همه چیز درباره مکان توریستی تنگه رغز

همه چیز درباره مکان توریستی تنگه رغز

در صورتی که قصد دارید یک مسافرت بی نظیر داشته باشید می بایست تا استان فارس را در لیست مکان های گردگشری خود قرار دهید. استان فارس از جمله برترین شهرهای ایران جهت انجام سفرهای توریستی می باشد که مکان های گردشگری بسیاری در آن وجود دارد. آب و هوای بسیار خوب این شهر هم باعث جذب گردگشران بسیاری می شود.

تنگه رغز در استان فارس

خوب است بدانید که تنگه رغز واقع در اطراف شهرستان داراب و در بین دشت های سرسبز داراب و فسا می باشد که در داخل این تنگ، دره هایی با حوضچه ‌های آب قرار دارند. این تنگه در مکانی سعب العبور می باشد که دسترسی به آن تا حدود ده سال قبل امکان پذیر نبود. اگر می خواهید به تنگه رغز بروید یک راهنما همراه خود داشته باشید که به راحتی به مقصد رسیده و از طبیعت شگفت انگیز آن بهره ببرید. تنگه رغز به معنی بکر و لغزنده می باشد که از دو سمت دارای دیواره‌ های بلنی می باشد. تنگه رغز دارای ۶۴ آبشار و صدها حوضچه طبیعی می باشد که 12 مورد از آن ا نیاز به طناب برای فرود آمدن دارند و ارتفاع فرودها هم میان ۶ تا ۶۵ متر می باشد ولی بقیه آبشارها با پرش در آب راهشان هموار است. حوضچه‌ های موجود در زیر آبشارها هم میان ۶ تا ۲۰ متر عمق دارند و محدودیت سنی هم جهت رفتن به این مکان زیبا وجود ندارد.

جاذبه های توریستی تنگه رغز در استان فارس

از جمله مشهورترین آبشارهای تنگه رغز آبشار درخشش با ارتفاع ۶۵ متر، آشاروداع با ارتفاع ۴۶ متر و آبشار کبوتر با ارتفاع ۲۵ متر می باشند. برخی از حوضچه‌های این تنگه دارای عمق مناسب برای شیرجه زدن و شنا کردن می باشند. به علت موقعیت جغرافیایی تنگه رغز، نور و گرمای خورشید به قسمت هایی از مسیر این تنگه نرسیده و بنابراین هوای این منطقه سردتر از جاهای دیگر می باشد. زمان مناسب جهت رفتن به این منطقه و آبتنی در حوضچه‌های درون تنگه رغز از میانه فصل بهار تا آخر تابستان می باشد.

وقت مناسب جهت رفتن به تنگه رغز در استان فارس

با توجه به اینکه این منطقه دارای چشمه ها و آبشارهای معروفی می باشد، می بایست تا در فصل های پر آب یعنی بین ماه های اردیبهشت تا اوایل مهر ماه به این منطقه زیبا سفر کنید. زیرا هم دارای درختان سرسبز جنگلی کنار مسیر دسترسی به تنگ رغز می باشد و هم گرمای زیاد تابستان را با آب و هوای خنک خنثی خواهد کرد. در صورتی که در این فصل به تنگه رغز بروید حتما پیش از آغاز سفر آب و هوای منطقه را چک کنید و در زمان بارندگی و سیلاب ها اصلا به آنجا نروید.

مسیر رفتن به تنگه رغز در استان فارس

در صورتی که از شیراز به طرف تنگ رغز داراب بروید، می بایست راه جاده فسا و سپس جاده داراب را سپری کنید. بعد از شهر فسا به طرف داراب رانندگی کنید. بهتر است که در میان راه، فرعی حسن آباد را انتخاب کنید و از طرف حسن آباد و دشت های سرسبز آن به طرف راه دره حرکت نمایید. در این ناحیه مکان های توریستی نظیر دره رقز، تنگه آب باریک، دره رود شهر و چشمه نیگی وجود دارند. چنانچه از داراب به طرف تنگه بروید، ۳۵ کیلومتری را به طرف شمال غربی داراب و قسمت حسن آباد رانندگی نمایید. همچنین بقیه راه را به اندازه ۴ تا ۵ کیلومتری درون دره سپری نمایید. در کل از گردنه دراکویه تا اول راه صخره نوردی و دره نوردی با اتومبیل به اندازه دو ساعت در جاده خاکی می باشد. در میانه راه آبشارها، دو چشمه را روبروی خود خواهید دید. اگر بخواهیم لوکیشن این منطقه زیبا را بیان کنیم باید بگوییم تنگه رغز واقع در استان فارس، فسارود، جاده داراب، روستای حسن آباد می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه