اقدامات و نکات لازم جهت سفر و مهاجرت به قبرس شمالی

اقدامات و نکات لازم جهت سفر و مهاجرت به قبرس شمالی

در حال حاضر ممکن است شما هم در مورد شرایط بسیار خوب قبرس شمالی جهت سرمایه گذاری و خریدن خانه چیزهایی به گوشتان رسیده باشد. در قبرس شمالی با خرید خانه می توانید اقامت بگیرید بتابراین خیلی ها تصمیم گرفته اند تا بدین شکل در کشورهای گوناگون سرمایه گذاری کنند. اگر قصد انجام این کار را دارید می بایست تا تحقیقات خود را در این باره انجام دهید. با ما همراه باشید تا در این مقاله از سایت هشتیا در مورد سفر و مهاجرت به قبرس شمالی برایتان مطالبی را شرح دهیم.

همه چیز درباره موقعیت جغرافیایی قبرس شمالی

خوب است بدانید که کشور قبرس شمالی قسمت ترک نشین این کشور محسوب می شود و در سال ۱۹۸۳ به شکل مستقل باعث ایجاد کشور جمهوری ترک قبرس شمالی شد. این کشور دارای آب‌های دریای مدیترانه می باشد و نه تنها کشور زیبایی است بلکه آب‌و‌هوای مدیترانه‌ای خیلی خوبی نیز دارد. علت سفر گردشگران بسیاری به این شکور همین موضوع می باشد.

باید بدانید که قبرس شمالی از طرف شمال با ترکیه، از طرف جنوب با کشور مصر، از طرف شرق با سوریه و از سمت غرب با کشور یونان همسایه می باشد. پایتخت این کشور، شهر نیکوزیا بوده و دارای جمعیتی بالغ بر ۸۰۰۰۰ نفر می باشد. به علاوه این کشور توسط یک نوار سبز رنگ از قسمت جنوبی جدا می باشد.

همچنین این کشور علاوه‌بر آب‌و‌هوای بسیار خوب خود، در سال‌های گذشته بالای ده‌ها دانشگاه و مرکز علمی در رشته‌های گوناگون، تاسیس کرده است و از این طریق به یکی از قطب‌های تحصیلی مبدل شده است. خوب است بدانید که خیلی از دانشجویان ایرانی، این کشور را جهت ادامه تحصیل خود انتخاب می کنند.

علاوه بر تمام این موارد این کشور با رشد اقتصادی خوب خود به دلیل پذیرش دانشجو و امکانات گردگشری بسیار رشد کرده و جهت سرمایه گذاری، مخصوصا خرید ملک بسیار ایده آل می باشد.

نکاتی درباره کشور قبرس شمالی

چنانچه می خواهید به این کشور مسافرت و یا مهاجرت کنید، چند روز در آن جا بمانید و یا خانه ای خریداری کنید، می بایست تا خصوصیات جالب توجه این کشور را بدانید. با ما همراه باشید تا این خصوصیات را در ادامه برایتان توضیح دهیم.

  • تسلط به زبان انگلیسی در قبرس شمالی

همانگونه که پیش تر بیان کردیم در کشور قبرس شمالی قسمت ترک‌نشین آن از قسمت جنوبی آن جدا شده ‌است، در نتیجه مردم این کشور ترک زبان می باشند. ولی خوب است بدانید که آن ها تسلط خیلی خوبی به زبان انگلیسی دارند، بنابراین اگر ترکی بلد نیستید می توانید به راحتی و با خیال آسوده سفر کرده و یا در آن جا سرمایه گذاری کنید.

  • منع عکاسی و فیلم‌برداری از بعضی مناطق

احتمالا این مورد به گوشتان رسیده که در برخی کشورها، توریست ها اجازه ندارند از بعضی جاها عکاسی و فیلمبرداری کنند. این موضوع از جمله موارد امنیتی این کشور و شاید گاهی اوقات در بعضی مناطق این کشور گروهی از سربازان را ببینید که گشت می زنند. پس حتما دقت کنید وقتی که به منطقه ای می روید، تابلوی قرمزی که در آن ممنوعیت به کار بردن دوربین گوشی و دوربین عکاسی باشد، می بینید یا نه. اگر بخواهیم یکی از این منطقه ها را معرفی کنیم باید شهرک ارواح موسوم به واروشا را نام بیریم. این منطقه پیش از این توریستی بوده اما بعد از حملۀ ارتش یونان، متروکه شده و دولت مانع بازدید عموم از آن شده است.

  • امنیت بسیار در کشور قبرس شمالی

خوب است بدانید که این کشور در سال‌های گوناگون توسط کشورهای گوناگونی مورد حمله قرار گرفته و احتمالا فکر کنید که امنیت ندارد، ولی باید بگوییم که این کشور از جمله امن‌ترین کشورهای جهان محسوب می شود که هم امنیت مرزی دارد و هم جرم و جنایت در آن خیلی کم اتفاق می افتد.

  • مشاهده سگ و گربه‌های بسیار در قبرس شمالی

مردم این کشور حیوانات را بسیار دوست دارند، در نتیجه در همه جا بسیار دیده می شوند. خوب است بدانید که پیشینۀ زندگی گربه‌ها در جزیرۀ قبرس بالای ۹۰۰۰ سال می باشد.

  • لذت بردن از غذاهای گوناگون

باید بگوییم که غذاهای موجود در این کشور ترکیبی از غذاهای مدیترانه‌ای و آسیای شرقی می باشند و بسیار لذیذ هستند. مردم این کشور در کنار غذا، انواع آبمیوه یا لیموناد را مصرف می کنند. برای نمونه غذای Meze از جمله مشهورترین غذاهای این کشور می باشد که به شیوه های گوناگونی پخته می شود و پایۀ اصلی آن گوشت مرغ یا ماهی است.

چنانچه می خواهید به قبرس شمالی بروید و در آنجا ملک خریداری کنید، دانستن نکات زیر الزامی می باشد.

  • خرید خانه در این کشور می تواند به شکل اقساطی باشد.
  • جهت خرید خانه در قبرس شمالی فقط نیاز به گذرنامه خارجی می باشد.
  • اگر در این کشور خانه و یا آپارتمانی بخرید، می توانید در آن جا کار هم بکنید.
  • امکان اجاره خانه و آپارتمان شما هم وجود دارد تا از ان درامدزایی نمایید.
  • اگر در این کشور خانه ای بخرید، اقامت شما حتمی می باشد.
امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه