کارهای نادرست عامل هک شدن گوشی های هوشمند

کارهای نادرست عامل هک شدن گوشی های هوشمند

امروزه زندگی کردن بدون گوشی های هوشمند غیر ممکن می باشد. در این بین شما باید مراقب باشید تا گوشیتان توسط افراد سودجو مورد حمله قرار نگیرد، وگرنه اطلاعات شما در دسترس آن ها قرار خواهد گرفت. با ما همراه باشید تا تعدادی از اشتباهاتی که موجب هک شدن گوشیتان می شود را در این مقاله از سایت هشتیا به شما بگوییم.

یک کارشناس امنیت سایبری به نام کایران برگ، تعداد پنج خطایی که موجب حمله هکرها به گوشی هوشمند شما خواهد شد را برایتان پیدا کرده است.

کایران برگ همچون یک متخصص تست کننده امنیت سایبری شرکت‌ها بیان می کند که خطاهای ساده‌ای نظیر به کار بردن رمزهای عبور تکراری، وارد دن به لینک‌های نامعلوم و به علاوه اشتراک گذاشتن داده های بسیاری در شبکه های اجتماعی باعث حمله هکرها به شما خواهد شد.

  1. به کار بردن برنامه های قدیمی در گوشی های هوشمند

نخستین عاملی که هکرها در زمان اقدام به حمله از آن استفاده می کنند، وجود برنامه های قدیمی در گوشی می باشد.

برنامه ها اصولا دارای نقاط ضعف می باشند، ولی تولیدکنندگان این برنامه ها قادر می باشند تا سیعا آن ها را رفع نمایند. چنانچه برنامه خود را آپدیت نکرده‌اید هکرها می توانند داده های شما را بدزدند و برخی اوقات نیز کنترل برنامه به دستشان می افتد.

نقاط ضعف می‌توانند به شکل های گوناگونی باشند و به هکرها امکان این را بدهند تا مشکلات اساسی برای شرکت‌ها و کاربران به وجود بیاورند. کایران بیان می کند که هک فلج کننده جدید در کتابخانه بریتانیا از نوع همین هک بوده است.

  1. به کار بردن رمزهای عبور تکراری

کایران برگ همچنین گفت که از دیگر شیوه های رایج دسترسی هکرها به داده های شخصی شما، استفاده از رمزهای عبور تکراری می باشد. این هک بدین صورت است که چنانچه یک سایت هک شود، هکرها قادر می باشند تا با رمز تکراری شما به کلیه حساب‌های شما دسترسی پیدا کنند.

  1. به اشتراک گذاشتن داده های بسیاری در فضای مجازی

کایران برگ بیان کرد که یکی از با اهمیت ترین عواملی که کاربران باید رعایت کنند این است که داده های بسیاری را در فضای مجازی به اشتراک نگذارند.

ایشان همچنین ادامه دادند که هکرها برای ورود به یک شرکت هر اقدامی می کنند، ولی یکی از کارهای مهم آن ها جمع کردن اطلاعات از فضای مجازی می باشد.

هکرها اصولا سایت‌های شبکه‌های اجتماعی نظیر لینکدین را سرچ می کنند تا اطلاعات به دست بیاورند.

به علاوه باید بدانید که هکرها در فضای مجازی به دنبال داده هایی نظیز تاریخ تولد، آدرس و جواب به پرسش های امنیتی مثل نام خانوادگی مادرتان نیز هستند.

کایران برگ به کاربران اخطار جدی داد که هر داده ی آنلاین دیگر از کنترل خارج شده و چنانچه شانس بدی داشته باشید و کلیه آن داده ها را بیابند، هویت شما دزدیده خواهد شد.

  1. ورود به شبکه‌های عمومی غیر امن

باید بدانید که این شبکه‌های عمومی دارای سیستمی به اسم تأیید هویت باز جهت وصل شدن گوشی شما به اینترنت می باشند. احراز هویت باز یعنی اطلاعاتی که در کل شبکه فرستاده اید رمزگذاری نشده‌ و ممکن است به وسیله هکرها گرفته شوند.

همچنین وصل شدن به وای‌فای عمومی ممکن اسن موجب حمله هکرها به شما شود. کاربران اخطار می دهد که شاید کسی بیرون از یک شبکه وای‌فای عمومی منتظر باشد و همه چیز را رصد کند.

هکرها شاید در کافه باشند یا با استفاده از سخت‌افزارهای ویژه ای دامنه‌ی خود را برای رصد اطلاعات شما بیشتر کنند.

  1. ورود به لینک‌های نا معلوم

همچنین ورود به لینک‌های نامعلوم دسترسی هکرها را به گوشی شما افزایش می دهد.

کایران برگ بیان می کند که هکرها با فرستادن ایمیل‌ها و مسیج های متنی تقلبی دارای لینک هایی به سایت های جعلی یا لینک دانلود برنامه می توانند شما را گول بزنند.

زمانی که یکی از این لینک ها را باز نمایید برای هکرها پنجره‌ای باز می شود تا با نصب بدافزاری روی گوشی شما اطلاعاتتان را بدزند و کنترل آن را به دست بگیرند.

ولی بازهم هر میزان که یک ویروس کامپیوتری پیچیده باشد، هکرها نیاز به کاربری دارند تا با ورود به یک لینک مبهم و یا دانلود یک بدافزار به داده های او دسترسی پیدا کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه