مواردی که موجب مصرف حجم زیادی از اینترنت می شوند

مواردی که موجب مصرف حجم زیادی از اینترنت می شوند

تمامی شرکت های اینترنتی محدودیت‌ داده دارند. شرکت های عرضه کننده اینترنت می بایست تا میزان استفاده پهنای باند کاربران خود را با اعمال محدودیت برای آن هایی که مصرفشان بالا می باشد، متعادل نمایند.

این موضوع درباره اینترنت ماهواره‌ای هم صدق می مند. در تمامی طرح‌های اینترنت پرسرعت، باید از داده‌های خود درست استفاده نمایید. بعضی از اپ ها و ‌سایت‌ها، احتمال دارد که از داده‌های بیشتری استفاده کنند و سرعت رایانه شما را پایین بیاورند. شما می توانید جهت تشخیص و دوری از وب‌سایت‌هایی که داده های شما را می بلعند کارهایی انجام دهید تا اثر آن ها را بر پهنای باند خود کم کنید.

تماشای فیلم و کلیپ

اپ های تماشای فیلم و کلیپ در حال حاضر بسیار معروف می باشند و کاربران بسیاری جهت تماشای آنلاین، از آن ها استفاده می کنند. ولی باید بدانید که تماشای فیلم یکی از مواردی می باشد که اینترنت پرسرعت شما را مصرف می کند. جهت پیشگیری از استفاده زیاد داده، می بایست تا کیفیت فیلم و کلیپ را پایین بیاورید که اینترنت کم تری استفاده شود. جهت این کار باید به قسمت تنظیمات اپ رفته و کیفیت فیلم را در عوض کیفیت HD روی کیفیت استاندارد SD قرار دهید. کیفیت HD جهت تماشای فیلم روی تلویزیون خیلی بزرگ مناسب می باشد، فرق میان کیفیت SD و HD در صفحه نمایش کوچک‌تر نظیر لپ‌تاپ، تبلت یا موبایل ها می باشد.

شبکه های اجتماعی

اگر همیشه در شبکه های اجتماعی وقت می گذرانید، پهنای باند اینترنت پرسرعت احتیاج ندارید. ولی بعضی از مسائلی که کاربران شبکه های اجتماعی با آن روبرو هستند، دانلود اتوماتیک تبلیغات، فیلم ها، کلیپ ها و پخش خودکار در بعضی از بسترهاست. در این بین فیلم ها داده بیشتری مصرف می کنند؛ در نتیجه پخش خودکار فیلم ها در رسانه های اجتماعی گوناگون منجر به استفاده داده خواهد شد. شما می توانید برای رفع این مشکل از بخش تنظیمات، پخش خودکار فیلم و کلیپ ها را غیر فعال نمایید. با این کار می توانید فیلم ها و کلیپ های مورد علاقه را تماشا کرده و از دیدن مابقی خودداری کنید.

بازی‌های آنلاین

بازی های رایانه ای یا کنسول‌های بازی اگر به صورت آنلاین باشد مقداری داده استفاده می کند. آن دسته از بازی‌هایی که از بیشترین پهنای باند استفاده می‌کنند، آن هایی هستند که از محتوای صوتی و تصویری دانلود شده از اینترنت بهره می‌برند. خیلی از کنسول‌های بازی مرورگرهای وب دارند و به اینترنت وصل می باشند. شما بعد از تمام شدن کار می بایست مرورگر را ببندید و اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه مورد فعالی باز نمی باشد که بتواند داده شما را هنگام استفاده نکردن از کنسول، استفاده کند. همچنین، چنانچه از کنسول خود برای پخش فیلم استفاده می نمایید، اطمینان حاصل کنید که کیفیت فیلم خود را در عوض HD روی SD قرار داده باشید. در بازی‌های آنلاین با دستگاه های هوشمند هم باید این موارد را رعایت نمایید. بازی‌هایی که صوت و تصویر دارند دارای کیفیت زیاد می باشند و در نتیجه داده بیشتری استفاده می کنند. در بعضی از بازی‌ها، با انجام تنظیماتی می توانید استفاده از داده را کم کنید.

اپ های چت تصویری

امروزه به دلیل اینکه ملاقات های حضوری خیلی کم تر از قبل شده، اپ هایی نظیر اسکایپ و فیس‌تایم یا دیگر برنامه ها جهت تماس با دوستان و آشنایان برنامه های شناخته شده ای می باشند. ولی باید بدانی که این نوع اپ ها و نرم‌افزارها قادر می باشند تا حجم زیادی از داده‌های بسته‌های اینترنت پرسرعت شما را استفاده نمایند. از جمله روش هایی جهت پایین آوردن حجم داده‌ در این اپ ها، محدود کردن اندازه و وضوح تصویر در تماس ها می باشد.

جانشین‌ها

برنامه ها و ‌سایت‌های بسیاری هستند که قادر می باشد بدون استفاده داده‌های بسیار به آن ها دسترسی داشته باشید. برای نمونه ایمیل اصولا از داده‌های خیلی کمی استفاده می کند؛ ولی در زمان فرستادن یا گرفتن تصاویر، پیوست‌های پرحجم یا فیلم این چنین نمی باشد. همچنین چنانچه تنظیمات به گونه ای باشد که سایت‌ها خود به خود تمام فیلم ها را بارگیری نکنند، در زمان گشتن در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی پهنای باند کمی استفاده می شود. بنابراین تنظیمات خود را درست کنید تا نگرانی در این مورد نداشته باشید و با خیال راحت در وب و شبکه های اجتماعی وقت بگذرانید.

آهنگ

برنامه های پخش آهنگ در سال‌های گذشته بسیار مورد استفاده قرار گرفته اند. سرویس‌های پخش صدا و آهنگ از پهنای باند پایین تری در مقایسه با فیلم استفاده می‌کنند. اما شما قادر می باشید تا با پخش آهنگ را به جای زنده، آفلاین کنید تا مصرف داده‌ها را کنترل نمایید. به علاوه سعی کنید تا آهنگ های مورد علاقه خود را دانلود کرده و بدون استفاده اینترنت به آن ها گوش دهید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه