اثر سرعت نور در پرتاب شدن یک سوزن به کره زمین چیست؟

اثر سرعت نور در پرتاب شدن یک سوزن به کره زمین چیست؟

خوب است بدانید که چنانچه یک سوزن خیاطی در وزن یک‌گرم در هنگام حرکت به سمت زمین سرعتی مساوی با سرعت نور داشته باشد و به سطح زمین بخورد، می‌تواند کره زمین را به طور کلی از بین ببرد. اگر می‌خواهید علت این اتفاق را بدانید با ما همراه باشید.

در حقیقت نمی توان چنین اتفاقی را به راحتی تصور کرد و به طور کلی پیش بینی اینکه با برخورد سوزن با سرعت نور به زمین چه می شود، سخت است، ولی باید بدانید که هر جسمی با هر جرمی اگر با این سرعت حرکت کند، قدرتش به میزان سه برابر قدرت بمب اتمی سزار یعنی بزرگ‌ترین بمب اتم دنیا خواهد شد و بدین شکل کره زمین از بین خواهد رفت.

به عبارت دیگر به علت اینکه سوزن با سرعت نور دارای انرژی بی‌نهایتی خواهد شد، در صورت برخورد با زمین در یک آن این کره را نابود و از کهکشان محو خواهد کرد. در نتیجه سوزن همانند عبور از یک بالن از زمین به سرعت و در کمتر از یک ثانیه عبور کرده طوری که هیچ کس حتی متوجه آن نخواهد شد.

در واقع این را باید بگوییم که در دنیای ما، هیچ جسم جرم داری، توانایی رسیدن به سرعت نور را ندارد؛ چراکه برای رسیدن به این سرعت انرژی نیاز است. بنابراین با توجه به اینکه بی‌نهایت انرژی هرگز وجود ندارد، پس این شتاب نیز شکل نخواهد گرفت.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه