در سال میلادی جدید با ازدواج به مالزی مهاجرت کنید

در سال میلادی جدید با ازدواج به مالزی مهاجرت کنید

همانگونه که می دانید مالزی از جمله کشورهای توسعه یافته در جهان به شمار می رود و چون دین رسمی آن ها اسلام می باشد و مسلمانان بسیاری در آن جا زندگی می کنند، ایرانیان بسیاری تصمیم به مهاجرت به این کشور می گیرند.

گرفتن اقامت کشور مالزی با شرط ازدواج

ازجمله شیوه های مهاجرت به کشور مالزی، راه ازدواج کردن می باشد. در این کشور نظیر ایران، تبعیض جنسیتی برای ازدواج حاکم می باشد. بر اساس سه قانون که در قوانین تابعیت مالزی حکم فرما می باشد، تبعیض جنسیتی نیز وجود دارد.

در حالت کلی ازدواج در مالزی خیلی ساده می باشد و چند مرحله مهم دارد که درخواست کننده باید آن ها را بداند و رعایت کند.

از جمله قوانین حاکم در این کشور، در کل ایالات مالزی این است که یک فرد تبعه مالزی، قادر نیست دو تابعیتی باشد. بنابراین در صورتی که فردی خارجی با یکی از افراد کشور مالزی ازدواج نماید پس از ده سال اقامت و زندگی مشترک در مالزی که جز شرایط اصلی به شمار می رود، جهت شهروندی در مالزی، می بایست شناسنامه و یا تابعیت قبلی خود را کنار گذاشته و اسناد لازم برای تابعیت مالزی را بگیرند. ازدواج یک فرد اهل مالزی با یک فرد خارجی به دو صورت ممکن می باشد که در ادامه بیان می کنیم:

  • فرد با یک خارجی مسلمان ازدواج کند.
  • فرد با یک خارجی غیر مسلمان ازدواج کند.

ثبت ازدواج به شیوه قانونی به سه صورت در اداره ثبت ملی مالزی ممکن می باشد که در ادامه بیان خواهیم کرد:

  • در دفترهای رسمی ثبت ازدواج مالزی، ازدواج کرد.
  • در اماکن مذهبی نظیر کلیسا یا معابد با اجرای مراسمات مذهبی و سنتی مالزی ازدواج رسمی کرد.
  • با صدور مجوز از طرف نخست وزیر مالزی ازدواج رسمی طرفین ثبت خواهد شد.

باید بدانید کسانی که می خواهند در مالزی ازدواج کنند باید دست کم یک هفته پیش از ثبت ازدواج در دفتر اداره ملی مالزی دارای اقامت باشند.

قوانین و شروط ازدواج در کشور مالزی

درست است که ازدواج در مالزی خیلی راحت می باشد ولی قوانین مرتبط با آن خیلی سخت می باشند. تخلفات ازدواج و در نظر نگرفتن قوانین اسلامی این کشور، موجب می شود تا مجازاتی همچون زندان و جریمه برای افراد در نظر گرفته شود.

از جمله شروط مهم درخواست کنندگان ازدواج در مالزی باید، دانستن رسم و فرهنگ ازدواج در این کشور می باشد. برخی اوقات آگاه نبودن از شرایط و آداب و رسوم ازدواج، موجب ایجاد اختلافات فرهنگی شده و باعث ناکامی در خیلی از مسائل خواهد شد.

رسوم ایرانی و مالزیایی در آداب ازدواج، آداب برخورد اجتماعی، آیین ازدواج، نحوه اقدام به ازدواج با یکدیگر فرق دارند.

ازدواج در مالزی در کنار داشتن فواید اقامت در این کشور باعث ایجاد مخارج زیادی نیز خواهد شد. همچنین زندگی درخواست کننده با مسائل مهاجرتی مواجه خواهد شد. در حقیقت گرفتن اقامت به وسیله ازدواج ، کار هزینه بری می باشد و اصلا توصیه نمی شود. از دیگر شروط ازدواج در کشور مالزی در ادامه بیان شده اند:

  • سن اشخاص دست کم 21 سال باشد.
  • شخص دارای سوء پیشینه نباشد.
  • شخص در تست سلامت پزشکی قبول شود.
  • شخص دارای تمکن مالی برای فراهم کردن هزینه های زندگی و جانبی باشد.

مدرک های لازم جهت مهاجرت به وسیله ازدواج در مالزی

مدارک لازم جهت گرفتن ویزای ازدواج در مالزی در ادامه بیان شده اند:

  • مدرک تمکن مالی درخواست کننده برای اثبات توان هزینه های زندگی خود و افراد خانواده را وجود داشته باشد.
  • حقیقی بودن ازدواج ثابت شود و اظهارنامه ازدواج و ترجمه به زبان مالایی نیز ارائه شود.
  • فرم درخواست جهت گرفتن ویزا به زبان مالایی کامل شود و هزینه جهت صدور ویزا نیز پرداخت شود.
  • باید در مصاحبه سفارت یا کنسولگری کشور مالزی قبول شوید.
  • عکس رنگی پاسپورتی از زن و شوهر وجود داشته باشد.
  • گواهی اثبات طلاق از همسر یا فوت همسر در زندگی پیشین درخواست کننده خارجی موجود باشد.
  • هزینه زندگی 000 تا RM1.500 برای هر نفر در ماه می باشد که به میزان 496-313 $ است.
  • کارت شناسایی و شناسنامه و کپی از همه صفحه ها موجود باشد.
  • پاسپورت با اعتبار از درخواست کننده خارجی با تاریخ مندرج ورود به کشور مالزی موجود باشد.

گام های لازم جهت ازدواج کردن در مالزی

در ادامه گام های لازم، مسیر و شروط مورد نیاز جهت ازدواج در مالزی برای خارجی ها را که می خواهند اقامت بگیرند، بیان خواهیم کرد.

  • نخستین مرحله رفتن به سفارت و گرفتن نامه تایید زناشوئی رسمی طرفین می باشد. مدرک مورد نظر فقط می بایست به زبان های مالایی و یا انگلیسی باشد. اگر این چنین نبود ترجمه رسمی باید به یکی از این دو زبان موجود باشد. خوب است بدانید برخی اوقات این کار توسط سفارت انجام می شود. سپس باید مدارک ترجمه شده را به وزارت امور خارجه مالزی در Putrajaya برد تا اعتبار مدارک تایید شود. ولی بودن گواهی تولد برای هر دو نفر هم واجب می باشد.
  • گام بعدی ثبت ازدواج می باشد. همه مدارک لازم را حاضر کنید. در زمان ثبت ازدواج می بایست اصل پاسپورت و کپی های صفحه های مهم و کپی ویزا هم داشته باشید. در خواست کنندگان ازدواج در مالزی دست کم هفت روز پیش از تقاضا ثبت ازدواج در اداره ثبت احوال کشور، می بایست در منطقه مورد نظر ازدواج اقامت داشته باشند.
  • در زمان ثبت ازدواج، تاریخ درست ازدواج را از شما می پرسند. زیرا این تاریخ همواره از مدت ثبتی به میزان دو یا سه هفته بیشتر یا کمتر می باشد. به علاوه شما می بایست تا دو شاهد بومی یا خارجی دارای 21 سال سن و یا بزرگ تر داشته باشید. آن ها باید به همراه پاسپورت در تاریخ ازدواج همراه شما باشند. این افراد باید حتما حضور داشته باشند.
  • به علاوه هزینه ازدواج برابر با 30RM بوده و در روز ازدواج باید پرداخت شود.

در روز ازدواج هر چهار نفر می بایست تا با پاسپورت در مکان ثبت ازدواج حضور داشته باشند. هر دو طرف در مراسم می بایست تا لباس های رسمی به تن کنند. خوب است بدانید که پوشیدن لباس های سنتی هندی و عروسی و خیلی از لباس های رسمی معمولی نظیر کت و شلوار و .. مشکلی ندارد.

بعد از ازدواج باید گواهینامه رسمی ازدواج را گرفته و تایید آن را به وسیله وزارت امور خارجه مالزی دریافت کنید تا بتوانید آن را در کشور خود نیز ثبت نمایید.

نحوه تقاضا ویزای همسر مالزی

باید بدانید که اداره مهاجرت مالزی مسوول صادر کردن کارت ویزیت اجتماعی بلند مدت می باشد. شهروند مالزیایی می بایست تقاضا را با اسناد لازم به اداره مهاجرت یا یک اداره مهاجرت در مالزی پیش از وارد شدن تبعه خارجی بفرستد. اگر درخواست کننده همسر یک شهروند مالزیایی باشد، می بایست در زمان تقاضا برای گرفتن کارت ویزیت اجتماعی بلند مدت در اداره مهاجرت، با شهروند مالزیایی به آن جا برود و درخواست خود را بدهد.

امتیاز این مقاله

ارسال دیدگاه