همه چیز درباره اتومبیل شوتینگ بریک و فرق آن با استیشن

همه چیز درباره اتومبیل شوتینگ بریک و فرق آن با استیشن

خوب است بدانید که کلاس بندی بدنه اتومبیل ها یک امر با اهمیت می باشد که از لحاظ فراوانی و تنوع اتومبیل های حال حاضر و فرق فرهنگ‌ها و معیارهای گروه بندی های گوناگون در کشورها، صورت می گیرد. این کلاس‌بندی طبق عوامل گوناگونی انجام می‌شود که از میان آن ها می توان به حجم موتور، نوع بدنه، و دیگر خصوصیات فنی و ظاهری اتومبیل اشاره کرد. در این مطلب از سایت هشتیا قرار است تا دو کلاس خودرویی فراموش شده، یعنی شوتینگ بریک و استیشن واگن را بررسی و مقایسه کنیم. این دو نوع اتومبیل اصولا به عنوان گزینه‌های معروف برای افرادی که به دنبال فضای باربری بیشتر و کاربری چندمنظوره می باشند، شناخته می‌شوند. با ما همراه باشید تا در ادامه مطلب به بررسی و شرح فرق های طراحی، کاربری و خصوصیات این دو نوع اتومبیل بپردازیم.

خودروی شوتینگ بریک

شوتینگ برک یا Shooting-brake یک نوع بدنه اتومبیل می باشد که به اسم شوتینگ بریک معروف می باشد. این کلمه اصلیت خود را از واگن‌های کشیده شده به وسیله اسب دارد که در قرن نوزدهم جهت حمل گروه‌های تیراندازی و شکار به کار برده می شد. این اتومبیل ها فرم اسپرت و کوپه طور دارند و اصولا دو در و طولانی‌تر از اتومبیل های استیشن می باشند.

اگر بخواهیم چند نمونه از اتومبیل های این کلاس را نام ببریم باید به فراری FF ،‌ولوو ES1800، آستون‌مارتین DB5 و DB6 شوتینگ برک، شورولت کوروت شوتینگ برک، CLS شوتینگ برک وغیره اشاره کنیم.

فرق میان اتومبیل های شوتینگ بریک و استیشن

  • شوتینگ بریک یا Shooting Brake

– شوتینگ برک اصطلاحی می باشد که نخست برای اتومبیل هایی با طراحی و شکل‌دهی ویژه استفاده می شد. این اتومبیل ها دارای سقف خمیده و منحنی بودند. ولی در حال حاضر به هر اتومبیل کوپه‌ای با سقف بلند و سقف پهن که در عقب بزرگ دارد، شوتینگ بریک می گویند.

– این نوع اتمبیل ها اصولا دارای شکل زیبا و خط های اسپرت می باشند و امکان جابجایی بار و بسته‌های بزرگ را هم دارند.

– اتومبیل های شوتینگ برک اصولا دارای موتورهای حجیم و توانمند می باشند.

  • استیشن یا Station Wagon

– استیشن واگن یا استیشن، از لحاظ طراحی و اندازه، بزرگ‌تر بوده و دارای محیط باربری بیشتری در مقایسه با شوتینگ بریک می‌باشد.

– این اتومبیل ها اصولا جهت جابه جایی بار و مسافران بسیار خوب می باشند و محیط داخلی بزرگ و راحتی را ایجاد می‌کنند.

– استیشن‌ها اصولا در بازار اتومبیل های خانوادگی و پاسخگو به احتیاجات روزمره مردم می باشند.

– استیشن‌ها اصولا داری موتورهای کم مصرف و اقتصادی می باشند.

به صورت کلی، شوتینگ بریک‌ها به علت شکل اسپرت و زیبای خود اصولا موردی شیک، لاکچری و اسپرت می باشند، ولی استیشن‌ها به علت محیط باربری بزرگ تر و امکان جابجایی بار بیشتر، جهت مصارف روزانه و خانوادگی استفاده می شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

ارسال دیدگاه