معرفی کارهایی جهت ماندگاری زیادتر باتری ساعت هوشمند

معرفی کارهایی جهت ماندگاری زیادتر باتری ساعت هوشمند

درست است که هر ساله ساعت‌های هوشمند جدیدی با خصوصیات و امکانات بهتری ارائه می شوند و به بازار راه پیدا می کنند ولی ماندگاری باتری آن ها یک معضل بزرگ می باشد. در صورتی که باتری ساعت هوشمند شما زود خالی می شود، ممکن است با مشکلاتی روبرو شده باشد. این تخلیه زودهنگام می تواند در زندگی روزمره شما اختلال ایجاد کند و شما را نگران کند. در این مقاله قرار است تا نکاتی را بیان کنیم که موجب زیاد شدن ماندگاری عمر باتری ساعت هوشمند شما شود.

عدم روشن ماندن همیشگی صفحه ساعت هوشمند

در حقیقت بیشتر افراد زیاد به نمایشگر ساعت هوشمند خود نگاه نمی کنند و تنها گاهی ائقات ساعت و یا اعلانی را به سرعت بررسی می کنند. ساعت‌های هوشمند جدید بالا بردن بازو کاربر را تشخیص داده و صفحه را روشن می کنند. بنابراین احتیاجی به روشن بودن دائم نمایشگر ساعت هوشمند شما نمی باشد.

کم شدن روشنایی نمایشگر ساعت هوشمند

درجه روشنایی نمایشگر احتمالا بسیار زیاد باشد که باعث خالی شدن سریع‌تر باتری خواهد شد. کم شدن روشنایی نمایشگر به مقدار زیادی ماندگاری باتری ساعت هوشمند شما را بهتر خواهد کرد. در صورتی که ساعت هوشمند شما وضعیت روشنایی اتوماتیک دارد، روشن ماندن آن باعث کم شدن روشنایی در زمان های بلا استفاده خواهد شد و در نتیجه باتری بیشتری سیو خواهد شد.

روشن کردن حالت مزاحم نشوید در ساعت هوشمند

شما می توانید با محدود کردن زمان روشن بودن نمایشگر موجب زیاد شدن ماندگاری باتری شوید. شیوه دیگر غیرفعال کردن نوتیفیکیشن های غیرضروری نمایشگر می باشد. در حالت کلی می بایست برای برنامه‌های غیر مهم، ارسال نوتیفیکیشن به ساعت خود را غیرفعال نمایید. یک شیوه سریع جهت انجام این کار فعال کردن حالت Do Not Disturb می باشد. با این کار فقط نوتیفیکیشن های مهم را خواهید گرفت.

فعال کردن حالت کم مصرف ساعت هوشمند

راه دیگر فعال کردن حالت کم مصرف یا قابلیتی به اسم بهینه‌سازی باتری می باشد. این حالت‌ها بر اساس مدل ساعت شما اندکی فرق خواهند داشت، ولی کلا مواردی نظیر صفحه نمایش همواره روشن، شیب تا بیدار شدن، اپ های پس‌زمینه و GPS را غیرفعال می‌کنند تا مصرف باتری بهینه تر شود.

تبدیل ساعت هوشمند فقط به شکل ساعت

بعضی از ساعت های هوشمند قابلیت صرفه جویی در باتری را دارند که حالت کم مصرف را دور می‌زند. باید بدانید که در گلکسی واچ سامسونگ، حالت Watch Only بدین شکل می باشد، ولی در ساعت‌های اپل پیش از این قابلیت مشابهی به اسم Power Reserve وجود داشت.

آپدیت نرم‌افزار ساعت هوشمند

آچدیت نرم‌افزاری ساعت هوشمند هم قابلیت های جدیدی به آن می افزاید و هم باعث بهینه شدن مصرف باتری خواهد شد. بنابراین سیستم عامل ساعت خود را همواره آپدیت نمایید.

صفحه نمایش تیره‌تر ساعت هوشمند

در صورتی که ساعت هوشمند شما نمایشگر OLED دارد، قادر می باشید تا صفحه ساعتی استفاده نمایید که اصولا مشکی است و می تواند ماندگاری باتری را بیشتر نماید. در صفحه نمایش های OLED، پیکسل‌های سیاه روی صفحه خاموش خواهند شد و ظاهر مشکی تیره و بی نظیری به آن می‌دهند و بنابراین مصرف باتری را بهینه تر خواهد کرد.

توقف اجرای اپ ها در ساعت هوشمند

موارد دیگری نظیر بستن اپ های استفاده نشده و کم شدن فرکانس پایش ضربان قلب باعث زیاد شدن ماندگاری باتری خواهند شد. بعد از انجام دادن همه این کارها، در صورتی که باتری شما بهبود پیدا نکرد، سعی کنید تا ساعت دیگری با باتری بهتر بگیرید.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه