مقصدهای مناسب جهت تحصیل پزشکی در سال جدید بدون درنظر گرفتن سن

مقصدهای مناسب جهت تحصیل پزشکی در سال جدید بدون درنظر گرفتن سن

خوب است بدانید که از جمله شرط های مهاجرت تحصیلی به کشورهای گوناگون، محدودیت سنی می باشد. رشته تحصیلی نیز بسیار اهمیت دارد. در صورتی که در رشته پزشکی به تحصیل پرداخته اید و تصمیم به مهاجرت تحصیلی دارید، پیشنهاد این است که به کشورهایی بروید که محدودیت سنی ندارند.

برترین مقاصد تحصیل پزشکی بدون درنظر گرفتن سن

درس خواندن در خارج از کشور برای بسیاری آرزو می باشد چراکه دارای امکانات گوناگون، مکان های چندفرهنگی و دانشگاه های تاریخی بوده و از این بابت دانشجویان را جهت تحصیل در خارج جذب خواهد کرد. کشورهای گوناگونی وجود دارند که هم محدویت سنی جهت تحصیل ندارند و هم هزینه تحصیل مناسب، پذیرش تحصیلی تقریبا راحت و بدون نیاز به مدرک زبان دارند و این قابلیت را برای دانشجویان بین المللی ایجاد می کنند که بعد از تحصیل خود به بازار کار خوب و با نرخ بیکاری کم وارد شوند. از میان این کشورها می توان به کشورهای اتریش و فنلاند اشاره کرد که این شرایط را دارا می باشند. به علاوه روند گرفتن ویزا به علت آبجکتیو بودن ویزا در سفارت این دو کشور راحت تر از دیگر کشور ها می باشد و فقط با دارا بودن مدرک های مورد نیاز، پذیرش تحصیلی و سندهای تمکن مالی شانس زیادی جهت گرفتن ویزای تحصیلی اروپا به دست خواهید آورد.

دقت کنید در صورتی که به رشته پزشکی علاقه مند می باشید و به دنبال پیدا کردن کشورهای بدون محدودیت سنی جهت تحصیل پزشکی می باشید، می بایست تا جهت تحصیل در این رشته به محدودیت های سنی و گپ تحصیلی دقت نمایید. پس در صورتی که در اتحادیه اروپا از شیوه های دیگری کسب اقامت کرده اید و مجوز درس خواندن دارید، قادر می باشید تا شانس خود را جهت تحصیل پزشکی در اینگونه دانشگاه ها امتحان کنید.

تحصیل پزشکی بدون در نظر گرفتن سن

تحصیل پزشکی آرزوی خیلی از جوانان ایرانی می باشد که به دلیل شرایط سخت قبولی داخل کشور نمی توانند در ایران تحصیل کرده و به فکر تحصیل در خارج از کشور میفتند. در صورتی که شما نیز اینگونه می باشید باید با ان کشورها آشنا شوید.

مراحل مهم در نظر گرفتن محدودیت سنی برای تحصیل در رشته پزشکی

شما جهت تحصیل در رومانی یا تحصیل در روسیه بدون در نظر گرفتن سن، باید با دانشگاه و قوانین آن کشور آشنا باشید. این موضوع در برخی از کشورها مهم نمی باشد و در برخی دیگر، از تحصیل درخواست کنندگان جلوگیری می کند. در اصل، موضوع سن تنها می تواند در دو مرحله بسیار مهم می باشد که در ادامه بیان خواهیم کرد:

  • گام نخست گرفتن پذیرش از دانشگاه

نخستین موردی که موضوع سن می تواند مانع از درس خواندن در رشته پزشکی در رومانی شود، گرفتن پذیرش از دانشگاه می باشد. اصولا بیشتر دانشگاه ها در کل دنیا، در این گام، سخت گیری کمی برای سن دارند. به صورتی که بعضی ها در سنینی نظیر 40 تا 45 سال، با داشتن گپ تحصیلی، توانستند پذیرش پزشکی را دریافت کنند.

برای مثال دانشگاه هایی نظیر دانشگاه چارلز، دانشگاه پالاتسکی و دانشگاه ماساریک، در جمهوری چک، محدودیت سنی ندارند بنابراین نخستین گام جهت تحصیل پزشکی روسیه، بدون محدودیت سنی، بررسی قوانین دانشگاه مقصد می باشد.

  • گام دوم گرفتن ویزا جهت تحصیل پزشکی بدون درنظر گرفتن سن

برخی اوقات با نبودن مشکل درس خواندن از لحاظ پذیرش دانشگاه بدون محدودیت سنی، گرفتن ویزا برایتان معضل خواهد شد؛ بنابراین همواره به افراد علاقه مند به تحصیل در خارج از کشور پیشنهاد می کنیم که قبل از تقاضا جهت پذیرش در دانشگاه مقصد، محدودیت سنی آن را بررسی کنند زیرا سخت گیری زیاتری جهت گرفتن ویزا بدون محدودیت سنی در مقایسه با پذیرش در دانشگاه، شکل می گیرد.

خیلی اوقات دانشجو توانسته تا پذیرش دانشگاه مورد علاقه خود را بدون محدودیت سنی بگیرد، ولی در مرحله گرفتن ویزا، با مشکل روبرو شده است. خوب است بدانید که در قوانین بعضی از کشورها، سن و گپ تحصیلی، از با اهمیت ترین موضوع هایی می باشد که جهت دادن ویزای تحصیلی مهم می باشد. در این بین سن و گپ تحصیلی در کشورهایی دیگر، مهم نمی باشد.

بر اساس تجربه مشخص شده که کشورهایی دارای ویزای سابجکتیو، سخت گیری و معضلات بیشتری در خصوص محدودیت سنی دارند. در این بین ممکن است که مخالفت آفیسر مسئول با سن و گپ تحصیلی، از گرفتن ویزای فرد جلوگیری می کند. علیرغم این کشورها، کشورهایی با ویزای آبجکتیو، به سن و گپ تحصیلی اهمیت نمی دهند.

شرایط گرفتن پذیرش در رشته پزشکی بدون در نظر گرفتن سن

شرط پذیرش در رشته پزشکی بدون درنظر گرفتن سن در کشورهای گوناگون، در بیشتر موارد همانند هم می باشند. در لیست زیر این شرایط را بیان کرده ایم:

  • باید مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی داشته باشید.
  • معدل بالا در این مورد نیاز است.
  • نمره زبان انگلیسی باید بالا باشد.
  • سابقه کاری مرتبط با پزشکی باید داشته باشید.
  • انگیزه نامه مهم می باشد.
  • آزمون ورودی در بعضی از دانشگاه ها احتیاج است.
امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه