پایین آمدن کیفیت محتوای سرچ گوگل

پایین آمدن کیفیت محتوای سرچ گوگل

امروزه آن هایی که محتوای مطالب گوگل را تولید می کنند، در عوض ایجاد محتوای خوب و اثر گذار و مطالب اصلی و مفید، تنها کلمه های کلیدی مورد استفاده کاربران را در متن ها و محتواهای به درد نخور و بی فایده خود گذاشته و در حقیقت انگار هیچ کاری انجام نمی دهند.

خوب است بدانید که خیلی از کاربران در دنیا، به تازگی فهمیده اند که کیفیت محتوای سرچ گوگل پایین آمده، به طوری که حتی با سرچ کلمات کلیدی به وسیله آن ها در متن سرچ، محتواهایی که حتی به موضوع ربطی ندارند برایشان بالا می آید.

با پایین آمدن کیفیت سرچ گوگل، خیلی کاربران مجبورند تا از پلتفرم‌های سرچ دیگری نظیر Reddit، TikTok و Instagram و … جهت پیدا کردن محتوای مورد نظرشان استفاده نمایند.

سرچ محتوا با کیفیت کم

بر اساس تحقیقی که به وسیله دانشگاه لایپزیگ، دانشگاه باهاوس وایمار، و مرکز تجزیه و تحلیل داده‌های هوش مصنوعی در آلمان انجام شده، مشخص شده که دلیل پایین آمدن کیفت محتوای سرچ گوگل، زیاد شدن حجم محتوای بی فایده و به دردنخور در اینترنت می باشد. بعضی از این اطلاعات ضعیف به گونه ای در اینترنت قرار گرفته اند که حتی در نتایج سرچ کردن دارای رتبه‌های بالاتری می باشند.

ذکر این نکته نیز واجب است که توسعه و پیشرفت هوش مصنوعی مولد، موجب آسان تر شدن تولید محتوای نامناسب شده و به همین دلیل، سرچ و پیدا کردن محتوای باکیفیت برای کاربران به یک معضل تبدیل شده است.

ترجیح دادن کلمات کلیدی

کسانی که محتوای مطالب گوگل را تولید می کنند، در عوض ایجاد محتوای خوب و اثر گذار و مطالب اصلی و مفید، تنها کلمه های کلیدی مورد استفاده کاربران را در متن ها و محتواهای به درد نخور و بی فایده خود گذاشته و در حقیقت انگار هیچ کاری انجام نمی دهند.

در قسمتی از این پروژه، گروه پژوهشی بالای 7000 تقاضای ارزیابی محصول در گوگل را چک کردند. این فهرست دربرگیرنده ی همه چیز از سرچ های معمول نظیر بهترین هدفون گرفته تا سرچ های غیرعادی نظیر بهترین بازی ‌ای الفبا را شامل می شوند.

به علاوه آن ها موردهایی نظیر رتبه‌بندی کلمات کلیدی جهت عنوان صفحات، پیوندهای موجود در صفحه و چک کردن محصول را مورد بررسی قرار دادند.

گروه نامبرده متوجه شدند که محتواهایی با رتبه بیشتر که در صفحه اول جستجوی گوگل می باشند، دارای متن‌های به دردنخور می باشند. ولی در این بین بیان کردند که گوگل سعی در جلوگیری از قرار گرفتن این محتواها دارد.

بیانیه گوگل در مورد محتواهای بی‌کیفیت

درست است که تیم پژوهشی بیان کرده که محتوای موتور سرچ گوگل تا اندازه ای بهتر شده است، ولی باز هم خیلی از محتوای بی فایده و بدون کیفیت هنوز در رتبه بندی سرچ در اول لیست قرار می گیرند.

باید بدانید که شرکت گوگل نتایج این پژوهش را نپذیرفته و سخنگوی آن بیان کرده این کیفیت پایین مختص تمامی جستجوها نمی باشد. این سخنگو همچنین اظهار کرد که تیم پژوهشی تنها گروه محدودی از سرچ ها و محتواها را بررسی کرده و بخش عظیمی از سوالات و میلیاردها عبارت جستجویی را که گوگل هر روز به خود می بیند را در نظر نگرفته اند.

به علاوه او بیان کرد که گوگل پیشرفت های خاصی را جهت برطرف شدن این معضل به دست آورده است.

باید بگوییم که در این پژوهش همچنین عنوان شده موتور جست‌وجوی گوگل در سال پیشین عملکرد بهتری در مقایسه با دیگر موتورهای جستجو از خود نشان داده است. در حالت کلی افراد دیگری نیز نتایج دیگر موتورهای سرچ را بررسی کرده اند و متوجه شدند که موتور جستجو گوگل دارای کیفیت خیلی بهتری در مقایسه با دیگر موتورها می باشد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه