انتخاب رنگ مناسب دیوار برای منازل کوچک

انتخاب رنگ مناسب دیوار برای منازل کوچک

اگر با انتخاب رنگ دیوار خانه کوچک خود به مشکل خورده اید این مقاله را مطالعه نمایید. اصولا در مکان های کوچک انتخاب رنگ مناسب دیوار بر اساس دکوراسیون داخلی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر رنگ درستی انتخاب نکنید که با دکوراسیون منزل شما همخوانی نداشته باشد، محیط خانه خود را دلگیر خواهید کرد. در مقابل اگر رنگ درستی انتخاب نمایید فضای منزل کوچک شما چشمگیر خواهد شد. انتخاب رنگ درست همچنین باعث ایجاد نور مناسب در محیط خانه خواهد شد. یا ما در سایت هشتیا همراه باشید تا در این مقاله به شما کمک کنیم بهترین رنگ متناسب با فضای خانه خود انتخاب نمایید.

علت اهمیت رنگ دیوار منازل کوچک

خوب است بدانید که رنگ دیوارهای یک منزل، خصوصا خانه های کوچک، اهمیت زیادی در بهتر شدن فضا، راحتی، دید بصری و پشمگیر بودن دارد. بنابراین رنگ یک فاکتور با اهمیت در دکوراسیون درونی خانه می باشد و اصولا انتخاب آن در محیط های کوچک اهمیت زیادی دارد. در ادامه علت اهمیت رنگ دیوار خانه‌های کوچک را بیان خواهیم کرد.

  • خلق احساس در فضا: انتخاب رنگ مناسب می‌تواند تأثیر زیادی در ایجاد حس شما به آن فضا دارد. رنگ‌های روشن که انعکاس خوبی از نور ایجاد می‌کنند، فضای اتاق و خانه را بزرگ تر نشان می‌دهند. در حالی که انتخاب رنگ تیره برای خانه های کوچک ضمن محدود سازی انعکاس نور، موجب دلگیر شدن و کوچک‌تر به نظر رسیدن فضا می‌شوند.
  • اثر روحی روانی: رنگ‌ها بر روحیه و روان افراد تاثیر می گذارند. رنگ‌های روشن و شاد قادر می باشند تا احساس عالی را در افراد ایجاد کرده و اتاق را مکانی دلنواز برای شما کند. در مقابل رنگ‌های خیلی پر رنگ و تند، باعث ایجاد احساساتی نظیر هیجان، اضطراب، شادی و نشاط و تحرک می شوند. بنابراین در منازل کوچک سعی کنید تا رنگ‌های ملایم ب کار ببرید. زیرا محیط خانه می بایست مکانی برای آرامش روان افراد به مدت طولانی باشد.
  • مشخص کردن حدود: استفاده از رنگ ها همچون مرزهای گوناگون در اتاق می‌تواند قسمت های متفاوتی در اتاق ایجاد کند. برای نمونه با به کار بردن رنگ مختلف برای دیوارها و سقف، قادر می باشید تا ارتفاع اتاق را بیشتر کنید یا با به کارگیری رنگ تیره در بعضی از دیوارها، نمای خوبی به وجود بیاورید تا اتاق اندکی بزرگ‌تر به نظر بیاید. شما برای انتخاب این رنگ ها می بایست از مشاوره متخصص کمک بگیرید.
  • ایجاد دکوراسیون درونی: همانگونه که گفتیم با انتخاب رنگ دیوار می توانید یک دکوراسیون بسیار جذابی را ایجاد نمایید. شما جهت رسیدن به محیطی چشمگیر احتیاج به یک هارمونی درست دارید. جهت درست کردن این هارمونی باید رنگ دیوارها، سبک دکوراسیون و جزییات آن را با مبلمان و اکسسوری‌ها خود هماهمگ نمایید. بنابراین رنگ‌های انتخابی شما می بایست با هم تناسب داشته تا هارمونی جذابی در دکوراسیون منزل شما به وجود بیاید. برای رسیدن به این محیط چشمگیر این پارامترها را رعایت نمایید.
  • زیاد کردن نور محیط: رنگ دیوارها قابلیت بازتاب یا جذب نور را دارند. همانگونه که می دانید رنگ‌های روشن تر نور را بازتاب کرده و نور محیط را افزایش می دهند. این نکته در منازل کوچک بسیار اهمیت دارد. شما با این کار وسعت دید را افزایش داده و مانع از دلگیر شدن محیط خواهید شد.
  • قایم کردن نقاط ضعف: به کار بردن رنگ مناسب به شما کمک می کند تا نقاط ضعف معماری یا طراحی فضا، نظیر دیوارهای کوتاه یا ناهموار را بپوشانید تا نقاط قوت بیشتر به چشم بیایند.

به طور کلی انتخاب مناسب ترین رنگ برای دیوار منازل کوچک، نیازمند رعایت فاکتورهایی که بیان کردیم می باشد. باید همه چیز در منزل شما متناسب با هم انتخاب شود تا محیطی با آرامش و دلنواز ایجاد شود.

ایده های انتخاب مناسب ترین رنگ دیوار برای منازل کوچک

شما می بایست با کمک ایده های متفاوت، مناسب ترین رنگ برای دیوارهای منزل خود را انتخاب نمایید. با این کار منازل کوچک چشمگیر تر شده و تناسب و هارمونی زیبایی در محیط ایجاد خواهد شد.

  1. انتخاب رنگ‌های خاص

اگر بتوانید رنگ خاصی متناسب با محیط به جای رنگ سفید انتخاب نمایید، منزل کوچک شما بزرگ تر به نظر خواهد آمد. این رنگ‌ها بر اساس پالت رنگی مجاز برای منازل کوچک انتخاب شده و موجب دلنواز شدن محیط خواهند شد.

  1. به کار بردن رنگ‌های روشن یا سرد

به کار بردن رنگ‌های روشن یا سرد برای دیوارها عملی منحصر به فرد می باشد. این رنگ‌ها موجب ایجاد حس وسعت در محیط خواهند شد. اگر به دنبال فضایی جذاب و خاص می باشید انتخاب این گونه رنگ ها بسیار مناسب می باشد. اگر این رنگ ها را بشناسید و بهترین رنگ بر اساس دکوراسیون خود را برگزینید، می توانید در جذاب تر کردن محیط خود قدم بردارید.

  1. به کار نبردن رنگ های تیره

به کار بردن رنگ‌های تیره موجب تاریکی و کوچک تر شدن منزل خواهد شد. سعی کنید رنگ روشن به کار ببرید. این رنگ های روشن موجب روشن تر شدن، آرام تر شدن و دلنواز تر شدن منزل شما خواهند شد.

  1. دقت کردن به کاربرد فضا

از جمله مهم تریم عوامل در انتخاب رنگ دیوار منازل کوچک، دقت کردن به کاربرد فضا می باشد. با در نظر گرفتن کاربرد فضا، رنگ درستی را برگزینید. به عنوان مثال رنگ‌های زنده و شاد برای آشپزخانه مناسب می باشند و رنگ های ملایم‌تر برای مکان هایی همانند اتاق خواب انتخاب درستی هستند. با این کار دکوراسیون بهتر دیده شده و جذابیت بصری نیز ایجاد خواهد شد.

  1. به کار بردن رنگ های درخشنده

از جمله ایده هایی که برای افزایش دید بصری در محیط کوچک پیشنهاد می شود، به کار بردن رنگ های درخشنده در محیط می باشد. بنابراین فضا نورانی تر خواهد شد. اگر این رنگ‌ها را در کنار اکسسوری‌ها و پارچه‌هایی نظیر ساتن با پوششی نیمه براق استفاده نمایید، محیط منزل شما بسیار جذاب خواهد شد.

  1. عدم تفکیک دیوار با رنگ

شما در خانه های کوچک قادر به تفکیک و جدا کردن فضا با استفاده از رنگ ها نمی باشید. با این کار دید بصری را کاهش یافته و محیط کوچک تر از آن چه هست دیده خواهد شد. بنابراین برای فضاهای کوچک از رنگ های یکپارچه اسافاده نمایید.

  1. انجام نورپردازی

شما همچنین با نورپردازی درست در منزل کوچک خود می توانید محیط آن را بزرگ تر نمایید. به علاوه زیبایی بصری و چشمگیری محیط با ایده نورپردازی امکان پذیر خواهد شد.

فهرستی از رنگ های مناسب منازل کوچک

با وجود تمام ایده های بیان شده در این زمینه چنانچه قادر باشید تا رنگ مناسبی برای منزل خود انتخاب نمایید، می توانید به جذاب تر شدن فضا کمک شایانی کنید. در ادامه فهرستی از بهترین رنگ های مناسب منازل کوچک آورده شده که می تواند شما را در انتخاب درست راهنمایی نماید.

  • رنگ سفید: رنگ سفید از جمله رنگ‌های کاربدی در طراحی داخلی منازل کوچک می باشد. باین رنگ بهترین رنگ دیوار می باشد زیرا با قابلیت بازتاب نور و بزرگ تر نشان دادن محیط، دید بصری مناسبی ایجاد خواهد کرد.
  • رنگ کرم یا بژ: این گونه رنگ ها انتخاب خیلی خوبی برای دیوار خانه های کوچک به شمار می رود. رنگ کرم یا بژ باعث حس آرامش و امنیت خواهد شد. به علاوه موجب زیبایی بصری و چشمگیر تر شدن فضا نیز می شوند.
  • رنگ آبی روشن یا آبی آسمانی: آبی روشن یا آبی آسمانی هم از انتخاب های خوب برای رنگ دیوار خانه ای کوچک می باشند. این رنگ‌ها موجب بزرگ تر شدن فضا و احساس آرامش خواهند شد. با این رنگ گویی که در دل طبیعت می باشید.
  • رنگ سبز ملایم: این رنگ یا رنگ سبز آبی و سبز موزاییکی، برای اتاق خواب بسیار خوب می باشند. همچنین موجب جذاب تر شدن محیط، شادابی، آرامش و امنیت در محیط خواهند شد.
  • رنگ خاکستری: خوب است بدانید که استفاده از طیف روشن خاکستری انتخاب بسیار خوبی برای مکان های کوچک و جدید می باشد. این رنگ را با دکوراسیون داخلی ویژه ای ترکیب کرده و جذابیت محیط را دو چندان نمایید.
  • رنگ طلایی یا زرد آفتابی: به کار بردن رنگ طلایی یا زرد آفتابی با سلیقه بعضی از افراد متناسب می باشد. شما می بایست که این رنگ را با رنگ‌های خنثی یا سفید به کار ببرید. بنابرین سعی کنید این رنگ را به شکل یکپارچه به کار نبرید.
  • رنگ مشکی: به کار بردن رنگ های تیره نظیر مشکی، شاید به دید شما عجیب بیاید. ولی باید بگوییم با به کار بردن درست این رنگ قادر می باشید تا فضای منزل خود را جذاب تر نمایید. ترکیب رنگ مشکی با رنگ های روشن انتخاب درستی می باشد.

سخن پایانی

اصولا در مکان های کوچک انتخاب رنگ مناسب دیوار بر اساس دکوراسیون داخلی، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اگر رنگ درستی انتخاب نمایید فضای منزل کوچک شما چشمگیر خواهد شد. انتخاب رنگ درست همچنین باعث ایجاد نور مناسب در محیط خانه خواهد شد. شما می بایست با کمک ایده های متفاوت، مناسب ترین رنگ برای دیوارهای منزل خود را انتخاب نمایید. با این کار منازل کوچک چشمگیر تر شده و تناسب و هارمونی زیبایی در محیط ایجاد خواهد شد. امیدواریم این مقاله به شما در این زمینه کمک کرده باشد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه