همه چیز درباره گونه های مختلف منگنه کوب و موارد ایمنی در مورد آن ها

همه چیز درباره گونه های مختلف منگنه کوب و موارد ایمنی در مورد آن ها

خوب است بدانید که منگنه کوب از جمله ابزارآلات با اهمیت و ضروری در صنایع گوناگون نظیر نجاری، مبلمان سازی، کابینت سازی، دکوراسیون و غیره می باشد. شما با کمک این ابزار کاربردی قادر می باشید تا به آسانی وسیله های چوبی خانه خود را بازسازی نمایید. برای نمونه قادر می باشید تا قسمت کنده شده از روکوب مبل خود را منگنه نمایید. همچنین می توانید برای کارهایی نظیر تولید قاب عکس، اتصال کف پوش، بازسازی درب های چوبی و کلا جهت طراحی دکوراسیون منگنه کوب را به کار بگیرید.

گونه های مختلف منگنه کوب

انواع مختلف منگنه کوب ها به شرح زیر می باشند:

  1. منگنه کوب دستی
  2. منگنه کوب بادی
  3. منگنه کوب شارژی
  4. منگنه کوب برقی

منگنه کوب بادی

از جمله معروف ترین نوع منگنه کوب ها، منگنه کوب بادی می باشد. منگنه کوب بادی انرژی لازم خود را به وسیله هوای فشرده شده که از پمپ باد می گیرد، فراهم می‌کند. هوای فشرده توسط شلنگ، به منگنه کوب وارد شده و قدرت مورد نیاز را تامین خواهد کرد. منگنه کوب بادی در مقایسه با منگنه کوب برقی و دستی نیروی بیشتری تولید می کند و بنابراین مورد استفاده بسیاری از نجاران، مبلمان سازان، نصابان کف پوش و برق کارها می باشد. قدرت این ابزار به حدی زیاد است که قادر می باشد تا یک سوزن 10 میلی متری را در کمتر از یک ثانیه به چوب بچسباند. به طور کلی باید بگوییم برای تولید وسایلی که چسب خور نمی باشند و احتیاج به اتصال محکمی دارند، منگنه کوب ها بادی بسیار مناسب می باشد.

فواید منگنه کوب بادی

  • دارای نیرو و اثربخشی بسیاری است.
  • هزینه تعمیر و نگهداری در آن اندک و ماندگاری زیادی دارد.
  • امکان چفت شدن با گونه های مختلف سوزن منگنه‌ها در ابعاد گوناگون را دارد.
  • خشابی برای آسانی بیشتر کار و زیاد شدن سرعت کارکرد دارد.

بدی های منگنه کوب بادی

  • به خاطر داشتن کمپرسور هوا جابه جایی آن ها سخت می باشد.
  • کار کردن با تجهیزات بادی نیازمند نکات ایمنی زیادتری می باشد.

منگنه کوب دستی

باید بدانید که منگنه کوب دستی از ساده ترین انواع منگنخ کوب ها می باشد. این ابزار برای کار کردن نیاز به نیرو دست انسان دارد. چگونگی پر کردن و کار کردن با آن خیلی آسان می باشد و فقط با لمس اهرم قادر می باشید تا به آسانی با آن کار کنید. این ابزار جهت انجام کارهای آسانی نظیر پرس کاری، روکش کابینت، بسته بندی و منگنه کتاب کاربرد دارد. منگنه کوب دستی برای کارهای صنعتی و سنگین کاربرد ندارد و اکثرا جهت استفاده در منازل به کار برده می شود.

فواید منگنه کوب دستی

  • کر کردن با آن بسیار راحت است.
  • قیمت پایینی دارد.

بدی های منگنه کوب دستی

  • دارای دقت میانه ای می باشند.
  • جهت اموری که سرعت نیاز است، کاربرد ندارند.
  • به علت استفاده از نیروی دست باعث خستگی شخص می شود.

منگنه کوب برقی یا شارژی

باید بدانید که منگنه کوب برقی به وسیله برق و منگنه کوب شارژی با کمک باتری مورد استفاده قرار می گیرند. کارکرد آن ها بسیار شبیه به منگنه کوب دستی می باشد و فرق آن ها در منبع انرژی موجود در آن ها می باشد. شما برای کار با این منگنه کوب به نیروی بدنی احتیاج ندارید و بنابراین خستگی برایتان ندارد. از خوبی‌های منگنه کوب برقی جهت استفاده در کارهای سرعتی می‌باشد.

از بدی های منگنه کوب برقی این است که باید همیشه به برق وصل باشد تا کار کند. بنابراین اگر جایی برق وجود نداشته باشد به هیچ دردی نمی خورد.

با ما همرا باشید تا در ادامه این مقاله از سایت هشتیا در مورد موارد ایمنی کار با این ابزار برایتان توضیح دهیم.

موارد ایمنی در زمان کار با منگنه کوب بادی

باید بدانید که در هنگام کار کردن با این ابزار می بایست تا نکاتی را رعایت کنید. اولین مورد در زمان کار با این ابزار استفاده از عینک ایمنی می باشد چراکه این دستگاه به خاطر نداشتن ماشه کنترل گر و محافظ، با کمترین لمس دست با ماشه ممکن است سوزن منگنه سریعا پرتاب شده و خیلی خطر دارد. چنانچه در زمان کار، افرادی نزدیک شما هستند می بایست عینک ایمنی بزنند تا خدایی نکرده صدمه ای نبینند.

به علاوه این دستگاه در زمان کار صدای بدی از خود تولید میکند که برای گوش ها ضرر دارد بنابراین سعی کنید در زمان کار از یک گوشی صداگیر استفاده نمایید.

برترین مدل های منگنه کوب بادی

برترین مدل های منگنه کوب بادی از برنهایی نظیر اس تی ای ، لیکوتا، شیلدر، آنکور، اکتیو، توسن، جیت، رونیکس، کرون و هیوندا می باشند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه