حقوق خود را با مهارت های هوش مصنوعی مولد به میزان 50 درصد بیشتر کنید

حقوق خود را با مهارت های هوش مصنوعی مولد به میزان 50 درصد بیشتر کنید

کسانی که با مهارت های هوش مصنوعی مولد به بازار کار می روند، نسبت به آن هایی که این کار را نمی کنند حقوقشان به صورت میانگین 47 درصد بیشتر خواهد شد. این شرکت داده های حقوق و دستمزد آگهی های شغلی را در پلت فرم خود ارزیابی کرد.

بر اساس تجزیه و تحلیل این شرکت، کارکنان حیطه تکنولوژی که در حوزه هوش مصنوعی مولد مهارت دارند، قادر می باشند تا درخواست حقوق میانگین تا 174727 دلار را بدهند.

هوش مصنوعی مولد در کنار دیگر مهارت‌های کلیدی وجود دارد و برای دنبال کنندگان کار حقوقی نظیر یادگیری عمیق، بینایی کامپیوتر و دانش زبان‌ها و چارچوب‌های نرم‌افزاری ویژه مثل Rust یا PyTorch دریافت می‌کند.

نوسانات بازار کار در سال میلادی 2023، در سال جاری جای خود را به ثبات بیشتری می‌دهد، چراکه شرکت‌ها پروژه‌های عقب افتاده را از سر می‌گیرند و اجراهای هوش مصنوعی را انجام می‌دهند. دنبال کنندگان کار با کارشناسان فنی از این تلاش ها در بین کمبود استعدادهای تخصصی سود خواهند برد.

متخصصان داده، مهندسان یادگیری ماشینی و مهندسان نرم افزار بعضی از کارهایی می باشند که به این مهارت‌ها احتیاج دارند.

این شرکت در این گزارش بیان کرد که گروهی از مهارت‌های پردرآمد در تکنولوژی، مختص به هوش مصنوعی می باشد و بیانگر این است که دنبال کنندگان کار با مهارت‌های هوش مصنوعی قادر می باشند در بازار کار رقابتی برجسته باشند و به صورت بالقوه درآمد بالاتری  در مقایسه با همتایان خود به دست بیاورند.

بر اساس داده های CompTIA، کارفرمایان در تمامی قسمت های اقتصاد در ژانویه نزدیک به 400,000 آگهی شغلی فعال در حیطه تکنولوژی داشتند که در مقایسه با ماه پیش نزدیک به 34,000 مورد بیشتر شده است.

مدیر گروه تحقیقاتی Info-Tech یعنی برایان جکسون بیان کرد که کمبود مهارت‌های تکنولوژی مرتبط با هوش مصنوعی موجود در بازار موجب به وجود آمدن شکاف میان تقاضا و عرضه استعداد خواهد شد.

او همچنین اظهار کرد که تعداد متخصصین داده موجود در بازار که سطح ریاضی واقعی داشته، چگونگی مدل‌سازی داده‌ها را درک کنند، انبارهای داده را وارد کنند و … بسیار کم می باشد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه