اقداماتی جهت ایجاد رمزهای عبور قوی

اقداماتی جهت ایجاد رمزهای عبور قوی

رمز عبور قوی می بایست تا سخت باشد تا افراد سودجو و هکرها نتوانند آن را حدس بزنند، ولی دقت کنید که کاربر می بایست حتما آن را با یاد داشته باشد.

همانگونه که می دانید رمزهای عبود در حالت کلی نخستین خط دفاعی در مقابل هکرها در وب سایت‌ها می باشند. گذاشتن یک رمز عبور قوی و ایمن می‌تواند موجب حفاظت از اطلاعات شخصی و مالی آنلاین شود.

خیلی از کاربران این اشتباه را کرده و رمز عبوری بسیار آسان انتخاب می کنند. برای مثال تاریخ تولد و یا نام حیوان خانگی خود را انتخاب می کنند. ولی در حقیقت، این رمزهای عبور به آسانی به وسیله هکرها حدس زده می شوند.

در ادامه اقداماتی که جهت ایجاد رمزهای عبور قوی لازم می باشند را برایتان توضیح خواهیم داد.

استفاده از کاراکترهای پیچیده

خوب است بدانید که قوی بودن رمز عبور به پیچیدگی کاراکترهای موجود در ان وابسته است. هر مقدار که رمز عبور سخت تر باشد، هکرها سخت تر می توانند آن را حدس بزنند. ولی می بایست تا اطمینان حاصل کنید که ترکیبی از حروف بزرگ، کوچک و حروف مخصوصی را استفاده نمایید و مخصوصا به کار بردن اعداد جهت امن تر کردن رمز عبور را حتما در نظر بگیرید.

در حال حاضر بیشتر پلتفرم‌ها برای انتخاب رمز عبور چنین خط مشی را در نظر گرفته اند.

استفاده از رمزهای عبور طولانی

هک کردن رمزهای عبور طولانی، برای هکرها و افراد سودجو سخت تر می باشد. متخصصین در این زمینه توصیه می‌کنند که رمز عبور کم کم تعداد 12 کاراکتر داشته باشد.

شما نباید تا تنها اعداد یا کاراکترهای مخصوصی را در آخر یک رمز عبور ساده بیفزایید تا آن را طولانی‌تر نمایید. این راهکار متدوال، هکرها را گول نمی زند. بلکه شما می بایست رمز عبوری داشته باشید که نظیر یک رشته کلمات باشد.

عدم استفاده از اطلاعات شخصی

رمز عبور نباید به وسیله شخصی که شما را می‌شناسد یا در رسانه های اجتماعی دنبال می‌کند به آسانی حدس زده شود، در نتیجه می بایست اطلاعات شخصی که به آسانی تشخیص داده می شوند نظیر اسم، اسم حیوان خانگی، تاریخ تولد و … در رمز عبور شما استفاده نشوند، چراکه هکرها قادر می باشند تا به آسانی آن را تشخیص دهند. از سوی دیگر، شما قادر می باشید تا از تاریخ یک اتفاق مهم و شخصی که به او علاقه دارید برای انتخاب رمز عبور استفاده نمایید.

عدم استفاده از رمزهای عبور تکراری

به کار بردن رمز عبور تکراری برای اکانت های متفاوت، توسط بیشتر کاربران انجام می شود. درست است که این کار به یاد آوردن رمزها را راحت می‌کند ولی کار هکرها را نیز آسان تر خواهد کرد. شما می بایست برای اکانت های گوناگون خود رمزهای جداگانه ای در نظر بگیرید. جهت به یاد آوردن رمزهای عبور برای اکانت های گوناگون، یک شیوه به کار بردن مدیر رمز عبور می باشد که تمامی رمزهای عبور را به صورت امن در یک مکان سیو می کند، در نتیجه تنها می بایست تا یک رمز عبور اصلی را در نظر داشته باشید.

شیوه دیگر، به کار بردن الگویی ساده می باشد که خودتان ایجاد می‌کنید تا رمزهای عبور خاصی برای هر وب‌سایت ایجاد نمایید. برای نمونه شما قادر می باشید تا از حروف اول و آخر اسم هر وب‌سایت، در کنار گروهی از حروف استفاده نمایید.

تغییر رمزهای عبور به صورت منظم

قوی‌ترین رمز عبورها نیز می‌توانند در طول زمان شناسایی شوند. تغییر منظم رمزهای عبور می‌تواند موجب امنیت اکانت های شما شود. در نتیجه، بهتر است رمزهای عبور خود را به مدت هر سه تا شش ماه عوض کنید. همچنین دقت کنید که رمز های عبور قبلی خود را مجددا استفاده نکنید.

جهت امنیت بیشتر، قادر می باشید تا از امکان تأیید دو مرحله‌ای استفاده نمایید که یک لایه امنیتی افزون به حساب کاربری شما اضافه می‌کند و از شما تقاضا می کند دو صورت شناسایی ارائه دهید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه