روتین معمول رسیدگی به پوست صورت و بدن با استفاده از محصولات مراقبت پوستی در آقایان

روتین معمول رسیدگی به پوست صورت و بدن با استفاده از محصولات مراقبت پوستی در آقایان

آقایان جهت رسیدگی به پوست خود چه کاری باید انجام دهند؟

باید بدانید که هر گونه پوستی احتیاج به یک روتین و روال معمول برای رسیدگی دارد و آقایان نیز همانند خانم ها نیاز به این مراقبت پوستی دارند. روتین معمول رسیدگی به پوست آقایان، استانداردهای مخصوص به خود را دارد که می بایست در زمان برگزیدن محصولات به آن ها توجه کرد. جهت رسیدن به یک پوست سلامت و شاداب، می بایست تا محصولات سلامت پوست مردان مورد استفاده قرار گیرد.

ما در این مقاله سلامتی در سایت خود هشتیا قصد داریم تا روال معمول و روتین رسیدگی به پوست آقایان را بیان کرده و همچنین محصولات مراقبت پوستی را به شما معرفی کرده و درباره آن ها توضیح دهیم.

آقایان برای رسیدگی به پوست خود و روتین معمول خود چه محصولاتی باید انتخاب کنند؟

خوب است بدانید که مردان  برخلاف زنان در پوست خود، دارای لایه درم پوست کلفت و سخت تری می باشند. این امر موجود به وجود آمدن چین و چروک های بیش تر در نتیجه حرکت همیشگی عضلات آن ها می شود. از طرفی دیگر باید بدانید که هورمون مردانه تستسترون هم باعث چربی پوست آقایان می شود. به طور کلی باید بدانید که برای گرفتن محصولات رسیدگی به پوست می بایست تا نوع پوست خود را تشخیص دهید و متناسب با آن روتین پوستی خود را انجام دهید.

چهار نوع روتین معمول پوستی بر اساس چهار نوع جنس پوست مختلف در آقایان

– جنس پوست معمولی که برای آن می توان هر نوع محصول رسیدگی به پوست را به کار برد.

– جنس پوست خشک که در مواجهه با آب و هوای سرد دچار پوسته شده و ملتهب و قرمز می‌شود. چنانچه دارای جنس پوست خشک می باشید ممکن است در صورت نداشتن روتین مناسب دچار اگزما شوید.

– جنس پوست حساس بدین شکل است که به محصولات رسیدگی به پوست حساس بوده و دچار مشکل می شود. چنانچه از محصولات روتین پوستی استفاده کردید و بثورات شدید، خارش، قرمزی یا سوزش زیاد در شما ایجاد شد، شما پوستی حساس دارید.

– جنس پوست چرب دارای برق بوده و روشن می باشد. چنانچه پوست چربی دارید، مستعد جوش و آکنه می باشید.

– همچنین جنس پوست مختلط برای آن دسته از افرادی است که وسط صورت آن‌ها چرب بوده و اطراف صورت آن‌ها خشک می‌باشد.

جهت رسیدگی به پوست آقایان، نخست می بایست تا پوست را بشویید و آبرسانی کنید و چنانچه دچار مشکل، خشکی و یا التهابی شدید، یک لایه مراقب پوستی استفاده نمایید. همانگونه که می دانید محصولات رسیدگی و روتین پوستی در بازار بسیار زیاد می باشند و باری انتخاب آن ها ممکن است با مشکل مواجه شوید. چنانچه پوست خود را تمیز کنید و بعد از آبرسانی، یک لایه محافظتی استفاده نمایید، آنگاه به جنس پوست خود پی برده و می توانید محصولات روتین پوستی خود را به راحتی انتخاب نمایید.

آسان ترین روال معمول رسیدگی به پوست آقایان

آسان ترین روتین رسیدگی به پوست آقایان دربردارنده سه گام یعنی تمیز کردن و پاک سازی، لایه برداری پوست و آبرسانی پوست می باشد. شما می بایست تا این گام ها را به ترتیب انجام دهید تا پوستی سالم داشته باشید.

– شما می بایست تا به مدت دو بار در طی یک روز، صورت خود را بشویید. صبح با شستن صورت خود، هر محصولی را که شب گذشته به پوست خود زده بودید و همچنین عرق و باکتری جمع شده روی پوست خود را تمیز خواهید کرد. به علاوه شما می بایست در شب پیش از استفاده از محصولات روی پوست خود، آن را تمیز نمایید.

– باید بدانید که شما در هفته به دوبار لایه برداری پوست خود نیاز دارید. شما با این کار سلول های مرده پوست را نابود کرده و باعث روشن شدن، صاف شدن و آبرسانی پوست خود خواهید شد. با کمک لایه برداری می توانید از جوش و آکنه خلاص شوید. جهت انجام این کار، باید اسکراب پوست یا لایه برداری شیمیایی را برگزینید.

– چنانچه مستعد جوش و آکنه هستید و می خواهید سلول های مرده پوست و سبوم حبس شده در منافذ را نابود کنید، باید از محصولات لایه بردار استفاده نمایید. دقت کنید که نباید لایه برداری را بیشتر از دو بار در هفته انجام دهید، زیرا بازسازی سلول های پوست، قدری زمان بر می باشد. توجه داشته باشید که می بایست لایه برداری را در شب پس از تمیز کردن پوست صورت و پیش از آبرسانی صورت انجام دهید؛ چراکه پوست نیاز به استراحت دارد.

– باید بدانید که محصولات مرطوب کننده فعال می باشند ولی آبرسانی آن ها برای پوست کم می باشد. دقت داشته باشید که پیش از بیرون رفتن از منزل باید ضد آفتاب با SPF خوب روی پوست خود بزنید چرا که اشعه های فرابنفش برای پوست مضر بوده و مانع پیری پوست خواهند شد. همچنین خوب است بدانید که این محافظ در طول روز سبک تر از مرطوب کننده در طول شب می باشد.

– اگر می خواهید تا پوست سلامت و شاداب تری داشته باشید می بایست تا از کالای خواب مناسب استفاده نمایید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه