اقدامات لازم جهت مراقبت از پوست در زمان مسافرت

اقدامات لازم جهت مراقبت از پوست در زمان مسافرت

مسافرت تجربه‌ای بسیار خوب می باشد ولی می‌تواند برای پوست شما مشکلاتی ایجاد کند. شرایط آب‌وهوا، تغییرات در برنامه غذایی و استرس موجب خشکی، جوش، آفتاب‌سوختگی و دیگر مشکلات پوستی خواهند شد.

شما با رعایت چندین نکته با اهمیت جهت مراقبت از پوست در زمان سفر، قادر می باشید تا از آن در مقابل صدمات احتمالی مراقبت کنید. در این مطلب، قصد داریم شما را با اقدامات ساده و مهم جهت داشتن پوستی سالم و درخشان آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا این موارد را بریتان شرح دهیم.

اهمیت مراقبت از پوست در مسافرت

مسافرت فرصتی جهت کسب تجربه‌های جدید و لذت ‌بردن از جذابیت های جهان می باشد؛ ولی بعضی مواقع شرایط آب‌وهوا، استرس، کمبود خواب و دیگر موارد می‌توانند باعث صدمه به پوست شوند و مشکلاتی ایجاد کنند. در ادامه دلایل مراقبت از پوست در مسافرت را بیان خواهیم کرد.

  • زیر نور خورشید بودن

نور خورشید، از جمله بدترین عوامل جهت صدمه رساندن به پوست می باشد. خوب است بدانید که اشعه ماورا بنفش خورشید می‌تواند موجب آفتاب‌سوختگی، پیری زودرس و سرطان پوست شود.

  • شرایط آب‌وهوایی

شرایط آب‌وهوایی، باعث صدمه رسیدن به پوست خواهد شد. چنلنچه به منطقه ای گرم و مرطوب بروید احتمالا پوست شما چرب‌تر شده و جوش خواهد زد؛ ولی چنانچه به یک منطقه سرد و خشک بروید، پوست شما خشک‌ تر شده و در آن ترک‌خوردگی ایجاد می شود. استفاده از محصولات مراقبت از پوست مناسب مانند آبرسان کامان، برای آب‌وهوای مقصد شما اهمیت بسیاری دارد.

  • استرس و اضطراب

مسافرت شاید موجب استرس و اضطراب شود. استرس، می تواند موجب ایجاد مشکلاتی نظیر آکنه، خشکی و حساسیت در پوست شود. بنابراین، مدیریت استرس در زمان سفر جهت داشتن پوستی سالم، بسیار مهم می باشد.

  • خواب ناکافی

خواب ناکافی هم از فاکتورهای دیگری است که می‌تواند به پوست شما صدمه برساند و باعث ایجاد مشکلاتی مثل پف زیر چشم، تیرگی و پیری زودرس شود. خواب کافی موجب ترمیم پوست شما خواهد شد.

اقدامات لازم جهت مراقبت از پوست در سفر

در این قسمت اقدامات مهم مراقبت از پوست در سفر را بیان خواهیک کرد تا بتوانید آن ها را در سفر انجام داده و از سفر خود لذت ببرید.

  • به کار بردن مرتب کرم ضدآفتاب

کرم ضدآفتاب، با اهمیت ترین محصول مراقبت از پوست در هر وضعیتی، از جمله مسافرت می باشد. ضدآفتاب‌ها، از پوست شما در مابل اشعه‌های خطرناک خورشید مراقبت می‌کنند و باعث جلوگیری از ایجاد مشکلاتی نظیر سرطان پوست، پیری زودرس و لک‌های پوستی خواهند شد.

به کار بردن کرم ضدآفتاب با SPF 30 یا بیشتر هر دو ساعت یکبار، حتی در روزهای ابری، مهم می باشد. به علاوه، چنانچه قصد شنا یا فعالیت‌های آبی را دارید، می بایست کرم ضد آفتاب ضد آب را تهیه کنید و بزنید.

  • به کار بردن مرطوب‌کننده

مرطوب‌کننده‌ها، موجب حفظ رطوبت پوست خواهند شد و از خشکی و خارش پوست جلوگیری می کنند. در مسافرت، حتماً یک مرطوب‌کننده خوب بر اساس نوع پوست خود به کار بگیرید. چنانچه پوست شما خشک باشد، از یک مرطوب‌کننده دارای روغن و در صورتی که پوست شما چرب باشد، از یک مرطوب‌کننده سبک و فاقد چربی استفاده کنید.

  • به کار بردن محصولات مراقبت از پوست

جهت به کار بردن محصولات، می بایست آن‌ها را بر اساس نوع پوست خود تهیه نمایید. در صورتی که پوست حساسی دارید، محصولاتی را بخرید که برای پوست‌های حساس ایجاد شده‌اند. همچنین در بعضی اوقات لب‌ها نیز خشک می‌شوند که شما جهت پیشگیری از بدتر شدن آن، می بایست از بالم لب استفاده نمایید. به علاوه بدانید که محصولات مراقبت از پوست خود را در ابعاد کوچک و قابل جابه جایی بخرید تا قادر باشید به آسانی آن ها را در چمدان خود بگذارید.

  • شستن منظم صورت

شستشوی مرتب صورت، موجب پاکسازی پوست از آلودگی‌ها و ناخالصی‌ها خواهد شد و از ایجاد جوش و آکنه پیشگیری می کند. در مسافرت، شما می بایت حتماً صورت خود را دو بار در روز، صبح و شب، با یک شوینده ملایم بشویید. به علاوه، در صورتی که لوازم آرایش استفاده می کنید باید پیش از خواب به طور کامل آن را تمیز کنید.

  • آب خوردن کافی

آب خوردن به مقدار مورد نیاز، موجب حفظ رطوبت بدن خواهد شد و از خشکی پوست جلوگیری می کند. در مسافرت، می بایست به مقدار کافی آب بخورید و حتی در صورت تشنه نبودن هر دو ساعت یکبار یک لیوان آب بنوشید.

در ادامه موارد دیگری جهت مراقبت از پوست بیان شده اند:

– در صورتی که منطقه مسافرت شما آب و هوایی گرم دارد حتماً کلاه، عینک‌آفتابی و لباس‌های محافظتی با خود داشته باشید تا از پوست خود در مقابل آفتاب مراقبت نمایید.

– در صورتی که منطقه مسافرت شما آب و هوایی سرد دارد از مرطوب‌کننده‌های دارای روغن‌های طبیعی نظیر روغن آرگان، نارگیل یا زیتون استفاده کنید تا مانع از خشک‌شدن پوست شما شود.

– چنانچه مکان اقامت شما در مسافرت هتل یا مسافرخانه باشد، می بایست از حوله‌های شخصی استفاده کنید تا از انتقال باکتری‌ها به پوست خود پیشگیری نمایید.

شما با رعایت کردن این موارد و انجام اقدامات لازم می توانید به راحتی در سفر از پوست خود مراقبت نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه