همه چیز درباره اینترنت خانگی 5G و کاربرد آن

همه چیز درباره اینترنت خانگی 5G و کاربرد آن

خوب است بدانید که اینترنت 5G یک استاندارد جهانی بی‌سیم به شمار می رود که کوتاه شده عبارت نسل پنجم می باشد. اپراتورهای تلفن همراه در چندین سال پیش نسل پنجم شبکه‌ های سلولی را اجرا کردند.

شرکت های خدمات اینترنتی یا ISP در مطالعه رضایت مشتری در ایالات متحده در سال پیشین رتبه دوم را به دست آوردند. برای بیشتر افراد خدمات اینترنت به وسیله کابل به خانه راه پیدا می کند و گزینه های زیادی وجود ندارد. ولی با وجود شبکه‌های 5G پر سرعت و با تاخیر کم به وسیله اپراتورهای تلفن همراه، این حالت تغییر کرده است. برای بعضی ها اینترنت خانگی 5G قادر است تا به جای پهنای باند قدیمی‌ مورد استفاده قرار گیرد. اپراتورهای تلفن همراه آغاز به ارائه بسته‌های اینترنت خانگی 5G کرده‌اند چراکه می خواهند مخارج شبکه‌های توسعه یافته را جبران کنند که منجر به یک رقابت حقیقی برای ISP ها خواهد شد.

درباره اینترنت خانگی 5G

اینترنت 5G یک استاندارد جهانی بی‌سیم می باشد که کوتاه شده عبارت نسل پنجم می باشد. اپراتورهای تلفن همراه در چندین سال پیش نسل پنجم شبکه‌ های سلولی را اجرا کردند. این نسل جدید نسبت به نسل پیشین اینرنت 5G فرکانس‌های رادیویی را در انتهای طیف بالایی باز خواهد کرد. به عبارت دیگر اینترنت 5G پر سرعت تر می باشد، تأخیر پایین تری دارد و قادر است تا دستگاه‌های متصل بیشتری را مدیریت نماید.

اینترنت خانگی 5G به جای پهنای باند سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. در این روش در عوض کشیدن کابل به خانه خود، می بایست تا با یک گیرنده ثابت در درون یا بیرون از خانه خود به شکل بی‌سیم به شبکه سلولی 5G وصل شوید. جهت تبدیل سیگنال دریافتی به Wi-Fi و منتشر شدن آن در کل خانه، شما به یک مودم و روتر احتیاج دارید.

انتخاب میان اینترنت خانگی 5G و پهنای باند سنتی یا Broadband

در صورتی که کابل فیبر نوری دارید، قادر می باشید تا از اینترنت سیمی خیلی سریع استفاده نمایید و کار خود را پیش ببرید، ولی در صورت داشتن کابل مسی، سرعت اینترنت شما کم تر خواهد بود. اگر به مراکز انتقال و درخواست اینترنت در منطقه نزدیک می باشید سرعت دریافتی شما بیشتر خواهد بود.

خوبی ها و بدی های اینترنت 5G خانگی

خوبی های اینترنت 5G خانگی

باید بدانید که اینترنت خانگی 5G در مقایسه با پهنای باند سیمی فوایدی دارد، در ادامه سه مورد مهم از آن ها را بیان خواهیم کرد:

  • به علت احتیاج نداشتن به کابل فیزیکی، نصب اینترنت خانگی 5G خیلی راحت می باشد و شما قادر می باشید تا آن را خودتان انجام دهید.
  • در صورتی که منطقه شما دارای پوشش 5G مناسبی می باشد، سرعت زیادی خواهید داشت.
  • خدمات اینترنت خانگی 5G احتمالا ارزان‌تر از اینترنت سیمی می باشد. بعضی از کمپانی های مخابراتی تخفیف ‌هایی را جهت اضافه کردن سرویس اینترنت 5G خانگی معرفی می کنند.

بدی های اینترنت 5G خانگی

  • پوشش این اینترنت محدود می باشد و اصولا در شهرهای بزرگ مناسب تر است. در صورتی که در منطقه خود پوشش 5G مناسبی ندارید، 5G خانگی برایتان خوب نمی باشد.
  • جهت اتصال بهتر احتیاج به یک گیرنده خوب دارید. به عبارت دیگر باید انتن را در بیرون خانه متصل کنید، چراکه سیگنال‌های 5G نمی توانند به راحتی از دیوارها نفوذ کنند و تداخل به وجود می آورند.
  • با زیاد شدن پذیرش 5G و توسعه شبکه‌ها، احتمالا سرویس اینترنت خانگی 5G شما با مشکل روبرو شود. زمانی که شبکه‌های 5G شلوغ‌ شوند ، اینترنت خانگی شما احتمالا کند تر خواهد شد.

مکان های مستعد استفاده از اینترنت 5G خانگی

این سرویس بر اساس مکان زندگی شما و پوشش 5G در منطقه متغیر می باشد. نقشه پوشش از nPerf باعث می شود تا جهت دیدن پوشش و سرعت دانلود طبق اپراتور تصمیم گیری نمایید. به علاوه قادر می باشید تا با اپراتور خود تماس بگیرید از آن ها راهنمایی بخواهید، ولی بیشتر آن ها تنها خدمات اینترنت خانگی 5G را در مناطق ویژه ای عرضه می کنند که هم اکنون این سرویس در شهرهای بزرگ وجود دارد.

هزینه مرتبط با اینترنت 5G خانگی

خوب است بدانید که قیمت اینترنت خانگی 5G فرق بسیاری با سرویس اینترنت سیمی ندارد. احتنالا برای بعضی ها قیمت کم تری نیز خواهد داشت. طرح‌های اینترنت خانگی 5G از کم ترین هزینه یعنی 15 دلار در ماه آغاز می شود. ولی در کل سرعت و خدمات نیز در این هزینه دخیل می باشند. بیشتر افراد میان 30 دلار در ماه تا 80 دلار برای این سرویس خرج می کنند. خیلی از اپراتورها برای مشتری های خود تخفیف هایی در نظر می گیرند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه