مزایای برخورد مستقیم پاها با سطح زمین

مزایای برخورد مستقیم پاها با سطح زمین

پژوهشگران بیان کردند که برخورد مستقیم بدن با زمین می‌تواند فواید بسیار خوبی برای سلامتی بدن داشته باشند.

به عبارت دیگر اگر شخص با پای برهنه روی زمین قدم بردارد، دنیا انرژی الکتریکی را به صورت جریان مستقیم یا DC به ما منتقل می کند. این جریان مستقیم که در همه موجودات زنده و سطح زمین در گردش می باشد، می تواند در کل سیستم‌های بدن انسان، از سیستم گردش خون تا سیستم عضلانی ما، تاثیرگذار باشد.

پژوهشگران اظهار کردند با توجه به اینکه بدن انسان خاصیت رسانایی دارد، این جریان الکتریکی به بدن وارد شده و به صورت تاثیرگذاری باعث می شود که بدن در مقابل بیماری‌ها ایمن شود.

بر اساس گزارشی از مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات‌متحده یا CDC، مشخص شد که در هر ۳۳ ثانیه، یک شخص به خاطر داشتن بیماری قلبی عروقی فوت می کند و در پژوهش سال ۲۰۱۳، پژوهشگران به تاثیرات زمین بر قسمت های گوناگون سلامت خون ما توجه کردند. فاکتورهای تاثیرگذار بر سلامت عروق قلبی شامل فشار خون، لخته شدن خون، ویسکوزیته خون، التهاب و غیره می باشند.

بر اساس این پژوهش، ۱۰ شرکت‌کننده سالم برای ۲ ساعت، دست‌ها و کف پاهای خود را به پچ رسانای سیمی وصل کردند که به یک میله فلزی چسبیده به زمین وصل شده بود. آزمایشات خون این افراد بیانگر این بود که برخورد و تماس با زمین موجب زیاد شدن بار سطحی گلبول‌های قرمز شده و درنتیجه ویسکوزیته و امکان لخته شدن خون را کاهش می دهد.

پژوهشگران بیان کردند که زیاد شدن ویسکوزیته خون، فاکتوری پرخطر برای بیماری قلبی به شمار می رود و احتمالا برخورد داشتن با زمین نسبت به مصرف داروهای استاتین کاهنده کلسترول گزینه مطمئن تری می باشد.

درست است که این پژوهش نخست در سال ۲۰۱۳ انجام شده ولی بر اساس پژوهش جدیدتر نتایج بیشتری به دست آمده است. خوب است بدانید که پژوهشگران در گزارش موردی سال ۲۰۱۸ به این نتیجه رسیدند که بیماران دارای فشار خون بالا که در مدت چند ماه روزانه ۱۰ ساعت یا بیشتر با زمین تماس داشتند، متوسط افت فشار خون سیستولیک بالای ۱۴ را تجربه کردند. فشار خون سیستولیک میزان فشاری می باشد که در زمان ضربان قلب بر شریان‌ها اعمال می‌شود.

همچنین پژوهشگران در مقاله سال ۲۰۲۳، بر اساس مطالعه ای دیگر که در آن بیماران دارای کووید-۱۹ وجود داشتند به این نتیجه رسیدند که برخورد با زمین، نسبت به بیمارانی که این کار را انجام ندادند باعث شد که لخته خون در آن ها به عنوان عارضه عفونت شکل نگیرد.

یافته های این پژوهش نشان داد که برخورد مستقیم با زمین از جنبه های گوناگونی باعث بهبود سلامت قلبی عروقی خواهد شد، ولی فاکتورهای گوناگونی باعث مستعد شدن فرد جهت ابتلا به بیماری‌های قلبی خواهند شد در نتیجه همه این افراد باید مواردی نظیر ورزش مرتب، رژیم غذایی سالم، وزن مناسب، حفظ سطح کلسترول و فشار خون در محدوده طبیعی را رعایت کرده و از سیگار کشیدن دوری کنند.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه