رعایت نکاتی در خوردن مغز بادام سالم

رعایت نکاتی در خوردن مغز بادام سالم

خوب است بدانید که مغز بادام از جمله تنقلات خوب و مفید ایرانی ها می باشد که به صورت تنهایی و یا در کاسه آجیل با دیگر مغزها استفاده می شود. همانگونه که می دانید بادام و سایر مغزهای موجود در آجیل‌ها دارای خواصی برای سلامتی و تقویت بدن انسان می باشند. ولی در کل باید نکاتی را در هنگام خوردن معزهایی چون بادام رعایت نمایید.

همانطور که می دانید مغز بادام دارای خاصیت های بسیاری برای سلامت بدن می باشد که از میان آن ها می توان به پیشگیری در بروز بیماری‌های قلبی، تقویت دستگاه ایمنی بدن، تنظیم فشار خون، پیشگیری از سرطان و کاهش وزن اشاره کرد. به علاوه مغز بادام مقدار بسیاری کلسیم دارد که موجب سلامت استخوان‌ها خواهد شد. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا چندین مورد درباره بررسی کیفیت و خلوص بادام جهت مطمئن شدن از سلامت آن را بیان کنیم.

شکل و ظاهر بادام

نخستین کار جهت چک کردن خلوص و کیفیت مغز بادام، چک کردن ظاهر و رنگ و بافت آن می باشد. بادام‌های با کیفیت بافت قهوه‌ای و بدون لکه دارند. تغییر رنگ زیاد و یا تیرگی بادام‌ها، نشان دهنده ی مرغوبیت پایین آن ها می باشد.

مزه و بوی بادام

در حالت کلی بادام دارای مزه شیرین و بافت تردی می باشد. چنانچه متوجه تلخی در ان شدید از خوردن آن اجتناب کنید؛ چراکه نشان دهنده رسوب بعضی از مواد شیمیایی نظیر اسید فیتیک (ماده ای سمی و طبیعی) در لایه بیرونی بادام می باشد. به علاوه چنانچه بادام بوی بد یا شبیه کپک داشت، فاسد شده و نباید آن را بخورید.

آزمایش شناوربودن بادام

برای این کار بادام‌ها را در یک ظرف آب قرار دهید. چنانچه بادام ها کیفیت خوبی داشته باشند، به ته ظرف می روند و چنانچه روی آب ماندند، نشان دهنده ی بیان و یا خراب بودن آن ها می باشد.

بسته بندی بادام

سعی کنید تا بدام را از فروشگاه‌های معتبر بخرید و بسته بندی آن را چک کنید که از سالم بودنش مطمئن شوید. بادام‌‍‌ها می بایست تا در جای خشک و خنک قرار بگیرند تا تازگی خود را از دست ندهند.

خریدن بادام درسته

بادام درسته نسبت به بادام آسیاب شده یا خرد شده مطمئن تر می باشد. با خریدن بادام درسته می توانید سلامت آن ها را بهتر چک کنید.

چک کردن وجود لکه روی بادام

پیش از خرید بادام، همواره می بایست تا لایه بیرونی آن را چک کنید. اگر روی بادام ها لکه‌های سیاه وجود داشت آن ها را نخرید چراکه کیفیت بدی دارند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه