راهکارهای پایین آوردن مصرف اینترنت در مسنجرها

راهکارهای پایین آوردن مصرف اینترنت در مسنجرها

خوب است بدانید که مسنجرها یا پیام رسان ها اصولا مقدار بسیار زیادی از میزان اینترنت شما را مصرف می کنند ولی شما می توانید با انجام دادن تغییراتی مقدار مصرف اینترنت خود را در مسنجرها بسیار پایین بیاورید بدون اینکه هیچ کدام از خدمات آن ها را از دست بدهید.

جهت کم کردن میزان مصرف اینترنت در مسنجرها می بایست تا از روش ها و تنظیماتی که در ادامه بیان شده، بهره ببرید.

به کار بردن نسخه های سبک‌تر

همانگونه که می دانید خیلی از مسنجرها دارای نسخه‌های سبک‌تری جهت به کار بردن در شبکه‌های ضعیف یا مصرف پایین اینترنت دارند. شما قادر می باشید تا از نسخه‌های لایت یا کم حجم این برنامه ها استفاده نمایید و آن ها را در دستگاه هوشمند خود نصب کنید. ولی حتما دقت کنید که برنامه اصل بوده و از سایت یا اپ معتبری دانلود شده باشد.

تغییر تنظیمات مربوط به تصویر

باید بدانید که اکثر عکس ها و ویدیوها سبب بالا رفتن میزان مصرف اینترنت می‌شوند. در تنظیمات مسنجرها، شما می توانید تنظیمات را تغییر دهید به گونه ای که عکس ها به طور خودکار دانلود نشوند یا به شکل دستی دانلود شوند.

غیرفعال کردن دانلود اتوماتیک فایل‌ها

همانگونه که می دانید دانلود اتوماتیک فایل‌ها می تواند باعث مصرف بسیار زیاد و بدون علت اینترنت شود. شما می توانید در تنظیمات، گزینه‌های مختص به دانلود اتوماتیک را چک کرده و آن ها را غیر فعال نمایید.

استفاده از وضعیت صرفا متن

خوب است بدانید که در بعضی از مسنجرها، گزینه ای تحت عنوان وضعیت فقط متن وجود دارد تا عکس و ویدیو فرستاده نشود.

به کار بردن وای‌فای

چنانچه فایل یا صدا و عکسی دارید که قصد دارید برای فردی بفرستید و وقت برای انجام این کار دارید، منتظر بمانید تا به جایی رفته و به یک وای فای وصل شوید و تا مصرف اینترنت بسته شما کم شود.

بررسی تنظیمات مربوط به نوتیفیکیشن یا اعلان

اعلان ها هم باعث مصرف داده های اینترنت می شوند. شما می توانید تنظیمات آن را چک کرده و آن ها را کم کنید.

به کار بردن فشرده‌سازی داده

بعضی از مسنجرها دارای قابلیت فشرده‌سازی داده می باشند. چنانچه این گزینه در تنظیمات قرار دارد، آن را فعال نمایید.

چک کردن تنظیمات مسنجرها

باید بدانید که تنظیمات مخصوص هر مسنجر احتمالا دارای گزینه‌ها و تنظیمات مختص به پایین آوردن مصرف اینترنت می باشند. شما می توانید این تنظیمات را تغییر دهید تا میزان مصرف اینترنت شما کاهش یابد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه