شرایط و موارد چگونگی بردن ویلچر به درون هواپیما

شرایط و موارد چگونگی بردن ویلچر به درون هواپیما

کسانی که معلولیت جسمی دارند می بایست از شرایط و خدمات مناسبی در همه اماکن عمومی نظیر افراد معمولی بهره ببرند. یکی از مواردی که برای این افراد باید مدنظر باشد چگونگی بردن ویلچر به درون هواپیما می باشد. در این مقاله از سایت هشتیا درباره این موضوع صحبت کرده ایم. پس با ما همراه باشید.

شرایط و موارد چگونگی استفاده از ویلچر در هواپیماها

از جمله کارهایی که افراد معلول باید در زمان پرواز رعایت کنند، رفتن به فرودگاه زودتر از افراد معمولی می باشد. به خصوص اگر قصد سفر در تعطیلات را دارند، این موضوع با اهمیت تر خواهد شد. چنانچه زودتر به فرودگاه بروید قادر می باشید تا کارهایی نظیر دادن چمدان‎ ها و موارد دیگر را به آسانی و در مدت کمتری انجام دهید.

در بعضی از شرکت ها اشخاص ویلچری زودتر از دیگر مسافران پذیرش می شوند ولی این مورد در بعضی دیگر از شرکت ها صورت نمی گیرد و اگر دیر بروید با شلوغی روبرو شده و مشکل برایتان ایجاد خواهد شد.

در صورتی که قصد دارید در هنگام سفر از ویلچر استفاده کنید بهتر است به فردی که مسئولیت شما را برعهده گرفته است اقداماتی را که می‎توانید انجام دهید و آنهایی را که نمی‎توانید انجام دهید را به وی بگویید و آن شخص را در جریان این گونه اقدامات خود قرار دهید. در صورتی که امکان ایستادن برای شما وجود داشته باشد به احتمال زیاد باید خودتان از دروازه امنیتی عبور کنید.

چنانچه قدرت ایستادن ندارید یک مامور مخصوص کار بررسی و کنترل وسایل شما را انجام خواهد داد. دقت کنید که در هنگام ورود به فرودگاه ویلچری شما همیشه چک و بازرسی خواهد شد. به این نکته نیز دقت داشته باشید که خیلی از شرکت‎های هواپیمایی نمی گذارند تا مسافران معلول ویلچر خود را در زمان پرواز خارج یا پرواز داخلی در کنار خود داشته باشند.

چنانچه تصمیم دارید از ویلچرتان استفاده کنید می بایست تا آن را بسته بندی کرده و در بخش بار تحویل دهید. از موارد دیگری که هنگام استفاده از ویلچر باید مدنظر داشته باشید این است که پس از تمام شدن پرواز خارجی کم هزینه یا پرواز داخلی انعامی را به مسئول ویلچر خود اهدا کنید.

هنگامی که با انجام پرواز داخلی و یا پرواز خارجی به مکان مورد نظرتان رسیدید می بایست تا بر روی صندلی خود بنشینید و صبر کنید تا مسافران دیگر هواپیما را ترک کنند. مسئول ویلچر در این زمان منتظر شما بوده و شما را برای انجام پرواز داخلی یا پرواز خارجی بعدی به محل مورد نظر می رساند. چنانچه در سالن ترانزیت بودید و فکر می کنید که باید از دستشویی استفاده کنید با مسوول خود در میان بگذارید تا شما را در این خصوص راهنمایی و کمک کند.

همچنین در فرودگاه مقصد شخصی منتظر شما می باشد تا از پرواز خارجی یا پرواز داخلی پیاده شده و پس از خروج شما از هواپیما شما را به طرف مکان تحویل چمدان ‎ها می برد و چنانچه قصد استفاده از دستشویی را داشته باشید، به شما در این خصوص کمک خواهد کرد. در نهایت نیز این شخص شما را به طرف تاکسی و یا هر وسیله دیگری که می خواهید، خواهد برد.

مجوز اسکورت افراد ویلچری در فرودگاه

هنگامی که شما با همراه خود به فرودگاه ‎وارد شوید او می‎تواند برای شما تقاضای مجوز اسکورت بگیرد. گرفتن این مجوز یعنی اینکه او قادر است تا شما را تا هواپیما همراهی کند و پس از نشاندن شما در صندلی هواپیما از فرودگاه بیرون برود. دقت کنید که این قانون فقط در بعضی از شرکت‎های هواپیمایی قابل انجام خواهد بود و برخی دیگر مجوز این کار را نمی دهند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه