همه چیز درباره گونه های مختلف آچار فرانسه و موارد استفاده از آن ها

همه چیز درباره گونه های مختلف آچار فرانسه و موارد استفاده از آن ها

همانگونه که می دانید آچار فرانسه از جمله معروف ترین و کاربردی ترین ابزارآلات در دنیا شناخته می شود. گونه های مختلف آچار فرانسه می توانند تا پیچ ‌ها و مهره‌ های چهار و شش ضلعی را در موارد مختلف باز نمایند. در صورتی که می خواهید تا آچار فرانسه خریداری کنید باید گونه ها و اندازه های متفاوت آن را بشناسید. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا درباره گونه های مختلف آچار فرانسه و اندازه ها و کاربرد آن ها با شما صحبت کنیم.

گونه های مختلف آچار فرانسه

آچار فرانسه دارای گونه های متفاوتی می باد که هر کدام خصوصیات و کاربرد مختص به خود را دارند. در ادامه درباره هر یک از آن ها و موارد استفاده از آن ها صحبت خواهیم کرد.

  • آچار فرانسه مدل صنعتی

باید بدانید که این آچار فرانسه نظیر آچار‌های لبه باریک طراحی ارگونومیک دارد که به کار بردن آن آسان می باشد. مواد بدنه آن دارای کروم و وانادیوم می باشد و مقاومت بسیاری دارد. گونه های مختلف آچار فرانسه صنعتی اصولا در تایوان تولید شده و به کشور‌های گوناگون دنیا صادر می‌شوند تا استحکام زیادی در مقابل فشار و ضربه داشته باشند. طراحی ارگونومیک این آچار‌ها موجب شده تا به کار بردن آن‌ها برای کاربران خیلی آسان باشد.

  • آچار فرانسه مدل جغجغه‌ای

این ابزار بسیار شبیه به آچار‌های فرانسه عادی می باشد و تنها فرق آن وجود یک چرخ جغجغه‌ای در قسمت فک آن می باشد.

به کار بردن آچار جغجغه‌ای باعث زیاد شدن سرعت در حین فعالیت ها خواهد شد و قادر می باشید تا با سرعت بیشتری، کارهای خود را به اتمام برسانید. این مدل آچار گونه های متفاوتی نظیر آچار فرانسه تاشو خیلی منعطف دارد که قادر می باشید تا آن را در محیط کوچک به کار ببرید.

جهت به کار بردن آچار جغجغه‌ای فرانسه، می بایست تا دهانه آن را روی پیچ یا مهره بگذارید و پیچ حلزونی را با در نظر گرفتن سایز پیچ یا مهره تنظیم نمایید. این حلقه حلزونی نباید به شدن سفت شود و می بایست اندکی جا جهت تکان خوردن داشته باشد. در ته فک آچار یک فلش قرار دارد که قادر می باشید تا آن را جهت لگراژ یا هرزگرد از سردهنه فک آچار به کار ببرید.

  • آچار فرانسه مدل مدرج

آچار مدرج از جمله دیگر گونه های آچار فرانسه می باشد که در لبه ‌های خود دارای یک خط کش است و میان فک باز و متحرک آن وجود دارد. این خصوصیت قابلیت تنظیم بخش دهانه را به مقدار کافی برای پیچ ایجاد می‌کند و در محاسبه اندازه های با دقت تر می باشد. اگر این خصوصیت نباشد محاسبه اندازه های پیچ و مهره‌ها به شکل نسبی صورت می گیرد و احتمالا سرعت انجام کار کم تر خواهد شد.

این آچار‌ها سایزهای گوناگونی دارند و اصولا اندازه دهانه ۱۰ آن‌ها جهت به کار بردندذ خانه ها انتخاب می‌شود. یک مدل مخصوص از این آچار‌ها اسمآچار روکش دار مدرج را دارد که یک روکش عایق در بخش دسته می باشد تا ایمنی کاربر را بیشتر نماید.

  • آچار فرانسه مدل لبه باریک

از جمله دیگر مدل های آچار فرانسه، آچار فرانسه لبه باریک می باشد. آچار فرانسه لبه باریک از جمله آچار‌های ارگونومیک می باشد که کم ترین فشار را به دست کاربر وارد خواهد کرد. شما به راحتی با آن می توانید تا پیچ و مهره‌های گوناگون را باز و بسته نمایید.

در این آچار‌ها می توان تا دسته را عوض کرد و جهت تولید بدنه آن‌ها آلیاژ کروم و وانادیوم به کار می رود. در نتیجه این آچار فرانسه‌ از نوع ضد زنگ و ضد ضربه می باشد.

کشور اصلی ساخت این آچار اسپانیا می باشد. با این وجود ساخت ان در تمام دنیا متداول می باشد. لبه این آچار‌ها به اندازه ۶۸ درصد باریک تر از آچار‌های معمولی می باشد که موجب می‌شود دسترسی به پیچ و مهره را حت تر شود. آچار‌های لبه باریک اصولا در محیط هایی با محدودیت مکان به کار برده می شوند.

  • آچار فرانسه مدل دسته کوتاه

این آچار دارای دسته کوتاهی در مقایسه با دیگر آچارها می باشد. دهانه آن را می توانید همچون آچار‌های لبه باریک تنظیم نمایید؛ ولی فک عمیق آن به اندازه ۳۰ درصد بلندتر از مدل های دیگر آچار فرانسه می باشد. همچنین آچار فرانسه دسته کوتاه در محیط های کوچک نظیر زیر سینک، جهت باز و بسته کردن مهره‌ها به کار برده می شود.

  • آچار فرانسه مدل فشار قوی

این نوع آچار فرانسه به شکا مجزا تولید می‌شود و وزن خیلی کمی دارد. به علت آبکاری مناسب در روند ساخت ان، استحکام این آچار در مقابل خورده شدن خیلی زیاد می باشد. این آچار‌ها لبه‌های مدرج دارند و جهت تولید آن‌ها آلیاژ کروم و وانادیوم به کار می‌رود.

  • آچار فرانسه مدل عایق برق

از جمله دیگر مدل های آچار فرانسه‌ها، آچار فرانسه عایق برق می باشد. آچار فرانسه عایق برق از جمله پرفروش‌ترین ابزار‌های باز و بسته ‌کردن پیچ و مهره‌ های چهار یا شش گوش می باشد. این آچار‌ها از وارد شدن جریان برق به بدن جلوگیری کرده و ایمنی آن ها زیاد می باشد. دسته آن ‌ها دارای مواد عایق می باشد و با یک روکش سه‌لایه ایمنی تقویت شده است تا مانع از ریسک ورود جریان برق تا ۱۰۰۰ ولت شود . کسانی که شغلشان در رابطه با برق می باشد باید از این آچار ها استفاده کنند.

  • آچار فرانسه مدل شلاقی

آچار فرانسه شلاقی دارای ابعاد ۶، ۸، ۱۰ و ۱۲ اینچ می باشد. کارکرد آچار شلاقی مشابه آچار لوله‌گیر می باشد در نتیجه افرادی که شغلشان لوله کشی می باشد این آچار‌ها را به کار می گیرند. این آچار‌های شلاقی قابلیت اندازه‌گیری کار‌ها را بر اساس اینچ یا سانتی‌متر ایجاد می‌کنند و همچون آچار چندکاره جهت انجام فعالیت های گوناگون به کار می روند.

  • آچار فرانسه مدل قفلی

زمانی که آچار فرانسه برای زمان زیادی به کار رود، ممکن است خراب شود در نتیجه رزوه‌های آچار اندکی شل خواهند شد و باز می شوند. به کار بردن آچار فرانسه قفلی جهت پیشگیری از خراب شدن رزوه‌ها بسیار خوب می باشد.

بعد از تمام شدن کار با آچار فرانسه قفلی و کنترل دهانه آن قادر می باشید تا آچار را قفل کرده و از باز شدن رزوه‌ها جلوگیری کنید. از جمله خوبی های آچار فرانسه قفلی تغییر نکردن سایز دهانه آن می باشد.

مدل های مختلف سایز آچار فرانسه

گونه های مختلف آچار فرانسه طبق اندازه دهانه و دستگیره متفاوت می باشند.. ابعاد گوناگون آچار فرانسه‌ها دارای سایزهای ۲، ۴، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲، ۱۵ و ۱۸ می باشند و دهانه آن‌ها به سایزهای ۱۳، ۱۹، ۲۷، ۳۰، ۳۳، ۴۳، ۵۴ و ۶۲ میلی‌متر باز خواهند شد.

خرید آچار فرانسه

اکنون با مدل های گوناگون آچار فرانسه و موارد استفاده از ان ها آشنا شدید، باید به دنبال فروشگاه معتبری جهت خرید آن ها باشید. شما می بایست تا از فروشگاه های با اعتبار و دارای کالاهای مرغوب خریداری نمایید. بنابراین به خوبی سرچ کرده تا بهترین فروشگاه را در این زمینه برگزینید.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه