همه چیز درباره کولر گازی ایستاده و فواید و بدی های آن

همه چیز درباره کولر گازی ایستاده و فواید و بدی های آن

خوب است بدانید که دانستن فواید و بدی های کولرگازی ایستاده بسیار مهم می باشد تا در زمان خرید با مشکلی روبرو نشوید. کولرگازی ها دارای چند مدل دیواری، ایستاده، پنجره ای و سقفی و غیره می باشند که هر کدام خوبی ها و بدی های مختص به خود را دارند. انتخاب مدل درست کولرگازی وابسته به فاکتورهای گوناگونی می باشد و خریداران می بایست دقت کنند تا با در نظر گرفتن مکان آن بتوانند کولرگازی مناسبی انتخاب نمایند.

محیط های مناسب برای استفاده از کولرگازی ایستاده

در کنار ارزیابی خوبی ها و بدی های کولرگازی ایستاده می بایست تا محیط مناسب آن را نیز پیدا کنید. کولر گازی ایستاده، از جمله مدل های کولرگازی می باشد که نسبت به دیگر کولرگازی ها از نظر ساختاری فرق دارد. این کولرگازی اصولا بزرگ می باشد و بر روی زمین قرار می گیرد. برای محیط هایی که نمی توان کولرگازی دیواری نصب کرد، کولرگازی ایستاده به کار برده می شود.

این کولرگازی ها دارای ظرفیت های مختلفی می باشند که بیشتر آن ها ظرفیت زیادی دارند. برای محیط هایی خیلی بزرگ می بایست تا کولرگازی ایستاده نصب شود. این موضوع موجب شده تا در محیط هایی نظیر فرودگاه، مرکزهای درمانی، سالن های سینما، سالن ادارات و محیط های این چنینی کولرگازی ایستاده استفاده شود.

استفاد از برق در کولرگازی های ایستاده به خاطر ظرفیت زیاد آن ها، در مقایسه با کولرگازی های دیواری بیشتر می باشد. ولی مدل های اینورتر کولرگازی ایستاده به علت داشتن کیت اینورتر مصرف انرژی پایین تری دارند و با کم ترین مصرف انرژی، بیشترین بازده را برایتان به ارمغان می آورند.

مقدار توان خنک کردن کولر گازی ایستاده

در ارزیابی خوبی ها و بدی های کولرگازی ایستاده فهمیدیم که کولرگازی ایستاده نسبت به کولرگازی دیواری دارای قدرت خنک کنندگی بالاتری می باشد. برای نمونه کولر گازی تک الکتریک دارای توان خنک کنندگی بیشتری می باشد.

سایز بزرگ تر این سیستم در توان خنک کنندگی آن اهمیت دارد. این کولر گازی ها با در نظر گرفتن توان خنک کنندگی زیادی که دارند، می توانند مکان های بزرگ را خنک نگه دارند. کمپرسور موجود در این کولرها خیلی قوی تر و بزرگ تر می باشد که این موضوع باعث می شود که سرمای بیشتری ایجاد کنند. در نتیجه چنانچه یک کولرگازی با بیشترین قدرت خنک کنندگی برای مکان های بزرگ می خواهید، کولرگازی های ایستاده گزینه خیلی خوبی می باشند.

خوبی ها و بدی های کولر گازی ایستاده

در ادامه مطلب قرار است تا در مورد فواید و بدی های کولر گازی ایستاده توضیحاتی ارائه دهیم، با ما همراه باشید.

خوبی های کولرگازی ایستاده

  • قابلیت به کار بردن این کولرگازی ها در هر محیطی وجود دارد. جهت به کار بردن کولرگازی های دیواری احتمالا محدودیت هایی وجود داشته باشد، ولی جهت استفاده از کولرگازی های ایستاده، مشکلی وجود نخواهد داشت.
  • در مکان هایی که پنجره های بزرگ و بسیار وجود ندارند، ایراداتی در تهویه محیط به وجود می آید. ولی کولرگازی ایستاده در تهویه ایده آل ایم محیط ها تاثیرگذار می باشد تا هوای مناسبی در محیط به وجود بیاید.
  • در ارزیابی فواید و بدی های کولرگازی ایستاده فهمیدیم که کاربرد آسان، از جمله خوبی های کولرگازی های ایستاده می باشد. ساختمان کولرگازی ها طوری طراحی شده و به کار بردن آن ها آسان می باشد.
  • قابلیت استفاده از کولرگازی ایستاده در هر جایی با هر آب و هوایی امکان پذیر می باشد. کولرگازی ایستاده برای هوای شرجی و مرطوب خیلی خوب می باشد.
  • کولرگازی ایستاده، امکان جابه جایی دارد. همچنین جای کولرگازی ایستاده قابل تغییر دادن می باشد.
  • کولرگازی های ایستاده قیمت زیادی ندارند. درست است که کولرگازی ایستاده با فناوری جدید تولید شده، ولی قیمت مطلوبی دارد.
  • کولرگازی های ایستاده قادر می باشند تا هوای مکان موردنظر را به شکل عالی پاکسازی نمایند و هوای خنک و تمیزی را به ارمغان بیاورند. فیلترهای موجود در این دستگاه ها باعث جذب ذره های معلق و باکتری های هوا خواهند شد و موجب پاکسازی هوا می شوند.

بدی های کولرگازی ایستاده

  • این سیستم ها نویز دارند و صداهایی را به وجود می آورند که شاید اذیت کننده باشند.
  • با توجه به این که کولرگازی های ایستاده یونولیت بیرونی ندارند، مقدار کمی هوای گرم ایجاد می کنند که این موضوع سبب فعالیت بیشتر جهت خنک کردن هوا خواهد شد. بنابراین مقدار استفاده برق آن ها زیادتر خواهد شد.
  • کولرگازی های ایستاده احتیاجی به تخلیه مخزن تغذیه ندارند. سینی هایی که جهت جمع شدن آب در این کولرها وجود دارد، می بایست هرچند وقت یک بار آب جمع شده در آن ها خالی شود.
  • کولرگازی ایستاده کمپرسوری دارد که احتمالا خیلی گرم می شود. بنابراین، ممکن است کمپرسور دستگاه در زمان طولانی خراب شود.
  • بعضی از افراد مشکل جاگیر بودن این کولرها را مطرح می کنند. چراکه این کولرگازی ها می بایست تا بر روی زمین باشند و این موضوع باعث گرفتن فضای زیادی خواهد شد. در نتیجه این کولرها برای فروشگاه های کوچک مناسب نمی باشند.

میزان استفاده برق در کولر گازی ایستاده

خوب است بدانید که جهت خنک کردن یک مکان با متراژ 500 متر نسبت به مکانی بامتراژ 100 متر، انرژی زیادتری لازم است. در نتیجه استفاده برق کولرگازی ایستاده بالاتر خواهد بود.

جهت خنک کردن یک مکان با متراژ 500 متر احتیاج به چند کولر گازی دیواری می باشد که استفاده برق این چند کولرگازی دیواری در مقایسه با استفاده برق یک کولرگازی ایستاده بالاتر می باشد. در نتیجه نسبت به استفاده برق یک کولرگازی ایستاده و یک کولرگازی دیواری می بایست گفت که استفاده برق کولرگازی ایستاده بالاتر می باشد. ولی به کار بردن کولرگازی ایستاده برای مکان های بزرگ هزینه کم تری در مقایسه با کولرگازی های دیواری خواهد داشت. در هنگام خرید کولرگازی ایستاده می بایست به گرید انرژی آن دقت نمایید تا مصرف انرژی زیادی نداشته باشد.

چگونگی نصب کولر گازی ایستاده

در نصب کولرگازی ایستاده می بایست نکاتی رغایت شود تا کولرگازی بیشترین بازده را داشته باشد. کولرگازی های ایستاده قدیمی با ظرفیت زیاد خود، به برق سه فاز 380 ولت احتیاج داشتند. ولی کولرگازی های جدید با ظرفیت کم با برق تک فاز و 220 ولت فعالیت می کنند.

رشد فناوری موجب شده که کولرگازی های ایستاده جدید با برق تک فاز به فعالیت بپردازند و به شکل اینورتر باشند. مورد با اهمیت دیگر در مورد نصب کولرگازی ایستاده نصب آن در محیطی است که بادخور داشته باشند. چراکه کمپرسور کولرگازی ایستاده، گرمای بسیاری در زمان کار به وجود می آورد.

میزان ظرفیت کولر گازی ایستاده

خوب است بدانید که ظرفیت کولرگازی از جمله با اهمیت ترین عواملی می باشد که در هنگام خرید کولرگازی می بایست به آن دقت شود. اگر در انتخاب ظرفیت کولرگازی ایستاده خطا کنید، محیط به خوبی خنک نخواهد شد.

هنگامی کولرگازی ایستاده با بیشترین بازده فعالیت می کند و محیط را خنک می کند که ظرفیت آن بر اساس متراژ فضا و شرایط محیط باشد. گزینش کولرگازی با ظرفیت کم موجب عدم خنک شدن محیط شده و کولرگازی با ظرفیت زیاد هم به صرفه نخواهد بود. بنابراین ظرفیت کولرگازی ایستاده خیلی اهمیت دارد.

فواید و بدی های کولرگازی ایستاده بیانگر این است که کولرگازی ایستاده برای بعضی از محیط ها خوب می باشد. جهت نصب و به راه انداختن کولرگازی، اول می بایست تا جای گذاشتن آن را پیدا کنید. کولرگازی نباید در جایی باشد که پرتاب باد بسیار آن موجب ناراحتی افراد در محیط شود.

جای نصب کولرگازی ایستاده می بایست به دور از نور خورشی باشد. در کنار کولرگازی ایستاده نباید وسایل گرمایشی وجود داشته باشد. چراکه در این وضعیت، بازده کولرگازی کم تر خواهد شد. حتما باید نکات موجود در دفترچه راهنمای کولرگازی ایستاده قبل از نصب مطالعه شوند.

انتخاب بین کولر گازی ایستاده و کولر گازی دیواری

از فواید کولر گازی دیواری می توان به سایز مناسب، استفاده به صرفه انرژی، توان خنک کردن زیاد، گرفتن محیط کم و موارد دیگر اشاره کرد. فواید کولرگازی ایستاده هم در این مقاله از سایت هشتیا بیان شدند. کولرگازی های ایستاده می توانند تا محیط های خیلی بزرگ را به خوبی خنک کنند. در صورتی که محیط بزرگ باشد، جهت خنک کردن بهتر محیط می بایست تا کولرگازی ایستاده خریداری شود. با در نظر گرفتن وضعیت محیط باید تا بهترین کولرگازی برای مکان مورد نظر انتخاب شود.

5/5 - (2 امتیاز)

ارسال دیدگاه