نحوه پیشگیری از جعل تصاویر شخصی به وسیله هوش مصنوعی

نحوه پیشگیری از جعل تصاویر شخصی به وسیله هوش مصنوعی

به علت اینکه جعل تصاویر شخصی به وسیله هکر‌های هوش مصنوعی زیاد شده است، بنابراین با دانستن شیوه های محافظت از تصاویر شخصی می توانید از آن ها محافظت کنید.

تولید تصاویر و ویدیوها با کمک قابلیت هوش مصنوعی در مقایسه با قبل راحت تر شده و شناسایی موارد جعلی با کمک اپ های رایگان سخت می باشد. این موضوع موجب شده تا بعضی از افراد شیوه هایی جهت پیشگیری از جعل و محافظت از تصاویر و ویدیوهای خود انجام دهند.

مشاور ابزار‌های هوش مصنوعی یعنی خالد یسری در این باره توضیح داد که نحوه محافظت از تصاویر شخصی و منتشر نشدن آن ها به وسیله اپ های رسانه‌های اجتماعی چگونه است.

باید بدانید که هیچ گونه اپ خاصی جهت انجام این کار وجود ندارد ولی برنامه‌های رمزگذاری جهت پیشگیری از جعل آن‌ها به وسیله هوش مصنوعی وجود دارند.

او در این باره بیان کرد که تصاویر شخصی را به آسانی در دسترس قرار ندهید؛ چراکه ممکن است جعل شوند. اپ هایی جهت مراقبت از وسایل الکترونیکی نظیر تلفن همراه، تبلت و غیره در مقابل هک شدن وجود دارند؛ ولی از آن‌ها در موارد ویژه ای استفاده می‌شود و در دسترس همه نمی باشند. به این برنامه ها PhotoGuard می‌گویند.

اپ Photo Guard به وسیله تیم سازمان تکنولوژی ماساچوست MIT ساخته شده و تکنیکی دارد که اجازه تغییر تصاویر را نمی‌دهد و به آن حمله رمزگذاری می‌گویند.

به علاوه اپ PhotoGuard سیگنال‌های نامرئی یا ملموس را به عکس موردنظر می افزاید، به گونه ای که اپ های کاربردی هوش مصنوعی آن را به عنوان چیز دیگری تفسیر می‌کنند تا به اشتباه به وسیله هکر‌های تصویر و فیلم جعل نشوند.

این سیگنال‌های موجود بر روی عکس قادر است کاری کند تا هوش مصنوعی عکسی از یک فرد خاص را به‌عنوان بلوک خاکستری قرار دهد و بنابراین هر تلاشی برای تغییر عکس این فرد به عکس های دیگر امکان پذیر نمی باشد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه