دارد و برای انجام پیرسینگ نسبتاً بی‌خطر است، درحالی‌که سپتوم (تیغه میانی بینی) عروق خونی بسیاری دارد و به دلیل نزدیکی به محل عمل و نوک بینی، احتمال خونریزی شدید در آن بسیار بالا است.

  • به کار بردن پیرسینگ‌های درست و مرغوب

استفاده از پیرسینگ‌های مناسب و باکیفیت هنگام سوراخ کردن بینی بعد از عمل اهمیت زیادی دارد. پیرسینگ‌های باکیفیت از مواد سازگار با بدن ساخته شده‌اند و با داشتن سطح صاف و بدون منفذ احتمال ایجاد عفونت و آلرژی کمتری دارند و همچنین به دلیل طراحی دقیق و وزن مناسب، درد و ناراحتی کمتری ایجاد می‌کنند.

  • رعایت کردن بهداشت و مراقبت‌های پس از پیرسینگ

در صورتی که بینی خود را عمل کرده این باید مراقبت‌های مهم پس از انجام پیرسینگ را حتما انجام دهید. در ادامه این موارد مراقبتی را بیان خواهیم کرد:

– جای پیرسینگ را جهت پیشگیری از عفونت همیشه شستشو دهید و بر اساس دستور دکتر عمل کنید.

– به بینی خود فشار نیاورید. این کار موجب صدمه زدن به جای عمل بینی شما خواهد شد.

– بر روی صورت خود نخوابید چرا که موجب متورم شدن و ایجاد درد در جای پیرسینگ خواهد شد.

– ورزش سنگین انجام ندهید زیرا موجب زیاد شدن فشار خون و خونریزی در جای پیرسینگ خواهد شد.

– همواره با متخصص خود در ارتباط باشید و اگر دیدید مشکلی ایجاد شده به او بگویید.

پیامدهای منفی پیرسینگ پس از عمل بینی

پیرسینگ درست پس از عمل بینی پیامدهای منفی به دنبال دارد که می بایست تا آن ها را بدانید.

  • احتمال ایجاد عفونت در جای پیرسینگ

پیرسینگ بینی مخصوصا در جایی که عمل صورت گرفته باعث وارد شدن باکتری‌ها و عفونت خواهد شد. این عفونت‌ها کم و یا زیاد باشند و در موارد شدید، باعث ایجاد آبسه و التهاب غضروف شوند.

  • صدمه به ساختار و غضروف بینی

در صورتی که پیرسینگ بینی صحیح انجام نشود، موجب آسیب به غضروف، استخوان یا بافت‌های داخلی بینی خواهد شد. این صدمه ایجاد مشکلات تنفسی، تغییر شکل بینی و احتیاج به عمل دوباره خواهد داشت.

  • بازسازی دیرتر زخم

پیرسینگ بینی، روند بازسازی زخم عمل جراحی را دیرتر خواهد کرد. بنابراین متخصصین پیشنهاد می‌کنند که تا شش ماه پس از عمل این کار را انجام ندهید.

  • ایجاد خونریزی پس از پیرسینگ

رگ‌های خونی بسیاری در بینی وجود دارند که برخی اوقات در زمان پیرسینگ بینی صدمه می‌بینند و خونریزی می‌کنند. به علت تغییر ساختار بینی در آن هایی که عمل کرده اند، ممکن است خونریزی بیشتر باشد. در نتیجه منتظر بمانید تا کامل خوب شود.

  • احتمال ایجاد التهاب

به علت حساسیت ساختار بینی‌های عمل‌ شده و صدمه به بافت بینی در زمان پیرسینگ ممکن است بینی در محل پیرسینگ ملتهب شود.

موارد با اهمیت دیگر

پیرسینگ پس از عمل بینی باعث زیباتر شدن چهره شما خواهد شد. ولی باید موارد بیان شده در مقاله را رعایت نمایید. با اهمیت ترین موضوع مشورت با پزشک متخصص می باشد. پزشک شما می بایست پیشینه و وضعیت شما را بررسی کرده و مناسب ترین زمان جهت انجام پیرسینگ را به شما بگوید.

توجه کنید که منتظر ماندم جهت خوب شدن کامل پس از عمل بینی خیلی اهمیت دارد. برطرف شدن تورم و التهاب پس از عمل، تا چند ماه طول خواهد کشید. انجام پیرسینگ در زمان تورم و التهاب، موجب ایجاد عفونت و پیامدهای دیگر خواهد شد. در نتیجه شش ماه منتظر بمانید تا کامل خوب شوید و سپس این کار را انجام دهید.

 

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه