شرایط و قوانین گرفتن ویزای همراه در کدام کشورها امکان پذیر می باشد؟

شرایط و قوانین گرفتن ویزای همراه در کدام کشورها امکان پذیر می باشد؟

خوب است بدانید که کشورهایی نظیر اتریش، آلمان، کانادا، آمریکا از جمله کشورهایی می باشند که ویزای همراه می دهند. همچنین کشورهایی نظیر کانادا برای همسر درخواست کننده ویزا اجازه کار آزاد داده و فرزندان درخواست کننده ویزا هم می توانند به تحصیل رایگان در آن جا بپردازند. چنانچه چنانچه می خواهید مهاجرت کنید و ویزای دائم بگیرید، باید شرایط و قوانین گرفتن ویزای همراه را بانید تا بدین شکل به راحتی با خانواده خود مهاجرت نمایید.

همه چیز درباره ویزای همراه

ویزای همراه گونه ای از ویزا می باشد که برای اعضای خانواده نزدیک و درجه یک درخواست کننده ویزا مهاجرت/ تحصیل/ کار، از سوی کشور مورد نظر داده می شود. این ویزا مجوز زندگی در کشور مقصد را به شما می دهد. در حقیقت ویزای همراه یک ابزار بسیار خوب برای مهاجرین می باشد که وضعیت زندگی و روحیۀ آن ها را مد نظر قرار می دهد.

اشخاصی نظیر دانشجویان، کارفرمایان، متخصصان و آن هایی که اقامت دائم دارند، قادر می باشند تا ویزای همراه را برای اعضای خانواده خود بگیرند. در این صورت آن هایی که وابستگی بسیاری به اعضای خانوادۀ خود دارند قادر می باشند تا در زمان اقامت خود با آن ها زندکی کرده و به تحصیل یا کار خود بپردازند.

از سوی دیگر ویزای همراه گونه های متفاوتی دارد. شرایط گرفتن این ویزا برای هر کشور و هر شخصی گوناگون می باشد. باید بدانید که ویزای همراه فقط برای افرادی است که فامیل درجه یک محسوب می شوند.

برای نمونه گرفتن ویزای همراه برای دوست یا فامیل درجۀ دو امکان پذیر نمی باشد. به علاوه شیوه گرفتن اطلاعات و موارد دیگر در خصوص ویزای همراه بستگی به آن دارد که شخص درخواست کننده اطلاعات دقیق را از چه منبعی استعلام می کند. مثلا جهت گرفتن اینگونه اطلاعات می بایست تا به سایت رسمی مهاجرت آن کشور بروید؛ چراکه آنها قوانین و موارد دیگر جهت دریافت ویزای همراه را به خوبی توضیح داده اند.

گرفتن ویزای همراه برای چه افرادی امکان پذیر است؟

باید بدانید که گرفتن این ویزا برای هرکسی امکان پذیر نیست و شرایط و قوانین خاص خود را دارد. برای نمونه شخصی که با ویزای توریستی به یک کشور می رود، قادر نمی باشد تا اعضای خانواده خود را با ویزای همراه، با خود ببرد. از جمله شرایط و قوانینی که برای اخذ ویزای همراه در میان تمامی کشورها مشترک است، مدت زمان اقامت آن شخص در کشور مقصد می باشد.

یعنی چنانچه زمان اقامت شخص درخواست کننده اصلی بیشتر از شش یا نه ماه باشد، قادر است تا با توجه به شرایط و قوانین آن کشور برای اعضای خانوادۀ خود ویزای همراه بگیرد. در ادامه افرادی که مجاز به گرفتن این ویزا می باشند را نام برده ایم.

  • همسر یا شریک قانونی

از جمله کسانی که مجاز به اخذ ویزای همراه می باشند، همسر درخواست کننده اصلی است‌‌. چنین شخصی می بایست به شکل قانونی با درخواست کننده در حال زندگی باشد. در بعضی از کشورها، نامزد فرد درخواست کننده هم قادر است تا ویزای همراه را بگیرد و این در صورتی است که حداقل شش ماه با درخواست کننده اصلی زندگی کرده باشد.

به علاوه شخص درخواست کننده باید در زمان درخواست ویزا برای خود، در فرم درخواست، اطلاعات نامزد خود را نیز وارد کند. وگرنه اخذ ویزای همراه برای او خیلی سخت پیش خواهد رفت.

  • فرزندان

باید بدانید که فرزندان مجرد شما قادر می باشند تا با پدر یا مادر خود توسط ویزای همراه مهاجرت کنند. در بعضی از کشورها سن فرزندان جهت گرفتن ویزای همراه زیر ۱۸ سال و در بعضی دیگر زیر ۲۵ سال می باشد. باید دقت کنید که ویزای همراه وقتی به این افراد داده می شود که پدر و مارش اثبات کند توانایی پرداخت هزینه های آن ها را نظیر خوراک، پوشاک، تحصیل و مسکن حداقل به مدت دو سال تمام داشته باشند.

  • فرزند خوانده ها

اگر شخص درخواست کننده فرزند خوانده ای به صورت قانونی دارد، می تواند با دادن مدارکش برای او ویزای همراه بگیرد. وانین دیگر مربوط به ویزا همراه فرزند خوانده نظیر قوانین ویزا فرزندان می باشد.

  • والدین

همچنین ویزای همراه برای والدین بر اسا قوانین خیلی خاصی امکان پذیر است چراکه در درجه اول این ویزا مختص به همسر و فرزندان درخواست کننده می باشد. چنانچه اثبات شود که والدین شخص درخواست کننده وابستگی مالی و روحی به فرزند خود دارند، قادر می باشند تا این ویزا را دریافت کنند.

  • پدر و مادر بزرگ

خیلی کم اتفاق می افتد که ویزای همراه به پدر و مادربزرگ ها داده شود. ولی قوانین ویزای همراه برای این افراد همانند ویزای همراه والدین می باشد. چنانچه اثبات شود که والدین شخص درخواست کننده وابستگی مالی و روحی به فرزند خود دارند، قادر می باشند تا این ویزا را دریافت کنند.

شرایط و قوانین عمومی گرفتن ویزای همراه

شرایط و قوانین گرفتن ویزای همراه در هر کشوری با دیگری فرق دارد. هر کشور موارد گوناگونی را جهت دادن ویزای همراه در نظر گرفته است که در ادامه بیان خواهیم کرد.

  • درخواست کننده و همراهان او می بایست پاسپورت با اعتبار داشته باشند.
  • درخواست کننده باید منابع مالی با اعتباری جهت پرداخت مخارج زندگی همراهان را داشته باشد.
  • درخواست کننده می بایست مدارک مختص به کار و تمکن مالی خود را ارائه دهد.
  • همراهان درخواست کننده می بایست معاینات پزشکی و شواهد موردنیاز در خصوص بیمه بودن خود را به سفارت کشور مورد نظر ارائه دهند. همراهان درخواست کننده با داشتن بیماری های واگیردار قادر نمی باشند ویزای همراه دریافت کنند.
  • فرم های ویزای همراه باید به وسیله درخواست کننده پر و با هزینۀ اپلای به سفارت ارائه شود.
  • درخواست کننده می بایست مدارک قانونی در خصوص رابطۀ فرزندی و همسری را ارائه کند.

کشورهای صادر کننده ویزا همراه

خوب است بدانید که تمامی کشورها جهت آسودگی خاطر مهاجرین ویزای همراه می دهند اما قوانین کشورها جهت دادن این ویزا با هم فرق دارد. در بعضی از کشورها نظیر دانمارک و سوئد ویزای همراه به صورت همزمان داده می شود و درخواست کننده قادر است در یک زمان ویزای خود و ویزای همراهان خود را بگیرد.

قوانین گرفتن ویزای همراه در کشور کانادا

همانگونه که بیان کردیم، ویزای همراه ویزایی است که برای همراهان متقاضی اصلی ویزای کانادا در نظر گرفته می شود.

در این راستا کشوری نظیر کانادا هم به علت مهاجرپذیر بودن، ویزای همراه می دهد. البته دادن ویزای همراه به نوع ویزا مربوط می شود. برای بعضی از ویزاها نظیر ویزای تحصیلی، ویزای همراه با ویزای متقاضی داده می شود. ولی برای ویزای اسکیلد ورکر یا جاب آفر جهت اخذ ویزای همراه می بایست تا زندگی و درآمد درخواست کننده در کانادا اثبات شود.

کشورهایی نظیر سوئیس، انگلستان، اسکاتلند، استرالیا، کره جنوبی، چین، ژاپن، فرانسه، آلمان و تمام کشورهای حوزۀ شنگن هم جهت رفاه حال مهاجرین و اعضای خانواده آن ها ویزای همراه را با قوانین مختص به خود به همراهان می دهند.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه