شیوه های آزاد کردن فضای ذخیره سازی گوشی هوشمند

شیوه های آزاد کردن فضای ذخیره سازی گوشی هوشمند

شاید برایتان پیش آمده باشد که با پر بودن گوشی روبرو شوید و فضای لازم جهت گرفتن عکس یا فیلم و یا نصب برنامه ها را نداشته باشید. در ادامه شیوه هایی جهت آزاد کردن فضای ذخیره سازی را بیان خواهیم کرد.

پاک کردن موزیک ها، پادکست‌ها و فیلم های قدیمی

چنانچه از اپ های رسانه و سرویس‌های استریم نظیر Spotify و YouTube استفاده می‌کنید و موزیک ها، پادکست‌ها یا فیلم ها را دانلود می کنید، احتمالا فایل‌های قدیمی که دیگر استفاده نمی کنید، فضا گوشی شما را پر کرده اند. با چنین شیوه دانلود کردنی، نسخه محلی و آفلاین رسانه را روی گوشی هوشمند خود دانلود می‌کنید که فضای ذخیره‌سازی را پر می‌کند.

بعضی از پادکست‌ها و فیلم ها ساعت‌ها زمان می برند و ممکن است متوجه نشوید که چه میزان ظرفیت ذخیره‌سازی برای آن ها لازم است. شما می بایست تا همیشه بارگیری‌های خود را چک کنید و فایل های بزرگ را پاک کنید. به علاوه در Spotify، قادر می باشید موزیک ها و پادکست‌ها را با رفتن به لیست پخش، زدن بر روی سه نقطه عمودی زیر تصویر فهرست پخش و انتخاب حذف دانلود، از دانلودهای خود پاک نمایید. با این اقدام تمامی فهرست پخش از دانلودهای شما پاک می‌شود. در YouTube، به آسانی به فهرست پخش دانلود خود رفته، روی سه نقطه عمودی کنار فیلمی که می‌خواهید پاک کنید، کلیک کنید و Delete from downloads را برگزینید.

پاک کردن فایل های قدیمی از گالری

خیلی از تصاویر و فیلم های قدیمی در گالری همه ما وجود دارد که یادمان می رود آن ها را پاک کنیم. مثلا اسکرین شات های قدیمی، عکس های تار یا رسانه‌های تکراری از این دست می باشند. شما قادر می باشید تا پاک کردن این گونه موارد از گالری خود باعث آزاد شدن فضای گوشی خود شوید.

چنانچه اپ گالری گوشی شما پوشه سطل زباله دارد، حتما آن را نیز پاک کنید تا فضا آزاد شود. هنگامی که عکس و فیلمی به پوشه سطل زباله برود، اصولا یک ماه در آنجا می‌ماند تا خودش خودکار حذف شود. شما می توانید با سریع تر پاک کردن آن فضای گوشی خود را خالی کنید.

چک کردن محتوای دانلودی خودکار

همانگونه که می دانید بعضی از اپ های رسانه‌های اجتماعی هر فایلی را که کسی برایتان می فرستد خود به خود در گوشی شما سیو می کند. مثلا اگر در واتساپ ویدیویی بگیرید، بر اساس تنظیمات شما ممکن است گوشی به صورت خودکار آن را در گالری شما نگه دارد. برای پیشگیری از این کار، تنظیم نمایان بودن رسانه را غیرفعال کنید.

این تنظیمات ممکن است در اپ های دیگر فرق داشته باشد. مثلا در برنامه فیسبوک می بایست از مسیر تنظیمات > تصاویر و رسانه‌ها > سیو تصاویر و فیلم ها رفته و آن را غیرفعال نمایید تا دیگر عکسی در ان سیو نشود.

همچنین در اسنپ چت، می بایست تا از مسیر ت تنظیمات > حافظه > دکمه سیو رفته و ذخیره اتوماتیم را غیرفعال نمایید. شما می توانید تا مشخص کنید تصاویرتان تنها در حافظه‌های اسنپ چت، حافظه داخلی گوشی یا هر دو سیو شوند. این کار را برای دیگر اپ های رسانه‌های اجتماعی نیز انجام دهید.

غیرفعال کردن اپ های بلااستفاده ای که پاک نمی شوند

برخی از برنامه های از پیش نصب شده بر روی گوشی همه شما وجود دارند که از آن ها استفاده نمی کنید و همچنین نمی توانید تا آن ها را پاک کنید. اما نگران نباشی زیرا راه حلی برای این مشکل وجود دارد. شما می توانید این برنامه ها را غیر فعال کنید تا فضای گوشی شما آزاد شود. بعضی از این برنامه ها نظیر اپ های بازی داخلی، اپ های ردیابی مرحله‌ای و اپ های کیف پول می باشند.

اگر آن ها را غیر فعال کنید دیگر در پس زمینه اجرا نمی شوند و مقدار فضای ذخیره‌سازی گوشی شما را آزاد می کنند. همچنین دیگر آپدیتی نمی گیرند و بسیار در آزاد کردن فضای گوشی کمک می کنند. برای انجام این کار انگشت خود را روی برنامه نگه داشته و روی گزینه Disable کلیک نمایید.

حذف کردن حافظه کش گوشی هوشمند

همانگونه که می دانید کش می‌تواند به صورت سخت‌افزار یا نرم‌افزار باشد و نقش آن سیو داده‌ها می باشد تا درخواست‌های آتی برای آن داده‌ها پردازش و ارائه شوند. ولی حافظه نهان همچنین دارای داده هایی می باشند که به آن ها احتیاجی ندارید و فقط گوشی شما را پر می کنند.

جهت حذف کردن کش مرورگر خود، به تنظیمات آن بروید و بر روی گزینه Clear history یا Clear browsing data کلیک نمایید. در اینجا، می‌توانید کش را انتخاب کرده و آن را پاک کنید تا فضا آزاد شود. مثلا در مرورگر کروم از مسیر تنظیمات>حریم خصوصی و امنیت>حذف داده‌های مرور بروید. به علاوه پاک کردن کش برنامه در دستگاه اندرویدی موجب آزاد شدن فضای ذخیره سازی خواهد شد.

چک کردن فایل‌های متفرقه

فایل‌های متفرقه در انواع گوناگونی در حافظه داخلی گوشی شما سیو می شوند. این فایل ها درگوشی شما مختص به اپ ها یا سیستم عامل مربوطه می باشند. بنابراین شما نباید تمامی فایل‌های متفرقه خود را حذف نمایید، چراکه باعث می شود داده های با اهمیتی را که به کارکرد درست گوشی مربوط می شوند را هم حذف نمایید. آن ها را چک کنید و اگر به فایلی دیگر احتیاج نداشتید ان ها را دستی پاک نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه