جاده های شگفت انگیز و دیدنی پاییزی در شمال کشور

جاده های شگفت انگیز و دیدنی پاییزی در شمال کشور

همانطور که می دانید جنگل ها و مسیر های پاییزی در همه حال برترین جاها جهت تفریح کردن و تصویربرداری می باشند. جاده های پر از رنگ های زرد و نارنجی پاییزی با هوای مه آلود که می توانید با راه رفتن در آن ها از صدای خش خش برگ ها لذت ببرید. در ادامه قصد داریم تا در این مقاله از سایت هشتیا درمورد جاده های شگفت انگیز پاییزی در شمال ایران صحبت کنیم.

جاده های شگفت انگیز و جذاب پاییزی در شمال

  • جاده پاییز در جنگل النگدره

خوب است بداند که جنگل النگدره از جمله شگفت انگیز ترین جنگل‌های هیرکانی در منطقه شمال ایران و در شهر گرگان می باشد. این جنگل زیبا در پاییز بسیار چشمگیر و زیبا بوده و با رنگ های پاییزی خود پشم هر تماشگری را به خود جلب می کند. چنانچه در فصل زیبا پاییز به شمال ایران سفر کردید سعی کنید این مکان چشمگیر را با درختان باران خورده و برگ های رنگارنگ از دست ندهید.

  • جاده دیلمان

جاده سیاهکل به دیلمان ازجمله مشهورترین جاده های زیبای کشورمان خصوصا در فصل پاییز می باشد. این جاده در بین نواحی کوهستانی و جنگلی وجود دارد. در فصل پاییز منطقه دیلمان منظره های بسیار زیبا و چشمگیری دارد که نباید از دست بدهید. باید بگوییم که دیلمان در فصل زمستان، بهار و تابستان نیز زیبا است ولی پاییز رنگارنگ این جاده در حقیقت بسیار شگفت انگیز می باشد.

  •  برگ ریزون پاییزی در سوادکوه

جاده سوادکوه یا فیروزکوه دارای مسیری از تهران به مازندران است که از تهران تا قائمشهر و بعد از آن در ساری تمام می شود. در فصل پاییز این جاده با چهره هزار رنگ خود ومنظره ای شگفت انگیز دل هر مسافری را خواهد برد. اگر به شمال می روید دیدن این جاده و عکس گرفتن در آن را از دست ندهید.

  • فصل پاییز در جاده های نمک آبرود

اگر قصد رفتن به نمک آبرود در فصل پاییز را دارید هنگامی که به جاده چالوس رسیدید مسیرتان را ادامه بدهید تا از مسیر پاییزی و رنگارنگ آن نهایت استفاده را ببرید. خوب است بدانید که نمک آبرود، یک ناحیه توریستی واقع در ۱۲ کیلومتری چالوس می باشد. نمک آبرود و جاده های منتهی به آن در پاییز شگفتی های خاص خود را به خصوص برای عکاسی دارند.

  • جنگل های هیرکانی تالش

خوب است بدانید که جنگل‌های هیرکانی در تالش یکی از خاص ترین و پر تراکم ترین جنگل های ایران به شمار می رود. این جنگل ها واقع در جنوب دریای خزر از ناحیه هیرکان آذربایجان آغاز شده و به گرگان منتهی می شود. فصل پاییز در این جنگل ها به خاطر گونه های گیاهی متنوع و رنگ های جذاب بسیار چشمگیر می باشد طوری که که این ناحیه همچون تابلو نقاشی رنگارنگی توصیف می شود.

  • پاییز در جنگل بارانی عباس آباد در پاییز

این جاده زیبا ۲۵ متر طول دارد و از ساحل دریای خزر شروع شده و و با سپری کردن جنگلی با درختان انبوه و شکیل به کلاردشت ختم می شود. این جاده نیم قرن قدمت دارد. همچنین جاده عباس آباد یکی از شگفت انگیز ترین منظره های مازندران را به شما نشان می دهد که با درختان شمشاد و توسکا پوشانده شده است. باید بگوییم که در فصل پاییز با وجود باران های پاییزی این جاده بسیار پشم نواز خواهد شد و تجربه سفر بسیار خوبی دارد.

  • مسیر جنگل مه آلود مازیچال در پاییز

جنگل مازیچال در حوالی شهر کلاردشت بوده و دارای با ارزش ترین گونه‌ی گیاهی این ناحیه یعنی نوعی بلوط به اسم محلی مازو و مختص به این جنگل می باشد. این جنگل به خاطر درختان بسیار بلوط منظره ی چشم نوازی را در پاییز به ارمغان می آورد. همچنین مسیر جنگلی مازیچال در این فصل بسیار شگفت انگیز می باشد چرا که شاهد هزاران رنگ را در این مسیر می باشید که می توانید بسیار از آن لذت ببرید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه

دیدگاه ها
  1. کوکا :
    7 ماه پیش

    چقدر زیباست آدم واقعا لذت میبره از طبیعت زیبا

  2. هستی :
    7 ماه پیش

    وای چ خوشگلهههه🥲🥲🥲

  3. مهدیه :
    7 ماه پیش

    ادم واقعا محو اینهمه زیبایی میشه
    عجیب به دل میشینه دیدن طبیعت حتی عکساش❤❤

  4. کیان :
    7 ماه پیش

    سلام
    من عاشق طبیعت هستم
    ممنون بابت معرفی جاهای زیبای ایران

    • 7 ماه پیش

      خواهش می کنم در هشتیا در تلاشیم بهترین و با کیفیت ترین مقالات را در اختیارتون قرار بدیم.

  5. امیرحسین :
    7 ماه پیش

    مازیچال بسیار بسیار زیباست.
    پیشنهاد می‌کنم حتمن برید و دیدن کنید

  6. امیرحسین :
    7 ماه پیش

    مازیچال بسیار بسیار جای دیدنی‌ای هست.
    حتمن دیدن کنید.