گونه های مختلف سایبان متحرک پارکینگ

گونه های مختلف سایبان متحرک پارکینگ

باید بدانید که سایبان متحرک پارکینگ سیستمی مکانیکی می باشد که جهت مدیریت و کنترل ترافیک و محیط پارکینگ به کار برده می‌شود. در این مقاله از سایت هشتیا قرار است تا گونه های مختلف سایبان متحرک را نام برده و درباره آن ها توضیح دهیم.

همانگونه که گفتیم سایبان متحرک پارکینگ سیستمی مکانیکی می باشد که جهت مدیریت و کنترل ترافیک و محیط پارکینگ به کار برده می‌شود. این سایبان‌ها اصولا در ورودی و خروجی‌های پارکینگ قرار می گیرند و توسط موتورها یا سیستم‌های هیدرولیک به صورت اتوماتیک حرکت می‌کنند. چنانچه می خواهید این سایبان را داشته باشید، ادامه مطلب را بخوانید تا گونه های مختلف سایبان متحرک را نام برده و درباره آن ها توضیح دهیم.

سایبان متحرک پارکینگ

به کار بردن سایبان متحرک در پارکینگ‌ها به مدیران و اعضای ساختمان کمک می کند تا به صورت بهتر و سودمندتری محیط پارکینگ را سازماندهی کنند.

اصولا سایبان متحرک معمولاً با کمک سیستم‌های خودکار تنظیم می‌شوند که قادر می باشند به صورت اتوماتیک توسط سنسورها یا سیستم‌های ردیابی اتومبیل ها فعال شوند. این فناوری موجب استفاده بهتر و سازماندهی هوشمند محیط پارکینگ خواهد شد.

گونه های مختلف سایبان متحرک پارکینگ

سایبان‌های متحرک پارکینگ با توجه به خصوصیات و کاربردهایشان گونه های متفاوتی دارند. در ادامه برخی از آن ها را نام برده و درباره آن ها توضیح مختصری ارائه می دهیم.

  • سایبان‌ متحرک هیدرولیک

این گونه از سایبان‌ها به وسیله سیستم‌های هیدرولیک حرکت می‌کنند و اصولا سرعت حرکت زیاد و دقت بسیاری دارند. مصرف انرژی در این سیستم زیاد می باشد. در ورودی‌های مکان های صنعتی و تجاری، این سایبان‌ها به جهت محدود کردن دسترسی به جاهای ویژه ای به کار برده می شوند.

  • سایبان‌ متحرک الکتریکی

این گونه از سایبان‌ها به کمک موتورهای الکتریکی حرکت می‌کنند و به عبارتی سقف برقی می باشند. آن‌ها اصولا احتیاج خیلی کمی به نگهداری و تعمیرات دارند و شاید مصرف انرژی پایین تری در مقایسه با سایبان‌های هیدرولیک داشته باشند. بعضی از سایبان‌های الکتریکی بر اسا نوع خود، قادر می باشند تا در شرایط گوناگون آب و هوایی نظیر باران یا برف هم به فعالیت بپردازند.

  • سایبان‌ متحرک مغناطیسی برای پارکینگ

این گونه از سایبان‌ها به وسیله نیروی مغناطیسی حرکت می‌کنند. چنانچه برای پارکینگ خود سقفی با هزینه‌ کم و نگهداری راحتی می خواهید، باید سایبان های مغناطیسی را برگزینید، چراکه اصولا به خاطر نداشتن قطعه های مکانیکی جهت حرکت، راحت تر می توان از آن ها نگهداری کرد.

  • سایبان‌ متحرک اتوماتیک

این گونه از سایبان‌ها به وسیله سیستم‌های اتوماتیک و هوش مصنوعی حرکت می‌کنند و بسیار معروف می باشند چراکه طرفداران و خریداران زیادی دارند. سایبان‌های اتوماتیک از سنسورها، دوربین‌ها یا سیستم‌های ردیابی جهت شناسایی اتومبیل ها و سازماندهی محیط پارکینگ استفاده می کنند.

  • سایبان‌ متحرک نصب موقت

گونه های از سایبان‌ها به شکل موقت و تاشو یا foldable ساخته شده‌اند که به آسانی قابل برداشتن و یا نصب می باشند. این سایبان ها لوازمی ایمنی و محدودکننده حرکت می باشند که به شکل کوتاه مدت در محیط های گوناگون نصب می‌شوند. این سایبان‌ها اصولا دارای جنس‌ها متفاوتی بوده و از مواد مقاومی ساخته می‌شوند که به راحتی قابل نصب و برداشته شدن می باشند.

سایبان‌های نصب موقت جهت محدود کردن و راهنمایی حرکت اتومبیل ها در محیط های ویژه ای نظیر پارکینگ‌ها، نواحی ساخت و ساز یا جشنواره‌ها به کار برده می شوند. گاهی اوقات سایبان‌های نصب موقت همچون مرزهایی جهت پیشگیری از ورود به مناطق ممنوع به کار برده می شوند.

در محیط هایی که به علت مراسم و یا کارهای ویژه احتیاج به مدیریت ترافیک و هدایت اتومبیل ها می باشد، سایبان‌های نصب موقت قادر می باشند همچون وسیله ای مفید به کار برده شوند.

سقف برقی پارکینگ

سقف برقی پارکینگ مدلی از سیستم مکانیزه پارکینگ می باشد که جهت استفاده بهتر از محیط پارکینگ و زیاد شدن ظرفیت آن به کار برده می شود. این سیستم اتوماتیک، به شکل عمودی یا افقی، اتومبیل ها را به سطوح متفاوت پارکینگ هدایت می نماید تا محیط بیشتری برای پارکینگ ایجاد شود.

سقف برقی با حرکت اتوماتیک میان سطوح قابلیت زیاد شدن ظرفیت پارکینگ را فراهم می‌کند. این خصوصیت برای محیط های افقی و عمودی می باشد و باعث می شود تا از محیط پارکینگ استفاده بهتری شود. به علاوه سیستم‌های سقف برقی پارکینگ اصولا دارای سرعت زیادی می باشند که این سرعت زیاد موجب بالا رفتن سرعت پارکینگ و خروج اتومبیل ها می شود.

سقف‌های برقی از سیستم‌های اتوماتیک و تنظیم خودکار جهت پیشگیری از برخورد و سازماندهی بهتر حرکت اتومبیل ها استفاده می‌کنند. با بالا رفتن ظرفیت پارکینگ، مدتی که رانندگان به دنبال جای پارک می گردند، خیلی کم می شود. بعضی از این سیستم‌ها دارای سنسورها و فناوری های هوشمند جهت شناسایی و سازماندهی بهتر محیط پارکینگ می باشند.

بعضی از سیستم‌های سقف برقی پارکینگ دارای رابط کاربری آسان و یا کنترل از راه دور می باشند تا راحت تر توسط رانندگان استفاده شوند. این سیستم‌ها به منظور استفاده بهتر از محیط پارکینگ به ویژه در شهرها و نواحی که محیط محدود می باشد، مورد استفاده قرار می گیرند. هر مدل از این سایبان متحرک با در نظر گرفتن فضا و احتیاجات مختص به پارکینگ، انتخاب می‌شوند.

کلام آخر

سقف برقی پارکینگ گونه ای از سقف های متحرک می باشد که جهت استفاده بهتر از محیط پارکینگ و بالا بردن ظرفیت آن به کار برده می شود. این سیستم‌ها با حرکت اتوماتیک اتومبیل ها به سطوح گوناگون پارکینگ، ظرفیت محیط پارکینگ را زیاد می کنند.

این سقف ها دارای خصوصیاتی از جمله توانایی ذخیره مکان، سرعت و بازدهی زیاد، به کار بردن سیستم‌های اتوماتیک، کم کردن مدت پیدا کردن پارکینگ، به کار بردن سنسورها و سیستم‌های هوشمند و آسان بودن استفاده برای رانندگان می باشند. این سیستم‌ها راه حلی هوشمندانه جهت سازماندهی بهتر محیط پارکینگ در شهرها و نواحی که در مورد فضا با محدودیت روبرو هستند، هستند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه