چای رزماری جهت درمان آلزایمر و مراقبت از کبد

چای رزماری جهت درمان آلزایمر و مراقبت از کبد

خوب است بدانید که چای رزماری موجب کم شدن وزن شده و هضم غذا را آسان تر خواهد کرد. این گیاه مانع از سرطان شده و از کبد مراقبت می‌کند. بعضی از مزایای بسیار خوب چای رزماری در ادامه بیان شده اند.

باید بدانید که چای رزماری غنی از دی ترپن ها، فلاونوئید ها، مشتقات فنلی، گلیکوزیدها و دیگر مواد شیمیایی گیاهی می باشد که خاصیت دارویی به آن می دهند. چای رزماری موجب کم شدن وزن شده و هضم غذا را آسان تر می کند. این گیاه همچنین حافظه را تقویت کرده و مانع از سرطان خواهد شد.

درمان آلزایمر و مشکلات ذهنی با چای رزماری

در طب سنتی از گیاه رزماری جهت درمان آلزایمر و تقویت حافظه استفاده می‌کردند. آلزایمر موجب زوال عقل و آسیب رسیدن به سلول‌های عصبی در اشخاص مبتلا به این بیماری خواهد شد.

چای رزماری سرشار از دی ترپن‌هایی می باشد که مانع مرگ سلول‌های عصبی شده و خاصیت ضد التهابی، انتی اکسیدانی، ضد افسردگی و ضد استرس نیز دارد. بنابراین خوردن چای رزماری جهت تقویت حافظه و ناتوانی ذهنی بسیار خوب می باشد.

کم کردن وزن با چای رزماری

مواد فیتوشیمیایی این چای مانع از فعالیت لیپاز انزایمی می شود. فعالیت لیپاز انزایمی چربی‌ها را جهت ساخت لیپید تجزیه می‌کند. با خوردن چای رزماری لیپاز دیگر فعال نخواهد بود و چربی‌ها تجزیه نخواهند شد. بنابراین حس سیری به شما دست می دهد و دیگر زیاد نمی خورید و وزنتان اضافه نمی شود.

درمان سرطان با چای رزماری

بر اساس پژوهش هایی مشخص شده که رزماری تاثیر خوبی بر سرطان سینه دارد. ترکیباتی نظیر رزمارینیک اسید و کافئیک اسید باعث درمان و به علاوه مانع از ایجاد سرطان در بدن خواهند شد. این مواد شیمیایی آنتی اکسیدان‌های نیرومند و ضد تکثیر می باشد و قادر هستند تا سلول‌های بدن را از صدمات رادیکال‌های آزاد دور کنند.

کاهش اضطراب و استرس با خوردن چای رزماری

بیشتر شما زندگی پرمشغله و مشکلات شغلی دارید و در معرض اضطراب و استرس‌های بسیاری هستید. سعی کنید تا از دمنوش‌های گیاهی نظیر چای رزماری استفاده کنید تا استرس و اضطراب شما کم تر شود.

چای رزماری دارای اسید اورسولیک و اسید رزمارینیک می باشد که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد افسردگی می باشند و کمک می کنند تا استرس و اضطراب خود را کنترل نمایید.

هضم آسان غذا با خوردن چای رزماری

تمامی میکروب‌ها ضرر ندارند و گروهی از آن‌ها در روده‌ها زندگی می کنند. ترکیب این میکروب‌ها موجب هضم راحت خواهد شد. چای رزماری موجب رشد لاکتوباسیلوس، بیفیدوباکتریوم و غیره خواهد شد و همچنین جذب فیبر و تجزیه لیپیدها را آسان تر می کند. بنابراین مانع از اضافه وزن شده و هضم غذا را راحت تر می کند.

مراقبت از کبد با چای رزماری

چای رزماری ترکیبات زیست فعالی دارد که خاصیت ضد التهابی و مهار کننده رادیکال‌های آزاد را دارا می باشند. کارنوسول از جمله این ترکیبات می باشد که از سلول‌های کبد شما در مقابل التهاب مراقبت می‌کند. چای رزماری مانع از شکل گیری پراکسیدهای زیان بار در کبد شده و یکنواختی ساختاری سلول‌های کبدی را حفظ می نماید.

خاصیت ضد پیری در چای رزماری

چای رزماری به علت داشتن آنتی اکسیدان‌های نیرومند و فیتوکمیکال‌های ضد میکروبی، برای پوست بسیار مفید می باشد. خوردن چای رزماری باعث درمان عفونت‌های باکتریایی یا قارچی، ضایعات، آکنه و تاول‌ها خواهد شد.

آنتی اکسیدان‌هایی نظیر رزمارینیک اسید رادیکال‌های آزاد را که موجب به وجود آمدن چین و چروک، خط های ریز و رنگدانه می‌شوند از میان می‌برند. چای رزماری موجب سفتی پوست افتاده شده و آن را جوان‌تر، با طراوت تر و روشن تر می کند.

چای رزماری با خاصیت ضد دیابت

طب سنتی برگ‌های رزماری را جهت درمان هیپوگلیسمی به کار می برد. این گیاه دارای کامفن، بورنئول، لوتئولین، هسپریدین و کارنوزول می باشد که پراکسیداسیون لیپیدی را مهار کرده و موجب ساخت آنزیم‌های آنتی اکسیدانی خواهد شد. این فیتوکمیکال‌های ضد دیابت نیرومند می باشند و به علاوه قادر هستند تا وابستگی به انسولین را در آن هایی که دیابت دارتد، مدیریت کنند.

رشد بهتر مو با چای رزماری

چای رزماری مانع از ریزش مو خواهد شد. این گیاه باعث تقویت مواد مغذی فولیکول‌های مو شده و رش ان ها را بیشتر می کند. شستن مرتب مو با چای رزماری معضلاتی نظیر طاسی، شوره سر، ریزش مو، سفیدی زودرس و نازک شدن مو را درمان خواهد کرد. آنتی اکسیدان‌های گیاه رزماری موجب درمان عفونت‌های قارچی پوست سر شده و سلامت موهایتان را تضمین می کنند.

رفع التهاب و درد با خوردن چای رزماری

گیاه رزماری خاصیت ضد درد دارد و قادر است تا به درمان درد مفاصل، التهاب و واکنش‌های آلرژیک بپردازد. چای رزماری جهت تقویت گردش خون، کم شدن التهاب، نابود کردن رادیکال‌های آزاد یا استرس تست شیمیایی جهت رفع گرفتگی یا درد عصبی بسیار مفید می باشد.

بدی های خوردن چای رزماری

اگر این گیاه را به مقدار زیاد مصرف کنید عوارضی خواهد داشت که در ادامه بیان می کنیم:

  • ایجاد آلرژی با چای رزماری

در صورتی که به آسپرین یا داروهای سالیسیلات حساسیت نشان دادید، به احتمال زیاد چای رزماری هم برایتان حساسیت زا باشد.

  • مضرات خوردن رزماری در زمان بارداری

زنان باردار اگر رزماری بسیاری استفاده کنند ممکن است دچار خونریزی رحم شوند. به علاوه این گیاه موجب ایجاد چرخه قاعدگی و سقط جنین در زنان باردار خواهد شد.

کلام پایانی

مزایای چای رزماری به خاطر وجود فیتوکمیکال‌ها و فلاونوئیدهای در آن می باشد. این چای طعم دار موجب درمان آلزایمر و مشکلات مرتبط با آن خواهد شد. این گیاه موجب کم شدن وزن، مبارزه با صدمات رادیکال‌های آزاد، کاهش استرس و اضطراب و هضم بهتر غذا می شود.

رزماری از کبد مراقبت می کند. همچنین پوست را سفت کرده و موجب رشد بیشتر مو خواهد شد. ولی خوردن بسیار چای رزماری موجب ایجاد حساسیت خواهد شد. به علاوه مصرف بیش از حد سبب تشدید تشنج شده و بر زنان باردار تاثیر منفی دارد. سعی کنید تا از این چای به مقدار مناسب بخورید تا مزایای آن شامل حال شما شود.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه